Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of ……..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2012 om 22:26 #17244684SenatormanLid sinds:
1 January 1970Zoals iedereen wel heeft vernomen wil de nieuwe regering wegenbelasting gaan heffen voor oldtimers om de schatkist aan te vullen met 156 miljoen euro.
Echter wordt er gevreesd dat dit bedrag beduidend lager zal uitkomen omdat veel oldtimer eigenaren niet willen, kunnen of gaan betalen omdat de auto wordt verkocht, gedemonteerd of geschorst gaat worden.Hierbij de vraag aan alle oldtimer-bezitters.
Ga je wegenbelasting betalen voor je oldtimer of heb je andere plannen.
Vul de poll in en onderbouw je keuze dmv een reactie.
7 november 2012 om 22:37 #17965623als mn meis dr corsa weer wegenbelasting moet gaan kosten
kan ik me geen andere goedkopere en betere auto verzinnen :jerryDus hij blijft :D
7 november 2012 om 23:07 #17965624oplossing: 5 auto’s en/of kentekens schorsen = zeg maar €150,= per jaar.
elke 6e auto of meer kost het schorsen niets meer, dus wil je een dag met
je oldtimer/klassieker of elke auto wat je maar hebt ook al is die van 2012
rijden, dag te voren uit schorsing en dag er na weer schorsen.dan betaal je alleen maar de dag belasting dat je er mee rijd, moet je auto
apk keuren dan het zelfde ritueel.dat geld dan alleen maar voor de liefhebber die af en toe zijn trotse bolide
gebruikt, voor de dagelijkse auto dan weer niet…8 november 2012 om 05:48 #17965625Ik ben er heel eerlijk in, ik ga geen oldtimers weg doen, het zijn 2 d kadett’s, gelukkig valt de belasting dan nog wel mee, ene wordt geschorst voor de winter , de ander blijft als rezerf aanwezig mocht mijn dagelijkse auto kapot gaan, wel zul een van mijn dagelijkse auto’s plaats moeten maken voor een klein hokje, dat noemen ze dan wegenbelasting sparen, en zuinig benzine verbruik ;)
8 november 2012 om 07:36 #17965626Neem een corsa a 1.2s loopt lekker hoor met 5 bak :jerry
8 november 2012 om 08:00 #17965627AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar is de optie in de poll van ik verkoop de wagens of exporteer ze terug waar ze vandaan komen ? ;)
8 november 2012 om 09:41 #17965628ik zal niet alles wegdoen,heb er 3,de rode blijft hoe dan ook,de blauwe automaat gaat zeker weg (ik liep toch al met die plannen,want ik rijdt er veel te weinig mee) en die witte op LPG,tsja,sowieso gaat als ie blijft de LPG eruit,voor de rest hangt het een beetje af van de km’s die ik dan rijdt.
8 november 2012 om 10:01 #17965629Ik druk alles in de pers :jerry
8 november 2012 om 10:51 #17965630Zal der wel wat weg doen denk ik
8 november 2012 om 11:15 #17965631Mijne staat binnen, kan ik hem in de winterdagen een half jaar schorsen, elk jaar?
8 november 2012 om 12:04 #17965632AnoniemLid sinds:
1 January 1970M.n ascona blijft wel
Waarschijnlijk meest geschorst want kan zonder kenteken wel t circuit op
Wil ik er mee naar n meeting of zo haal ik hem dan wel uit de schorsingDan heb ik nog voor woonwerk verkeer en voor de fun
Een redelijk lage oncomfortabele vw caddy mk1
Tjah das n diesel in t ergste geval als de belasting me te gek wordt
Bouw ik die om naar benzine
Is dus ook wel n blijverDan heb ik nog n range rover classic op lpg
Das mischien wel n probleemgeval??
Is bedoeld als trekpaard voor paardentrailer en auto
Ambulance. Dus enkel hobby transportTjah zelfs op benzine kan dat niet uit voor de km.s die er meegereden wordt
N 60 dagen kaart zou n mooie optie zijnMaar mocht zoiets niet komen dan gaat de rover wel weg denk ik
Mischien export of in onderdelenHiernaast rijden we nog de b vectra op g3 die blijft wel
Tot die aan vervanging toe is
Maar die vervanging wordt dan iets jongers van vergelijkbaar formaat
En merk. Type??? Nog geen idee8 november 2012 om 22:42 #17965633De Ascona zal wel lekker blijven hoor..
Willem
9 november 2012 om 07:10 #17965634mijn auto blijven eerst ook nog wel ,,maar de USA cars gaan denk ik terzijnertijd wel weer naar het buiten land dat is niet op te hoesten dat je daar weer WB voor moet betalen
ford mustang 1970
dodge charger 1968 lpg
ford torino 1972
pontiac firebird 1967
chevy van 1986 lpgdaarnaast 2 manta en een celica dat is wel te doen om er twee te laten rijden in de WB
maar we blijven hier nog rustig het moet eerst allemaal nog maar
het grijskenteken trouwens was er wel binnen drie maanden door9 november 2012 om 09:32 #17965635De coupe blijft gewoon , staat in een grote schuur bij mijn huis .
Zal in de wintermaanden wel geschorst worden maar weg gaan doet tie niet.
Ben wel blij dat ik van mijn yank afben (zou me 92 euro per maand gaan kosten)Al met al gewoon een kloteregeling
Gr Wim
9 november 2012 om 09:36 #17965636@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Ik druk alles in de pers :jerry
Da’s zonde van die NSR, geef mij em dan :wub :jerry
9 november 2012 om 20:47 #17965637de ascona cabrio blijft zeker. king: (de monza en de kadett waren al weg)
al ben ik het er niet mee eens dat je er belasting voor
moet betalen. :swear dit jaar heb ik er nog geen 300 km mee gereden.10 november 2012 om 10:16 #17965638Ik zal wel moeten betalen, de rekord alleen voor zomermaanden als ie klaar is, en het kan zijn dat ik hem ombouw naar benzine (maar daar twijfel in nu ook al aan)
De Manta blijft gewoon zoals ie nu is, voor als ik hem nodig heb.en hobby
woon werk heb ik een bedrijfsauto. als prive auto heb ik op het moment een bmw 330d die gaat dan weg (mischien motor wel in de manta).Tevens heb ik (vriendin) nog een belasting vrije (nieuwe) corsa. die blijft ook. Bij de aanschaf is ons al verteld dat deze regels ook veranderen.
10 november 2012 om 13:27 #17965639De Corsa a1 1,0s blijft zowiezo als daily is lekker goedkoop
De ascona is geschorst omdat die nog ni apk klaar is ma zou m niet weg doen
Astra gsi is al weg dus dan vallen de kosten nog meeHoop dat er nog wat tegen gedaan kan worden want dit sucks
10 november 2012 om 15:38 #17965640http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ben benieuwd wat het nu eigenlijk gaat worden.
Een oplossing die profiteurs treft en liefhebbers spaart geeft mij de voorkeur :)10 november 2012 om 15:41 #17965641De Manta gaat nooit weg en de Rekord was ik toch al van plan om te verkopen begin 2013. Maargoed, eerst maar eens kijken wat er definitief wordt.
10 november 2012 om 15:42 #17965642AnoniemLid sinds:
1 January 1970Over dit nieuwsbericht wordt al in een ander topic gesproken.
viewtopic.php?f=29&t=16975712 november 2012 om 19:32 #17965643Tsja… ik heb een a-corsa uit ’93 waar ik MRB voor betaal, die blijft er wel bij voor daily.
Een c-kadett coupé die meestal vanaf oktober tot eind maart in de stalling staat á € 225,00 per jaar. Gebruik hem eigenlijk alleen voor meetings en een lekker rondje scheuren in de zomer. Denk dat ik die maar ga schorsen als deze regeling door gaat. Dan pas eind mei uit de schorsing en meteen na OPN weer schorsen en naar de stalling ermee. 4 maanden MRB betalen voor een auto van 920kg valt nog wel mee.
en een c-kadett station voor dagelijks erbij. Die is te laag om mee door de sneeuw te baggeren, en ik was/ben eigenlijk niet van plan om ermee door de pekel te gaan rijden. Wilde hem gewoon lekker voor de deur laten staan in de winter en op droge/sneeuwvrije dagen lekker mee ronddtuffen. Maar ja, als ik MRB moet gaan betalen… zal net zo iets worden als de corsa € 18,00 in de maand ofzo? Is bijna even duur als een jaar lang stalling…
Maar gaan ze nou die 30/60 dagen kaart doorvoeren, dan mogen de auto’s de overige dagen denk ik niet op de openbare weg staan… zullen ze blij van worden bij de stalling. Dan mag hij wel personeel aan gaan nemen als als die klassiekers er elk weekend in en uit moeten!
12 november 2012 om 19:40 #17965644@Turill wrote:
http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html
Ik ben benieuwd wat het nu eigenlijk gaat worden.
Een oplossing die profiteurs treft en liefhebbers spaart geeft mij de voorkeur :)60 dagen kaart….. Gaat bij mij niet werken, ik gebruik ‘m elke dag. Dan maar gewoon dokken. “Gelukkig” is de hobby dusdanig duur dat die paar tientjes wegenbelasting toch niet opvallen :angel
12 november 2012 om 19:56 #17965645ik hou me kadett ook. wat ze ook doen in den haag.
misschien de vectra dan wel weg en wat goedkopers er voor terug als daily.
om de koste wat te drukken in de maand.gelukkig is de kadett niet zo zwaar ;)
18 november 2012 om 17:01 #17965646heb de rekord net zo goed als klaar na een deel restauratie , hij loopt wel op lpg , ga wel wb betalen maar dan voor ongeveer 7 maanden denk ik per jaar , in de winter was ik toch niet van plan om er mee tegaan rijden en om de lpg eriut te halen vindt ik ook weer zonde ( je weet trouwens niet wat een volgend kabinet weer gaat doen ). dat ik dan over de maanden dat ik wel rijd meer wb betaal wordt wel gecompenseerd door het prijsverschil benzine/lpg .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.