Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vraagje over cid en ncdr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2011 om 14:24 #17244654
Hoi allemaal,
Ik zit met een heel bizar iets in de vectra (b)
Heb namelijk dus laatst een volledige navigatie ingebouwd dus een ncdr en cid shermpje.
Nu krijg ik de melding radio safe (dus zou niet gedecodeerd zijn weet ik) en derna display safe idem verhaal dus.
Ik weet moet ze nog een laten vrijschakelen en dan terug aan elkaar koppelen (zijn uit een respectievelijke omega (scherm) en vectra (ncdr want schermpje was reeds verkocht) gehaald op de sloop)
Maar en hier komt het nu als ik dus die melding krijg en de radio staat aan kan ik door middel van de toetsen main en clear ingedrukt te houden de radio doen uitgaan en die gaat nadien terug aan zonder dat ik dan ook nog een radio safe krijg op het scherm en em dus gewoon kan gebruiken tenzij ik op main druk dan springt die enkel terug naar display safe.en hier kan ik door middel van enkel op de navi draaiknop te drukken de melding terug weg krijgen.
Al de rest blijkt dan wel bruikbaar dus navi, radio, cd en bc tot ik de wagen afleg en een tijdje erna terug aanleg.Dan is alles terug als voorheen maw display en radio safe.
greets blue
Weet iemand of dit kan? of zou er ergens dan toch een bugje in hun beveiliging zitten?
29 december 2011 om 16:59 #17965300een bug zal het niet zijn aangezien de melding ook gewoon weer terugkomt ?
29 december 2011 om 19:25 #17965301melding komt enkel terug als de wagen stil gestaan heeft niet meer tijdens het rijden of aan laten liggen.
Vind het toch wel iets vreemd (maw kan dus alles gebruiken als ik na het starten dus die toetsen maar effe ingedrukt hou).
Iemand die weet hoe dit komt want als ik er de opcom eraan hang zie je bij het uitlezen van de measurment blocks bij de radio/navi staan bij beveiliging => eerst dus “unit disabeld” na het drukken van die beide toetsen staat er dan “id ok”
bij het scherm blijft staan “unit disabeld” maar de display safe komt enkel wanneer je de toets main drukt en die krijg je terug weg door op de draaiknop van het navi deel te drukken.
Of zou ik ergens een draadje verkeerd hebben gelegd bij het ombouwen?
Met de opcom kan je em niet afmelden of aanmelden dat weet ik daar zal ik effe hulp voor moeten hebben van iemand die dit wel kan als de wagen terug rijdensvaardig is.greets blue
1 januari 2012 om 20:56 #17965302Heb je de set ook weer laten koppelen????
Net zo goed als de koppeling verwijderd moet zijn voordat je de twee kunt splitsen.
Gr Jack
2 januari 2012 om 08:39 #17965303nee is nog niet gekoppeld moet ik nog es laten doen.
Vreemde is en dit weet ik zeker is dat de radio nooit afgemeld werd in de wagen maar je em dus wel kan “tijdelijk” vrijgeven door dus beide toetsen in te drukken.
Dus tot die vrijgeschakeld en gekoppeld is kan ik em dus gewoon op deze manier verder gebruiken.Voor het vrijschakelen moet ik wel nog iemand vinden die dit zou kunnen doen voor me tegen vergoeding natuurlijk beide zijn zeker niet gestolen maar komen uit verschillende donorwagens ene uit duitsland (het scherm) en de andere uit Engelland (radio) en van beiden heb ik de factuur en van het scherm zelf het chassisnummer van de wagen.
Ik weet dat ze vrij kunnen geschakeld worden door firma’s maar als iemand het hier kan wil ik em gerust hetzelfde geven kwa bedrag (liever bij een mede opelfanaat dan bij een allround firma).
greets blue
2 januari 2012 om 09:15 #17965304uuuh blue
dat had dus al gedaan moeten zijn he ;)vrijschakelen moet je dus doen in de auto waar de installatie uitkomt.
dat is nou juist de diefstal beveiliging.2 januari 2012 om 12:10 #17965299Jep dat weet ik wel hoor maar je kan het ook nadien doen alle enkelen toch de vod kan dit “normaal niet”
Probleem is echter dat bij die sloop wagens het niet meer kan gedaan worden gezien die volledig ontmanteld zijn en al zeker eentje ervan geplet is dus zal dit moeilijk worden.
Vandaar ook de goeikope prijs om heel de boel aan te kopen gezien zij dit niet meer kunnen doen.
Alsook vandaar dat ik weet dat die nog moeten vrijgeschakeld worden en ook weet dat het kan zijn verschillende mensen die dit kunnen waaronder “hardwarekiller” uit duitsland.
Ik wil er best een stukje voor rijden als de vec terug de baan op kan dus afstand speelt eigenlijk niet echt een rol (heb ooit zelf effe 800 km gereden om enkel deurklinkjes op te halen)Maar voorlopig kan ik er dus op de andere manier ongestoord mee werken via die twee toetsen in te drukken wat ik eigenlijk vreemd vind in verband met diefstalbeveiliging want op die manier omzijl je ze weliswaar tijdelijk tot de volgende rit zonder een storend scherm of biep op de radio.
En ja hoor voor ik ze kocht wist ik al dat dat dit nog diende te gebeuren alsook de reden ervan. Daarna ben ik voor ze te kopen al eens aan het zoeken geweest en heb verschillende bedrijven en prive personen gevonden die dit kunnen.
Zelf kan ik het niet gezien ik geen officiele opcom heb liggen, tech2 of dergelijke heb.greets blue
2 januari 2012 om 13:39 #17965305ff aan bas vragen die heeft ook een navi in zijn vectra gebouwd, dacht dat zijn naam sw-reijnders is. ff de zoek functie gebruiken.
8 januari 2012 om 15:03 #17965306vandaag tot de constatatie gekomen dat zelf door stom toeval een enkel draadje door te knippen scherm en navi werken zonder enige vorm van melding zoals radio safe of display safe. Dus blijkbaar werkt de diefstalbeveiliging niet al te best dan op de radio en scherm als je dit al kan (en zijn niet gekoppeld radio heeft nu zelf aan “delivery mode” en zelf niet meer “id not ok” scherm heeft noch steeds intern de melding “unit disabeld”)
En volledig functioneel zijn dus kan alles ervan bedienen zonder dat de diefstalbeveiliging dus melding heeft.
greets blue
14 juni 2012 om 09:09 #17965308welk draadje heb je doorgeknipt dan??
Ik ga tegen hetzelfde probleem aanlopen namelijk.
In mijn A Zafira heeft oorspronkelijk zo’n ncdr toestel gezeten maar toen ik m kocht was ie er al uit.
Een maat van mij heeft op de sloop een ncdr toestel meegenomen,maar de donorauto had echt een doodklap gehad dus vrijgeven kon niet.
Ik zal dus dezelfde melding gaan krijgen denk ik.18 juni 2012 om 20:15 #17965309bluedevil,je hebt PM
18 juni 2012 om 21:48 #1796531119 juni 2012 om 07:09 #17965310@GTS Power wrote:
@asconahobbyist wrote:
bluedevil,je hebt PM
Kan ik die ook krijgen? :D
als jij me kan vertellen welk draadje je moet doorknippen zodat de beveiliging omzeild is kan je van mij best een PM krijgen hoor!! :jerry ben de beroerdste niet. :mrgreen:
19 juni 2012 om 18:32 #17965312bij mij idd hetzelfde als bij bluedevil,alleen krijg ik de melding op t scherm niet weg.
Hoef geen code in te vullen.
Dus nu ben ik zeker benieuwd welk draadje hij nou doorgeknipt heeft.
toestel speelt overigens prima,zelfs de cd speler doet t goed.28 oktober 2012 om 12:54 #17965307Hoi allemaal al best een tijdje geleden dat ik hier nog eens online was, ondertussen heb ik de radio en het scherm reeds laten vrijstellen en terug koppelen in de wagen.
Het draadje die doorgeknipt was bij mij was deze van de obd controle waardoor de radio en het scherm dus geen connectie hadden met elkaar.
Enkel doordat ik de radio nadien heb geupdate met de nieuwere software en kaarten van 2011 ( radio was eentje die nog niet geupdate was en kwam uit een omega vanuit 1997) gaf hij dus wel terug melding van het scherm “display safe” dus er moet een bugje in het eerste model/software hebben gezeten waardoor het mogelijk was om dus de beveiliging te omzeilen dit zal dus ook zijn opgelost bij de latere modellen radio’s en de geupdate radio’s.Vrijschakelen koste niet echt veel ik heb het laten doen in belgie bij erkend bedrijf en dit koste me 65 euro waardoor alles nu terug werkt met het kabeltje terug verbonden en de geupdate versie van kaarten op de radio.
Grts blue
29 oktober 2012 om 20:33 #17965313@bluedevil wrote:
( radio was eentje die nog niet geupdate was en kwam uit een omega vanuit 2007)
Grts blue
Waar kun je die omega’s nog krijgen??? de laatste is in 2003 van de band gerold.
30 oktober 2012 om 15:36 #17965314@Jack-omegax3.0xe wrote:
@bluedevil wrote:
( radio was eentje die nog niet geupdate was en kwam uit een omega vanuit 2007)
Grts blue
Waar kun je die omega’s nog krijgen??? de laatste is in 2003 van de band gerold.
foutje moest 1997 zijn is dus 10 jaartjes ouder
greets blue
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.