Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Verlagen Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 12:16 #17244551
Heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet direct een antwoord vinden op mijn vragen.
Ik wil mijn Corsa ietwat verlagen, het betreft een B Corsa CDX, ik wil niet extreem laag gaan, maar gewoon iets zakken, i.c.m. een leuke originele Opel of Irmscher velgen set van 14/15”
Ik denk dat het een Irmscher setje word wat mijn Corsa 3cm verlaagd, maar ik vraag mij af hoeveel een originele GSI lager staat, is dit ook 3cm ?
Ik had een GSI (die helemaal origineel op zijn pootjes stond) stond erg leuk ! (helaas voor kort geleden door de tegenpartij total los gereden..) maar ik weet niet hoeveel lager als een standaard Corsa deze staat, kan iemand mij dat vertellen ?
Fotoke:
Groet,
Sjors28 oktober 2012 om 12:44 #17963592Dacht dat de gsi 1 à 2 cm lager staat dan een niet gsi, denk als je voor een 30/30 verlaging gaat zou het er prima uitzien ;)
Rij zelf met een 40/30 veren op mijn niet gsi28 oktober 2012 om 16:11 #17963591heb zelf ook 40/30 setje
na de winter ga ik over op een schroefset, dus heb mijn huidige setje dan over :angelik heb een setje van ap veren en dempers
28 oktober 2012 om 17:53 #17963593ik heb mijne 40 40 verlaagt je ziet er bijna niks van vind het best raar,
want die verlagingsveren hebben onder de corsa sport gelegen van mijn schoonmoeder en die lag daar mee lager,
ma die had wel dubbele stabilisator stang ma daar heeft dat zeker niks mee van doen?john,
28 oktober 2012 om 18:30 #17963594@John Opeltje wrote:
ik heb mijne 40 40 verlaagt je ziet er bijna niks van vind het best raar,
want die verlagingsveren hebben onder de corsa sport gelegen van mijn schoonmoeder en die lag daar mee lager,
ma die had wel dubbele stabilisator stang ma daar heeft dat zeker niks mee van doen?john,
De aangegeven verlaging kan soms meer bedragen, afhankelijk van de motor en verdere uitrusting. Een zwaardere motor en een airco bijvoorbeeld, verhogen het gewicht van de auto en drukken deze dus verder naar beneden bij verlagen.
28 oktober 2012 om 20:32 #17963595ja dat kan idd kloppen ma die was 25 tot 30 kilo zwaarder dus niet echt veel,
mja wil keertje schroefsetje halen denk ik,John
28 oktober 2012 om 20:44 #17963596Heb zelf ook een 40/30 verlaging en hij ligt lager dan in verwacht had. Is een gsi met airco dus lekker zwaar op de vooras. Ziet er wel goed uit.
28 oktober 2012 om 21:23 #17963597Hebben zelf 50-35 verlaagd, en zier er wel goed uit, zeker icm de 13″ wielen. Weet niet of de hoogte van een gsi en een sport hetzelfde zijn?
Dit is met verlaging op 165-70-13
28 oktober 2012 om 22:46 #17963598ziet er idd leuk uit die corsa,
ik zit te denken om mijn corsa voor 60mm te verlagen en achter gewoon 40 laten,
en binnekort heb ik gelukkig ook weer orginele stalen velgen is toch wat beter rijden,
haha,John
31 oktober 2012 om 07:52 #17963599Thanks voor jullie reacties, leuke voorbeeld foto’s ! ziet er erg leuk uit i.m.o. :thumb
Mijn Corsa is voorzien van een automaat én Airconditioning ! zware opties.. dus vermoed dat een 30/30 verlaging hier wel oké zal zijn ! anders komt i denk ik wel erg dicht met zijn buikje op de grond king: ik wil ook nog een beetje normaal over drempels enz kunnen.
@ Robbert_Corsa, thanks ! maar ik denk dat ik tegen die tijd voorzien ben ;)
Groetss,
Sjors31 oktober 2012 om 18:56 #17963600sport en gsi zijn 15mm lager dan een gewone uitvoering en hebben straffere dempers.
31 oktober 2012 om 19:20 #17963601De voor facelift sports/gsi’s dan. Na 98 zit er helemaal nergens verschil meer in hoogte, ook de gsi niet. Die liggen wat lager door het gewicht. De 98- sport vergeleken met de 98- cdx, allebei 1.4 16v, waren evenhoog. Veren van de auto af meten ook even hoog.
3 november 2012 om 17:57 #17963602Hmm ik heb 1996-er dus zowieso een tussenmodel….
Altijd lachen als je onderdelen nodig hebt :pukeBouwjaren:
93 – 95
96
97 – 00 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.