Verschil 400 onderblok en normale CIH

Forumindex Forums Techniek Cih Verschil 400 onderblok en normale CIH

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244682
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Ik zat met een vraag:

      Wat zijn de verschillen tussen het onderblok van een Ascona/Manta 400 en een normale 20E of 24E ?
      Kun je een 400 kop zomaar op een normaal 20E/22E/24E onderblok zetten ?

      #17965583
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        @JvV wrote:

        Ik zat met een vraag:

        Wat zijn de verschillen tussen het onderblok van een Ascona/Manta 400 en een normale 20E of 24E ?

        krukas, lagertappen, drijfstangen, zuigers + montagepunten tbv de kettinggeleider.

        Kun je een 400 kop zomaar op een normaal 20E/22E/24E onderblok zetten ?

        nee, niet alle montagepunten voor de kopbouten zijn gelijk.

        #17965584
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          @henk 400rr wrote:

          Kun je een 400 kop zomaar op een normaal 20E/22E/24E onderblok zetten ?

          nee, niet alle montagepunten voor de kopbouten zijn gelijk.

          Maar dit is niet te omzeilen/pas te maken ? Of is dit nog nooit gedaan/geprobeerd ?

          #17965585
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            ‘tuurlijk wel, denk maar aaan de ingekorte kop versie, ook daar zitten niet alle kopboutpunten op dezelfde plek.

            #17965586
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006


              Verder zal ik wat vertalen:
              Eén schroefdraadgat veranderd,
              Op motorblok extra gietstalen veranderingen voor bevestiging kettinggeleider,
              Extra leiding voor carterontluchting,
              Aangepaste (diesel) hoofdlagerschalen om grotere belastingen te kunnen weerstaan,
              Nieuwe gesmeedde krukas, met acht tegengewichten, genitreerd en kan in straatversie onveranderd
              gebruikt worden tot de hoogste vermogens,
              Idem gesmeedde zuigerstangen tot hoogste vermogens.

              #17965587
              origineelste
                Lid sinds:
                21 October 2005

                hey jvv hier toch meer reactie
                als op het andere forum
                blijft het wel volgen ben wel benieuwd

                #17965588
                rekordherm
                  Lid sinds:
                  28 August 2005

                  met enige aanpassing (weet niet meer wat er moest wat omgeboord worden en zo) gaat het wel er zijn ja ook 2.0 16v motors geweest in een kadett c rond 77-79 de 2.4 400er versie is pas later ontwikkeld vroeger kon je bij atuk in oberhausen zelf een 400 er krijgen met 2.6 of 2.8 liter inhoud en dit op de 2.0 basis motor de laatste jager 90 motor was een omgebouwde 400 er met 2.8 liter inhoud en een 16v 400er kop er op.

                  #17965589
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    http://www.mantawelt.de/cih16v-projectone-07.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Miss is dit nuttig

                    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                    #17965590
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Als ik het goed heb, hadden de 2.0 liter onderblokken van de begin jaren 80 (of een serie ervan) sowiso al die punten waarbij de kettinggeleiders voor de 400 motor ingeboord moesten worden.

                      #17965591
                      manta-senator
                        Lid sinds:
                        7 February 2010

                        misschien leuk om te weten: de 400 onderblokken waren omgebouwde 1,9 diesels uit ascona b

                        #17965592
                        bascona1
                          Lid sinds:
                          26 April 2005

                          1900 Diesel ? in B ascona :hmmz

                          #17965593
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            zucht…

                            waren ze niet..

                            kan ook niet, dieselblok is totaal anders.

                            alleen de lagerblokken waren dezelfden als van een diesel.

                            (Diesels had je overigens in 2.0, 2.1 en 2.3)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.