Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › x18xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2011 om 16:36 #17244528
hij gaf een plof en helemaal dood
naar een paar keer starten liep hij
weer zou dat de lmm kunnen zijn25 december 2011 om 17:16 #17963245Heb je hem vooraf hoog in toeren getrapt en toen op de versnelling laten vertragen?
25 december 2011 om 19:15 #17963246boehm deed ie?
25 december 2011 om 20:51 #17963247Leg inderdaad eens uit hoe het precies is gegaan, kunnen wij meer mee.
en wat voor Opel, Welk bouwjaar. etc etc
25 december 2011 om 22:31 #17963248ik heb dat twee weken geleden ook al eens gehad
de motor was nog niet helemaal op tempratuur
trek weg bij de stoplichten
op een normalen manier schakel door en een doffe plof raar geluid uitlaat en
viel helemaal dood uitlaten drijven
motorkap open niks tezien gisteren wel gasklep gereiningd
weet iemand raad25 december 2011 om 22:57 #17963249Ik vermoed een van de 2 toerental sensoren, maar daar kom je makkelijker achter met uitlezen.
Willem
25 december 2011 om 23:04 #17963250rij al 30 jaar opel
altijd op gas
mijn laatste was een omega 22
bj 2000 helemaal opgereden
nu heb ik een astra bj 97
tja krisis he
maar heeft goed gelopen
begon wat harder stationiar telopen
dus gasklep gereiningd maar het zal de egr wel zijn denk ik
heb hem pas uitlaten lezen
om dat het mml brand op benzine
niet op lpg gaat dan uit
fout melding was alle injectoren telage spanning
oke kan ik mee leven of weet iemand wat dat zou
kunnen zijn heb wel een beetje verstand van die opels
maar je die elitronika he
groot probleem
het wagentje heeft 313000 op de teller maar motortje is nog oke
hoor het graag van jullie groetjes kees25 december 2011 om 23:06 #17963251oke waar zitten die wim een op de gasklep toch
25 december 2011 om 23:07 #17963252Toerental sensoren.
dat zijn de nokkenassensor en op de Krukas in het onderblok Achter de stuurbekrachtigings pomp (mits we over de Astra-F spreken).
Willem
25 december 2011 om 23:12 #17963253ja oke nokkeassensor heb ik nog een liggen
heb ik vervangen toen ik de astra net een dag had
heb wel de stekker aan elkaar gebond
heb ik krimkousjes omheen gedaan
zou dat het probleem zijn25 december 2011 om 23:13 #17963254klopt astra f
25 december 2011 om 23:14 #17963255Je kan het beste de draadjes solderen, de knijpers die erbij zitten zijn waardeloos, en zo bij elkaar knopen is ook geen succes.
Deze sensoren werken met Fijn waarden, welke dus HEEL snel hun informatie moeten kunnen versturen zonder ruis.
Willem
25 december 2011 om 23:18 #17963256ja is ook gebeurd zaten alleen blood tegen de kleppendeksel heb er toen
krimpkousjes over gedaan mischien
toch nog wat lekspaning denk jij25 december 2011 om 23:19 #17963257Je hebt kans dat de sensor als het GEEN Originele is ook weer problemen geeft…
Wij monteren alleen nog maar Originele sensoren…
Willem
25 december 2011 om 23:23 #17963258klopt wim is een siemens
orgineel
maar teweinig spannig op de
benzine injetoren kan toch niet van
de nokkenas afkomen toch
ik zou denk krukassensor
op alle vier de injetoren
soms start ik hem zowel warm
of koud lampje uit
dan loopt hij als zonnetje
raar toch25 december 2011 om 23:27 #17963259TE weinig spanning op de injectoren???
waarom denk je dat..
Vermoed eerder een aanstuur of timings storing..
Willem
25 december 2011 om 23:31 #17963260heb hem uitlaten lezen
storing was oo2 voltage too low present
injector 1 2 3 en 4 low
present verder geen storingen
raar toch he25 december 2011 om 23:38 #17963261Okeej, kan een massa storing zijn.
leg eens goede massa kabels vanaf de – van de accu naar metaal motor, en metaal carroserie.
Rijdt je op LPG??
Willem
25 december 2011 om 23:43 #17963262ja op g3 koltec
25 december 2011 om 23:45 #17963263moet dat een 6kwadraar zijn de kabel
of volstaat een gewoon dun kabeltje ook wat denk jij
ga ik zowiezo proberen25 december 2011 om 23:47 #17963264Goede draad of massa strip plaatsen…
dan kunnen de injector storingen worden veroorzaakt door de LPG installatie, zou me daar niet zo druk over maken…
Dat was ook de rede van mij of je op LPG rijdt.
heb je dit alleen op Gas of ook op Benzine?
Of beschadigde kabelboom (ivm LPG isntallatie) bij de injecotoren)..
Willem
25 december 2011 om 23:50 #17963265of zal ik de kabel accu injectorblok en dan voorpoot wat denk jij
heb ik allen op benzine wim
doet het niet altijd ooit blijft hij
uit tot ik hem weer start25 december 2011 om 23:55 #17963266maar dat uitvallen zou dat ook met massa temaken hebben
vond ik toch raar
gewoon dood
paar keer de koppeling oplaten komen
geen reactie
aan de kant en starten
en nog eens
en ja hoor hij liep weer stom he26 december 2011 om 20:34 #17963267heb je al eens de Gasklep aanpassing uitgevoerd???
Willem
26 december 2011 om 22:18 #17963268wat bedoelje wim
hoor het graag van je -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.