stuurhuis verschillen/keuze

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling stuurhuis verschillen/keuze

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244565
    martinmach1
      Lid sinds:
      22 February 2012

      Hallo zou graag wat technisch advies/info willen over eventuele stuurhuis verschillen.

      Ben momenteel bezig met het verbouwen van de stuurinrichting van een Ford Mustang uit ’69. Hiervoor wil ik het stuurhuis van een Ascona c gebruiken. Dit GM stuurhuis wordt veel in Amerika gebruikt voor het ombouwen van mustang stuurinrichtingen http://speeddirect.com/index.aspx?nodeID=75″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Volgens mustangforums zou een Ascona c stuurhuis van 81-91 dezelfde bouwvorm hebben

      heb al een site gevonden met onderdeelnummers http://www.gknservice.com/fileadmin/user_upload/Brochures/English/Catalogue_Steering_Racks_SPIDAN.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

      van de Ascona c zou dan 51714 zijn.

      Zijn er ook andere type’s met hetzelfde stuurbereik maar met andere overbrenging (sport) en evt. met snelheidsregeling ?

      Alle advies is welkom, ben helaas niet echt bekent met opel.

      #17963756
      Jo1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2004

        Meeste ascona-stuurhuizen zijn niet bekrachtigd.
        Wel bekrachtigde huizen hebben ook iets directere overbrenging.
        Dezelfde stuurhuizen zitten ook op kadettD en E, vectra A en Calibra, waarvan de laatste het meest bekrachtigd voorkomen.

        #17963757
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          heb nog wel een onbekrachtigde op een sloop D kadett zitten.

          zoals Jo1 al zegt, ze zijn allemaal gelijk, t is net lego.

          #17963758
          martinmach1
            Lid sinds:
            22 February 2012

            Oke bedankt voor de info, zal eens rondkijken. Saab is misschien ook een optie.

            Bekrachtigd heeft zeker voorkeur met zo’n zware v8 op de vooras. Snelheidsafhankelijke bekrachtiging is natuurlijk helemaal mooi maar dat zal wel niet op het model zitten wat ik nodig heb.

            grt. Martin

            #17963759
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              nee dan moet je naar de jongere modellen maar die zitten op de subframes bevestigd en zijn na mijn weten zijn ze dan allemaal elektrisch bekrachtigd. (astra G, vectra C etc..)

              ze zitten dus anders bevestigd, maar voordeel is dat die elektropomp dat je die overal kan plaatsen. nadeel is de elektronica die er bij zit…

              systeem van een corsa C word ook regelmatig gebruikt voor diverse ombouw projecten. hier is de stuurkolom bekrachtigd elektrisch.

              Saab is ook een optie, maar die zijn exact gelijk aan opel onderstellen en veel andere techniek is een 1 op 1.

              #17963760
              martinmach1
                Lid sinds:
                22 February 2012

                Heb nog even gegoogled en deze lijst gevonden http://www.auto-elect.nl/img/prijslijst%20AEHL%2019-07%20.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Daar zie je inderdaad dat het de veel jongere modellen zijn met elektrische bekrachtiging. Stuurkolombekrachtiging is ook niet echt wat aangezien ik de kolom origineel wil houden en je zit inderdaad ook nog met de aanstuuring.

                Het wordt dus toch de wat oudere techniek, bedankt voor de info.

                grt. Martin

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.