Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Dutchbase: Vectra GTS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2011 om 22:21 #17244718
Hoi allemaal. Ook even voorstellen hier, mijn naam is Patrick. Rijd al jaren Opel en heb een Vectra GTS sinds kort. Het is een 2.2 liter automaat, in de kleur Oyster.
Originele staat en de virtuele plannen in 1 beeld gevangen:
Reeds gerealiseerd:
* Chrome deurgrepen
* Signum mistlampcovers
* Irmscher grillOp het verlanglijstje staan:
* Led achterlichten
* Verlaging
* Zomerwielen van vorige auto overzetten (na winter)
* Carbon dakfolie
* Ruiten tintenIk heb een vraag:
Is er iemand hier die DEVIL EYES op een Vectra C heeft gemonteerd? (Station, Sedan of op een GTS). Gaarne reactie met foto’s en ervaringen…Heb ook nog een KNIGHT RIDER LED-STRIP (50 cm) liggen, dus als iemand daar creatieve ideeën of in/opbouwlocaties voor heeft: ik houd me aanbevolen! Achter de grill inbouwen kan, maar dan zijn er circa 3 verticale roosterstijltjes zichtbaar, weet niet of het effect dan nog even mooi is.
Veel rijplezier allemaal !
30 december 2011 om 22:30 #17966095Mooie Vectra, jammer dat je hem zo gaat verbouwen. Is naar mijn bescheiden mening geen verbetering ten opzichte van het orgineel, maarja het is jou auto..
Pracht kleur btw. :thumb
30 december 2011 om 22:35 #17966096Mooie auto man, gefeliciteerd :thumb
Kleur is daadwerkelijk mooi………..maar knight-rider strip :puke
Mijn mening hoor, het is jouw auto king:
Welkom hier!30 december 2011 om 22:44 #17966097Blijf het een Mooie auto vinden, zo’n C-GTS, maar ivm Onderhouds kosten (vooral aan de Electrics) laat ik het voorlopig bij een B.
Veel plezier ermee..
Willem
30 december 2011 om 23:01 #17966098@wim-v6: Ja, met een i500 (aan je avatar af te zien?) zou ik het ook nog wel bij een “B” houden!
Heb onlangs ook nog een Combo B gereden voor mijn bedrijf, in Lamborghini orange gespoten….
@Marc O: Die strip is ook nog echt geen “sure thing”. Daarom heeft hij ook een flinke poos nieuw en ongemonteerd in de verpakking gelegen :D@GTS2.2DTI: Ik weet het: ieder zijn ding. Standaard Vectra’s rijden er al zo veel, en modificaties doe ik altijd voor mezelf, wat een ander ervan mocht vinden, kun je voor kennisgeving aannemen, het blijft je eigen dingetje…
30 december 2011 om 23:09 #17966099Nope, geen i500, dat is alleen de Motorafdekkap.
Ik heb een Gewone vectra-B V6 in CDX uitvoering, wel met handbak gelukkig, alleen ligt er wel een Splinternieuwe 3liter onder de kap, iets vlotter als een i500 dus!!
Ik heb met de C 3.2 V6 gereden, zowel automaat, wegligging is vergeleken met een B ook gewoonweg belabberd, de C is een veel te neutrale en bijna gevaarlijk stuurauto, Voelt erg goed en stabiel aan, totdat je daadwerkelijk de hoek om moet, dan gaat ze rechtdoor….. Hierbij is een B met goed onderstel (mijne is gewoon OEM, niks sport schokbrekers ofzo) gewoon een speelse auto, met een Veilig weggedrag, als je stuurt, ook met hogere snelheden op mooi korte bochten, gaat ze gewoon de hoek om, al wil de V6 wel wat ”kwispelen” als je de power wegneemt…
Dat miste ik wel bij de C
Daarbij komt dat wel regelmatig Vectra’s C krijgen met diversen kapotte modules die erg prijzig zijn, ben wat dat betreft eigenlijk wel blij met de Simpele electronica van een Vectra-B, al kan je wel veel met een C en een Op-Com of Tech-II.
Ik blijf het zeggen, een GTS of Signum is echt een Prachtwagen!!! maar ik ben een rijder, en wil wat dat betreft wel een beetje stuurkwaliteiten.
Willem
30 december 2011 om 23:19 #17966100Welkom Patrick. Nette GTS.
Mooie plannen heb je met je GTS. De nieuwe wielen zien er gaaf uit.
Veel rijplezier.30 december 2011 om 23:39 #17966101@Wim-v6: Ja. heb ook een Vec B gereden en kan wel beamen wat je zegt over het rij- en stuurgedrag. Hoewel ik graag auto rijd, maar geen echte techneut ben die hele hoge eisen stelt aan supersportief rijden, heb ik de keuze deels gebaseerd op leeftijd van de auto en vond ik het B-model ietsje te gedateerd (al staan er hier op het forum fraaie B’s !). Ja: electronics en can-bus, soms met open armen ontvangen, maar soms ook drama.
@evertfisherman: thanks. Ja, de 19″ komen van de vorige auto (Zafira B, sapphire black). Omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan, wilde ik niet perse de grote gezinsauto behouden en weer een lage auto rijden. Had al eerder een GTS gehad, oude liefde roest niet… De velgen zouden er dus onder moeten passen.. YES !30 december 2011 om 23:43 #17966102Welkom mooie vectra!!!
31 december 2011 om 07:25 #17966103Welkom hier!
Mooie vec met mooie plannen :thumbup
Behalve die knight ride led :puke :puke :puke
31 december 2011 om 09:11 #17966104Welkom, zeer mooie kleur GTS!
Groet,
Eric.
31 december 2011 om 09:33 #17966105@wim-v6 wrote:
de C is een veel te neutrale en bijna gevaarlijk stuurauto, Voelt erg goed en stabiel aan, totdat je daadwerkelijk de hoek om moet, dan gaat ze rechtdoor……
Hahaha toen ik dit las dacht ik meteen aan top gear, jeremy testte de 2.8 V6 turbo OPC en die ging ook straight on.
On-topic welkom hier en een mooie vectra die velgen zijn mooi man. Die led-strips kan je beter bij de mistlampen monteren in de bumper vind ik mooier uitzien
31 december 2011 om 09:36 #17966106Welkom hier, met je mooie C Vec !
Echt wel mooie plannen, vooral het carbon dak icm. de getinte ruiten valt wel in mijn smaak.
Al zou ik persoonlijk de led-strip, de devil eyes en de trekhaak achterwege laten.. (maar over persoonlijke smaak valt niet te discussieren he :D en de trekhaak zul je wel nodig hebben )De verticale roosterstijlen die in de weg zitten als je de knightrider-leds toch zou installeren, kun je die niet gewoon wegslijpen met een dremel/multitool? desnoods even uitproberen op een grille van op de sloop ofzo??
Grtn,
Jeroen31 december 2011 om 10:02 #17966107welkom hier, mooie GTS :thumb
31 december 2011 om 10:40 #17966108Welkom en sluit me aan bij meerderheid Nigth rider leds :puke
Maar ieder zijn eigen
Veel plezier met je GTS ;)31 december 2011 om 12:04 #17966109Welkom en idd een mooie GTS :thumb
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op die kerstboom verlichtig (audi, Alfa etc…. :puke )Zou mooier zijn als alles homogeen 6 of 8 duizend K Xenon is.
Safe driving Jurgen.31 december 2011 om 14:39 #17966110Welkom natuurlijk,en verlagen is een echte verbetering wat mijn ervaring betreft.Het is voor mij een probleemloze auto maar er zullen altijd wel storings gevoelige exemplaren rond rijden.
Gr. Gts32v6
31 december 2011 om 20:05 #17966111Thanks allemaal voor de feedback en input tot nu toe.
Ben er wel uit: de Knight Rider ledstrip wordt NIET gemonteerd. Heb een Irmscher grill gemonteerd en om nu te gaan “dremelen” in een stuk plastic van zo’n 200 euro, nee, denk het maar niet.
Het huidige aanbod Devil Eyes en Angel Eyes: het ziet er allemaal een beetje Koreaans uit vind ik. Aan de andere kant: De lampen van GM zelf hebben na een aantal jaren een zeer doffe uitstraling. De vorige eigenaar heeft recent 1 koplamp laten vervangen (verzekeringswerk) en de andere hadden ze beter ook meteen kunnen doen, er is nu een doffe, gele koplamp aanwezig, en een wat meer heldere lamp…. Ga maar eens kijken wat polijsten met de DAP500 kan doen…
Verlagen: Ja, de laatste 3 of 4 auto’s waren verlaagd, dus dat is een makkelijke keuze :D
Carbon: ja, heb dat op de zwarte GTS ook gehad, daar viel het door de carrosseriekleur minder op, maar een liefhebber ziet dat natuurlijk toch vrij snel.
Zal proberen wat fotomateriaal te schieten zodra er vorderingen te zien zijn…
1 januari 2012 om 15:22 #17966112Je koplampen zou ik gewoon wetsanden heb ik ook laatst gedaan.
Ik heb een tweede hands set GTS koplampen besteld en op mijn Sedan gezet.
De stappen waren: korrel 600-800-1000-1200-1500-2000-2500-3000. Steeds bij elke volgende stap dwars op de voorgaande schuurrichting schuren.
Korrel 600 was nodig ivm de krasjes welke je op de foto ziet.De lamp voor het wetsanden:
Gedurende het wetsanden:
Na de laatste stap wetsanden met korrel 3000 en polijsten met Ultimate Compound van Meguiars:
Daarna ook nog met PlastX gepolijst van Meguiars en daarna met PowerPlastic 4lights van Mothers behandeld voor bescherming.
Ben zeer tevreden met het resultaat.1 januari 2012 om 21:00 #17966113Ik heb met de C 3.2 V6 gereden, zowel automaat, wegligging is vergeleken met een B ook gewoonweg belabberd, de C is een veel te neutrale en bijna gevaarlijk stuurauto, Voelt erg goed en stabiel aan, totdat je daadwerkelijk de hoek om moet, dan gaat ze rechtdoor….. Hierbij is een B met goed onderstel (mijne is gewoon OEM, niks sport schokbrekers ofzo) gewoon een speelse auto, met een Veilig weggedrag, als je stuurt, ook met hogere snelheden op mooi korte bochten, gaat ze gewoon de hoek om, al wil de V6 wel wat ”kwispelen” als je de power wegneemt…
Toch raar ik heb precies tegenovergestelde ervaring.
Kameraad reed een Vectra b v6 en daar heb ik diverse keren in gereden en ik vond hem erg snel onderstuur hebben.
Bij een rotonde beetje vlug overheen rijden gelijk flink piepende banden.
Stond op Michelin xh1 banden.
Met mijn huidige vectra c2 2.2 direct heb ik nog nooit het gevoel gehad als bij die Vectra b.Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
1 januari 2012 om 21:06 #17966114Dat is het gevaar bij de C, heel direct gevoel, maar als je te ver gaat gaat ie ook GOED van de Baan.
een Vectra-B met GOED!!! onderstel stuurt dan ineens strakker, en is beter Corrigeerbaar
Ga er wel vanuit dat van VEEL vectra’s B de Schokbrekers meer op Fietspompen lijken dan schokbrekers, en dat de uitlijning kan afwijken.
1 Vectra-B maakt nog niet de andere
Mijne is goed uitgelijnd, en staat op PRIMA schokbrekers.De meeste!! die ik hier krijg voor reparaties staat op Safari schokbrekers (gewoon glad versleten), dan zijn ze niet te sturen..
Krijg je er een keer een met GOEDE schokbrekers is ie uitgelijnd (als ie al een keer uitgelijnd is) door een 18jarig figuur bij Kwikfit, en stuurt ie nog voor geen meter.
Zowel de Vectra-B als Vectra-C hebben een Gecompliceerd onderstel waarvan de afstelling gewoonweg GOED moet zijn wil het lekker sturen..
en als dat zo is, hoort een Vectra-B veel strakker te sturen dan een C, als ie dat niet doet is er iets mis.
Let wel, de Vectra-B heeft wel een wat Vage en inderect gevoel bij rechtuit en flauwe bochten….
en een goed afgestelde Vectra-B wil heel leuk kwispelen met de kont, die gaat gewoon dwars bij goed gaslos!!!
Willem
1 januari 2012 om 21:13 #17966115Ik zal eens een keer proberen hoe hij reageert bij een te snel genomen bocht.
Wel op een plek waar het veilig kan natuurlijk!
Heb wel esp dus die kan ook roet in het eten gooien.
Is dat eigenlijk uit te schakelen op een Vectra c?Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
1 januari 2012 om 21:17 #17966116jupzz ik was blij met de ESP moet ik zeggen
t apparaat geeft zij grens niet aan, en gaat ineens rechtuit….
Dat geld trouwens ook voor de Diesels van het werk bijde Stations 1e generatie 1x V6CDTi en 1x Z19DTH, tot voorkort 2x een C2 bijde Z19DTH, en die waren ook zo link als wat op snel bochtenwerk
heb er wel eens een van in de Berm geparkeerd, echter zonder schade………. gelukkig
Ik ben gewend dat ik een Seat Leon 1 Cupra4 / Cupra-R voor kan blijven op de binnenbocht rotonde, dat gaat dus met een C NIET!!! let op 16000km op de klok, aan een versleten onderstel zal het niet gelegen hebben, IDS+ op sport trouwens!!
Willem
1 januari 2012 om 21:57 #17966117Zal wel allemaal zo zijn,ieder zijn eigen ervaring.Heb jaren met een vec b 2.5 v6 gereden en beviel goed,sinds 2007 de vec c 3.2 v6 en deze is in mijn beleving beter.O.k hij mag dan wel neus zwaar wezen maar hoef niet met 80 over de rotonde.
Gr. Gts32v6
1 januari 2012 om 22:02 #17966118dat is ook eenieder zijn ervaring en wat ze ermee doet.
Ik heb me toen met t apparaat van de zaak wel verkeken op een rotonde.
had een Cupra op de buitenbocht, kon m normaal wel voor blijven met de B, maar met de Gechipte V6 CDTi lukte dat niet
de C geeft wel het gevoel het aan te kunnen tot je over de grens gaat, dan vliegt ie ook naar buiten!!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.