Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 21:39 #17244579
Nou na al die jaren maar eens een keer een topic aanmaken..
Zie de huidige vec eigenlijk niet zo snel van het toneel verdwijnen, want we hebben deze wagen ondertussen al bijna het langst in bezit van alle auto’s.
Bij deze het begin bij ophalen van de auto eind febr. 2011 en de specs:
paar van toen ie nog bij de garage stond:
Model: Opel vectra 3.0 CDTi V6 Elegance
Bouwjaar: mei 2004
Specs: 177 PK en 370 nm koppelOpties:
– ABS
– Airbags all around
– ASR
– Bandenspannings controlesysteem
– Brake Assist
– Lederen interieur
– Stoelverwarming
– Stoelen elektrisch verstelbaar met 3 geheugen-functie
– Automatisch dimmende binnenspiegel
– Boordcomputer
– Spiegels elektrisch en verwarmd
– Spiegels inklapbaar
– CV
– Cruise control
– EBD (electronic brakeforce distribution)
– ECC
– Mistlampen
– Navigatiesysteem
– Radio met CD-wisselaar
– Ramen elektrisch voor + achter
– Regen/lichtsensor
– Remindactor
– Xenon
– Zonneschermen ingebouwd in deuren achterinEerste update, Chroom Xenon vervangen voor Zwarte koplampen:
2 maanden na aanschaf even een gts bumper met irmscher lip uit Polen over laten komen:
Na 4 maanden rijden in juli 2011, waarvan 2 maanden uitzonderlijk :swear , toch maar bij de garage neer gezet om verstuivers te laten vervangen.
In Febr. 2012 eindelijk de verstuivers!
Helaas zo’n duur geintje dat de auto uiteindelijk april 2012 terug gekregen en reed weer ff top!
Dus meteen de tussentijds gekocht smoke achterdelen gemonteerd:
Gezien de hoge uitgaven, bumper maar tijdelijk zelf zwart gespoten:
Mistlampen gemonteerd:
Achterklep gecleaned:
En na een maand begon het beestje weer te pruttelen en in juni wilde hij weer helemaal niet meer…
Toch maar gaan kijken naar de drukregelaars van de brandstofpomp..
En dankzij de hulp van ons geweldig lieve maatje Gupy de boel zelf uit elkaar gaan halen om de regelaars te vervangen.
Meteen de roetende delen schoonmaken:
Ondertussen een Oil Catch Can aangeschaft.
En weer karren!
Even naar het hoge noorden geweest voor een nieuwe update, AFL ipv Xenon:
En toen begon in augustus de ellende weer… Dit maal de koppeling door alle slechte rijden etc.
Ditmaal wilde onze vriendelijke Gupy ons weer met deze uitdaging meehelpen.Meteen de nodige zaken gefikst en aangeschaft en meteen een Eibach Pro kit gemonteerd:
Het totaalplaatje van de verlaging:
En tot op heden zijn we nog bezig met de carbon updates:
Zo en dat was ons avontuur tot zover…
Keep you posted with updates!
8 november 2012 om 23:35 #17963984mooie vectra :thumbup
Enige wat de vec nog mist zijn een paar mooie velgen ;)9 november 2012 om 07:08 #17963985Mooie vec kimmie! En :wors voor wat jullie al allemaal hebben gedaan aan de vec.
9 november 2012 om 08:46 #17963986AnoniemLid sinds:
1 January 1970HEHE eindelijk ook een eigen topic :wors :jerry
Knap werk dame en heer. Love :wub the 6 cilinder king:9 november 2012 om 09:01 #17963987Hele mooi Vectra V6. Helaas dat jullie heel veel pech gehad hebben. Ik druf echt geen V6 diesel meer te kopen ivm de bekende problemen die er zijn.
Heel veel plezier met jullie dikke Vectra. :thumb
9 november 2012 om 09:09 #17963988Thanks allemaal
@ Dolby, ja een goede v6 is een mazzel om te vinden.
Spot er helaas meer met problemen dan zonder.. Overigens vind ik het dan wel weer leuk om hier va iemand anders te lezen dat zijn v6 300.000 heeft gelopen met niet al te ernstige dingen of grote problemen als ik zijn tekst las.Hoop in elk geval dat we voorlopig klaar zijn en ik nu ook probleemloos richting de 300.000 op de teller kan gaan!
9 november 2012 om 09:14 #17963989Nog klein lijstje van toekomstplannen aan de vec:
– Irmscher duplex uitlaat en achterlip
– Irmscher slirts
– zimmermann sportremmerij rondom (voorjaar 2013 bij bandenwissel)
– 18″ insignia opc velgen
– deukjes verwijderen
– opnieuw spuiten
– catch can monteren (binnenkort als ik een plekkie heb gevonden in de motorruimte)
– chippen
– misschien nog wat optie uitbreidingen9 november 2012 om 11:27 #17963990:thumbup Mooie vec kimmie
Tja die problemen :swear ik denk dat idereen zich nu wel zal bedenken voordat ze over gaan tot aanschaf van een v6( :puke renault diesel)9 november 2012 om 15:13 #17963991:thumb Kim! Ziet er mooi uit met die carbondelen aan de buitenkant.
Veel veilige kmtjes toegewenst :afroGroet jraaf
9 november 2012 om 16:13 #17963992Goed en mooi werk :thumb
9 november 2012 om 16:18 #17963993Mooi ding, ben benieuwd hoe die insignia opc velgen eronder gaan staan! :)
9 november 2012 om 16:57 #17963994@kimmiej666 wrote:
Thanks allemaal
@ Dolby, ja een goede v6 is een mazzel om te vinden.
Spot er helaas meer met problemen dan zonder.. Overigens vind ik het dan wel weer leuk om hier va iemand anders te lezen dat zijn v6 300.000 heeft gelopen met niet al te ernstige dingen of grote problemen als ik zijn tekst las.Hoop in elk geval dat we voorlopig klaar zijn en ik nu ook probleemloos richting de 300.000 op de teller kan gaan!
Ja , en als klap op de vuurpijl glansrijk door de apk , gelijk een beurtje en gaan weer!
9 november 2012 om 20:39 #17963995Wat een dikke Vectra!!! :thumb
10 november 2012 om 07:44 #17963996@gwriemersma wrote:
:thumbup Mooie vec kimmie
Tja die problemen :swear ik denk dat idereen zich nu wel zal bedenken voordat ze over gaan tot aanschaf van een v6( :puke renault diesel)Is geen Renault diesel, het is een Isuzu.
heb het ook lang gedacht dat het een Renault diesel was.10 november 2012 om 09:05 #17963997Hoe ga je die insignia opc’s er op doen dan ?? Andere naaf?? Verloop-spacers??
10 november 2012 om 09:41 #17963998@speaker wrote:
Hoe ga je die insignia opc’s er op doen dan ?? Andere naaf?? Verloop-spacers??
Ik vermoed replica velgen die zijn in 5×110 te krijgen.
insignia opc is ook 20″
staan veel op mp.10 november 2012 om 13:19 #1796399910 november 2012 om 16:37 #17964000@speaker wrote:
Hoe ga je die insignia opc’s er op doen dan ?? Andere naaf?? Verloop-spacers??
Peet en velgen…… Ik zou het niet te serieus nemen! :hmmz :wors
Mooie Vec Kim. Hopelijk nu ff zonder shit en gaan genieten van die V6!
Alle beste!Groet,
Eric met een E.
10 november 2012 om 16:45 #17964001@speaker wrote:
@arjontje wrote:
@speaker wrote:
Hoe ga je die insignia opc’s er op doen dan ?? Andere naaf?? Verloop-spacers??
Ik vermoed replica velgen die zijn in 5×110 te krijgen.
insignia opc is ook 20″
staan veel op mp.Zijn dat niet de Corsa D exemplaren?
De 18″ replica’s gaan erop..
Wel de zwarte variant.. Ze zijn ook in antraciet, ziet er ook verdomd mooi uit, maar durf niet goed te schatten of dat wel staat.
10 november 2012 om 18:16 #17964002zeer nette vec kimmie,goed bezig daar :thumb
14 november 2012 om 17:50 #17964003Vandaag weer eens wat geknutseld.
Vandaag brillenbakje nog even afgemaakt en de notenhoutenstrip omgetoverd.
Mannetje moest ook eens even carbon testen op de pook :shock:
14 november 2012 om 18:39 #17964004Even met mijn belabberde Photoshop kunsten aan het werk geslagen:
14 november 2012 om 19:17 #17964005Ziet er strak uit die carbon look :thumb
14 november 2012 om 20:03 #17964006Mooie vec, carbon ziet er erg cool uit. Is het lastig te plakken?
14 november 2012 om 21:23 #17964007@zzattack wrote:
Mooie vec, carbon ziet er erg cool uit. Is het lastig te plakken?
Makkelijk is anders
Alles mega fexibel warm stoken, dan goed strak trekken onder spanning.
Meest lastige is wel het hoek en rondingen werk om mooi strak te krijgen.T zijn ook geen “doe ik ff snel” klusjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.