e16se motor aanpassen

Forumindex Forums Modellen Corsa e16se motor aanpassen

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244315
    corsacross
      Lid sinds:
      14 June 2011

      beste,
      ik heb in men corsa a een e16se motor liggen met een f13 bak tegen. ik zou graag iets meer vermogen en koppel uit men motor krijgen en ook een versnellingsbak met kortere verhoudingen. iemand ideeen wat ik kan doen om men motorprestaties te verbeteren? het zou moeten dienen voor de autocross.
      ik hoor het graag

      #17960805
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Bakkie erop van een Corsa-B GSi die is al iets korter.

        Aan de motor kan je niet heel veel doen, zonder dat het al VEEL geld gaat kosten..

        Met het Bosch Jetronic systeem kan je niet heel veel uithalen namelijk..

        Willem

        #17960806
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Heb nog wel een f10 4bak liggen :jerry

          #17960807
          insane31
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2009

            @trashmetal wrote:

            Heb nog wel een f10 4bak liggen :jerry

            dat vind ik wel interessant :thumb

            #17960808
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              andere nokkenas erin

              #17960809
              corsacross
                Lid sinds:
                14 June 2011

                en de versnellingsbak van een corsa b 1600 gsi past deze op een e16se motor? en is het mogelijk om aanpassingen te maken in het computerprogramma?

                #17960810
                insane31
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2009

                  @corsacross wrote:

                  en de versnellingsbak van een corsa b 1600 gsi past deze op een e16se motor? en is het mogelijk om aanpassingen te maken in het computerprogramma?

                  met een bak van een corsa b 1600 gsi heb je geen korte verhoudingen, zoals je wil

                  #17960811
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55

                    Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u

                    Willem

                    #17960812
                    corsacross
                      Lid sinds:
                      14 June 2011

                      kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?

                      #17960813
                      insane31
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 September 2009

                        @wim-v6 wrote:

                        De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55

                        Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u

                        Willem

                        bij mijn weten is in de corsa b gsi enkel maar een f15 met een 3,55 of 3,74 geleverd

                        #17960814
                        insane31
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 September 2009

                          @corsacross wrote:

                          kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?

                          je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
                          voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaal

                          #17960815
                          sebastiaankadettcabriogsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2005

                            op corsa nova tuning staat wel beschreven hoe je een c16sei kan optimalizeren. ik heb dat toen de tijd veel daarvan toegepast op mijn oude E16se en dat deed het ook prima :)

                            #17960816
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @wim-v6 wrote:

                              De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55

                              Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u

                              Willem

                              Vreemd bij mijn is het juist anders om….

                              Corsa A met GSi 5 bak zit op 3900 toeren bij 120.
                              En de Corsa B GSi met F15 zat op zo’n 3500 bij 120.

                              :hmmz

                              #17960817
                              corsacross
                                Lid sinds:
                                14 June 2011

                                de motor is standaard optimaal maar ik zou graag kortere versnellingen hebben die korter op mekaar volgen ik heb nu een f13 bak met diff verhouding 3.74.

                                #17960818
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @insane31 wrote:

                                  @corsacross wrote:

                                  kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?

                                  je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
                                  voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaal

                                  cassette wisselen is een optie, maar je houdt geen rekening met de lagers + lagerschalen.
                                  Die zijn op elkaar ingesleten. Ja het werkt maar mooi is anders.

                                  En een bakje wisselen is zo gedaan, vind het gewoon een piep werk om een cassette te wisselen.
                                  Je loopt een vergrote kans om de achterste kering eruit te drukken als de cassette scheef zit terwijl de bak en motor nog in een auto hangen.

                                  #17960819
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    heb de f10 4bak nog steeds liggen…

                                    #17960820
                                    insane31
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 September 2009

                                      @corsaboy wrote:

                                      @insane31 wrote:

                                      @corsacross wrote:

                                      kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?

                                      je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
                                      voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaal

                                      cassette wisselen is een optie, maar je houdt geen rekening met de lagers + lagerschalen.
                                      Die zijn op elkaar ingesleten. Ja het werkt maar mooi is anders.

                                      En een bakje wisselen is zo gedaan, vind het gewoon een piep werk om een cassette te wisselen.
                                      Je loopt een vergrote kans om de achterste kering eruit te drukken als de cassette scheef zit terwijl de bak en motor nog in een auto hangen.

                                      welke lagerschalen zitten er in de bak dan?
                                      en het werkt zeker, en wat moet er mooi aan zijn?
                                      er zijn er genoeg in de speedway en cross die cassettes wisselen dus zie het probleem niet
                                      cassette wisselen is een stuk minder werk, je aandrijfassen kunnen blijven zitten. kortom je moet veel minder los draaien om een cassette te wisselen dan een hele bak

                                      #17960821
                                      corsaboy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        op een van de assen zit een lager kijk maar eens goed..
                                        De andere zit in je bak zelf op de plek waar je pri-as doorgaat.
                                        misschien is lagerschaal beetje ongelukkig gekozen, maar deze naaldlagers slijten wel in…

                                        assen verwijderen in een corsa is een paar minuten werk..

                                        zijn maar 2 bouten per kant..

                                        maar goed ik heb er geen verstand van :)

                                        #17960822
                                        insane31
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 September 2009

                                          @corsaboy wrote:

                                          op een van de assen zit een lager kijk maar eens goed..
                                          De andere zit in je bak zelf op de plek waar je pri-as doorgaat.
                                          misschien is lagerschaal beetje ongelukkig gekozen, maar deze naaldlagers slijten wel in…

                                          assen verwijderen in een corsa is een paar minuten werk..

                                          zijn maar 2 bouten per kant..

                                          maar goed ik heb er geen verstand van :)

                                          ja ik weet dat er die lagers zitten in de bak, en ik ben het met je eens dat iets wat op elkaar ingesleten het beste bij elkaar blijft, maar als het echt zo slecht is zou ik toch meer bakken kapot moeten rijden.
                                          idd de assen los maken zijn maar twee bouten bij een corsa, maar als je de bak wisselt moet je ook de baksteunen losmaken, trekstang linksvoor los zodat de bak kan zakken, ik kies er toch voor om de cassette te wisselen.
                                          dus ieder zijn voorkeur zeg maar

                                          en ik weet er trouwens ook niet zo veel van :D

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.