Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vieze drap in luchtfilter help help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 14:11 #17244339
Hallo.
Ik heb na een eerder geplaatst topic (waar ik geen antwoord op heb gehad) zelf maar even e.e.a. nagekeken van mijn auto.
het was namelijk zo dat die heel beroerd liep afsloeg bij remmen en duur liep en ongelukkig liep.
Heb het luchtfilter helemaal verwijderd en bleek een vieze lichtbruine drap in te zitten, ook de vuldop en ook de karbo zat rondom in diezelfde smurrie, helemaal schoongemaakt met remmen reiniger ook de egr schoongemaakt en alles is weer schoon. mijn koelvloeistof blijft wel op peil.
Loopt wel een stuk beter maar nog niet helemaal, het slangetje wat van de kleppendeksel naar het luchtfilter loopt als ik gas geef komt daar rook uit, wat normaal is maar er spat ook druppeltjes olie uit..alle 4 bougies vonken wel maar heb t idee dat die op 3 cilinders loopt.19 december 2011 om 14:38 #17961056van horen en zegen,en zelf ook meegemaakt als er onder je oliedop van dat licht bruine drap zit dan is er meestal iets kapot of lek ,zoals lekke koppakking,koelwater wordt gemend met de olie vandaar die smurrie ,vaak loopt de motor dan ook niet lekker en wordt erg heet,
maar das mijn bevinding dan ,wellicht zullen de experts hier het beter kunnen uitleggen.19 december 2011 om 14:41 #17961057:kewlpics
19 december 2011 om 15:00 #17961058wat voor motor licht erin?
vind wel vreemd dat er smurrie in je luchtfilterbak ligt.
heb je de gaatjes (waar dat slangetje op zit ) ook nagekeken als die niet verstopt zaten19 december 2011 om 15:07 #17961059@krasey
Het is een x 1.6szr van bj 97
De smurrie ligt niet in het filterbak zelf maar in het gedeelte op de carbo waar de slang van het filterhuis aan verbind.Je bedoeld de vacuum slangetjes? die heb ik doorgespoten gereinigd met rem reiniger.
Zat ik zelf ook aan te denken maar bij mijn weten als de koppakking lek is dan gaat langzaam de koelvloeistof er vandoor wat hier het geval niet is, deze blijft mooi op peil…en de koeling dat doet het verder goed, gaat naar de 90 graden en dan springt de fan aan en dan koelt die weer.
19 december 2011 om 15:19 #17961060oke dan zou ik het ook niet weten :(
19 december 2011 om 17:00 #17961061Veel korte stukjes gereden, en een verstopte of niet aangesloten dunne slang op klepdeksel.
Controleer of de dunne slang vanaf klepdeksel goed op inlaat is aangesloten en of alle pijpjes daarvan niet verstopt zijn.
rijdt een keer een GOED stuk, desnoods even op de autobahn lekker doortuffen.
willem
19 december 2011 om 18:16 #17961062@ wim-v6
Korte stukjes rijden valt wel mee, idd niet veel kilometers maar op de grote weg trek ik m nog wel eens geregeld door.
Met de dunne slang van het kleppendeksel op de inlaat die heb ik er niet op zitten, ik heb een slangetje links op de kleppendeksel zitten die naar het luchtfilterhuis bovenop de carbo gaat als ontluchting.
19 december 2011 om 18:19 #17961063er moet een dunne slang aanwezig zijn..
die zit op iedere Opel motor van deze generatie..
zo ook bij mijn X14SZ welke gelijk is aan de X16SZ / X16SZR.
Willem
19 december 2011 om 18:19 #17961064kan ook op het nokkenashuis zitten.
willem
19 december 2011 om 18:32 #17961065@ wim
Dat laatste zou kunnen zal er morgenvroeg naar kijken kan nu weinig zien.. je hoort van me
johannes
20 december 2011 om 09:17 #17961066Heb nagekeken met dat dunne slangetje, pijpjes zijn open werkt verder prima…maar heb gister alles schoongemaakt carbo luchtfilterstuk op de carbo enzo zat allemaal drap in, trek net alles er weer af en weer zit alles eronder.
de inspuiting gedeelte is verder wel schoon maar alleen er omheen zit onder de drap.johannes
20 december 2011 om 13:32 #17961067je zou de rubberen slang ,die links van de kleppendeksel zit los kunnen hangen dan komt die drap ook niet meer op je gasklep maar ,op de straat :D moet je wel een langere slang erop zetten anders zit heel je blok onder en, het andere aansluitpunt dichtmaken op de paddenstoel ,anders zuigt die valse lucht.
20 december 2011 om 14:09 #17961068@bo7
Dat heb ik inmiddels ook, maar echt alles komt onder de olie te zitten niet normaal, net of er onder de kleppendeksel geen beschermkapje zit die de olie tegenhoud.
20 december 2011 om 15:49 #17961069omdat je denkt dat die op 3 cilinders loopt zou het goed kunnen zijn dat op 1 cilinder de kleppenseal rubbers kapot zijn ,dan krijg je een te hogen carter druk en ,gooit die olie/sludge in je carter ontluchtings-slangen .
versleten zuigerveren zou ook nog kunnen.
20 december 2011 om 16:17 #17961070Denk dat het dan beter is een andere motor erin te gooien, het is een x1.6szr .
Wat past erin van 1.6 zonder verdere aanpassingen te doen..nz/xel/nzr.sz .
groetjes..
20 december 2011 om 18:07 #17961071je kan ook je cilinderkop eraf halen en, dan je zuigerveren testen door er wat koelvloeistof op tedoen,als het blijft leggen dan zijn je zuigerveren nog goed,dan kan je overwegen om je cilinderkop te reviseren of,een andere kop er op te zetten,dat is goedkoper/makkelijker dan een ander blok erin te zetten.
je kan ook een compressie tester halen of, een compressie test laten doen,als daaruit blijkt dat je geen compressie verlies heb dan is dit verhaal niet van toepassing en,is er iets anders aan de hand.
20 december 2011 om 18:25 #17961072Zal morgen even kijken met een compressie meter….hoop dat ze goed zijn maar heb zo langzamerhand mn twijffels.
20 december 2011 om 20:09 #17961073Van versleten kleprubbers krijg je geen hoge Carterdruk b07, die krijg je van versleten zuigerveren / zuigers / Cilinders.
Willem
20 december 2011 om 20:35 #17961074Dan maar een andere motor erin…welke kan ik beste nemen zonder aanpassingen te doen? zit nu een x1.6szr in
johannes
20 december 2011 om 20:38 #17961075X16SZR dan he..
Deze zijn te vinden in:
Astra-F
Astra-G
Vectra-Bje kan ook de X16SZ pakken..
20 december 2011 om 20:46 #17961076zou ik er bv ook een 1.6 xel in kunnen hangen? heb dan iets meer pk is ook altijd wel handig want die 74 pk is ook niet echt wat
20 december 2011 om 20:49 #17961077Met iets meer aanpassingen..
in een Astra-F is deze motor geleverd, en alle onderdelen voor deze ombouw zijn te vinden op de sloperijen.
Je moet dan de motorsteunen hebben Astra-F X16XEL
Motor Draadboom van deze auto X16XEL
Benzine pomp (hoge druk) (C14SE X14XE C16SE X16XEL C18XE C18XEL X18XE X20XEV)
Voorpijp + kat X16XELje kan wel je eigen bak en assen gebruiken.
Willem
20 december 2011 om 20:54 #17961078Oke nog wel t e.e.a. aan aanpassingen dus, iets anders zal er ook zeker niet in kunnen zonder aanpassingen?
Of dat er een 1.8 in kan.
20 december 2011 om 20:57 #17961079nope
allemaal anders..
een Bigblock 1.8 8klepper is helemaal anders…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.