Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Airbag storing siteairbag bestuurder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2011 om 23:01 #17244269
Ik heb een astra gekocht met een storing met de airbag, opcom erop gezet, site airbag bestuurder, nu heb ik de stekker onder de stoel al verwijdert en gesoldeert probleem niet verholpen waar kan ik nou nog zoeken?? :(
16 december 2011 om 03:59 #17960054heb je de foutcode gereset na het solderen van de stekker ?
airbag lampje blijft namelijk gewoon branden ook als het probleem is opgelost ,gaat alleen uit door de foutcode te resetten.
16 december 2011 om 06:43 #17960055Bij mijn astra g gaat het lampje gewoon weer uit als de aribags weer in orde zijn. Side airbag is niet de airbag in de stoel, maar volgensmij zitten er in je deurstijlen en in in je deur. Waarschijnlijk heb je dan een Njoy uitvoering?
17 december 2011 om 08:32 #17960056ik neem aan dat je de storingbedoelt met een te hoge weerstandswaarde waardoor je bent gaan solderen?
toen ik laatst zelf met de opcom mijn airbag storing had verholpen zag ik dat op alle airbagunits een bepaalde weerstand gemeten werdt. iets van 2 of 4 ohm dacht ik. kun je zien met de opcom. Volgens mij treed er gewoon een storing op zodra die weerstand te hoog wordt, door slecht contact of ontkoppelde kabel bij bijvoorbeeld. Wat je kunt doen is met de multimeter nameten op welke punten in de bekabeling de weerstand goed is (lees de waarde die andere airbagunits aangeven) en waar de weerstand op eens op loopt. op die manier weet je waar de storing zit. Kabelbreuk is het vaak niet hoor, eerder oxidatie tussen connectoren enzo
Bij mij viel hij in storing doordat ik die groene 80 polige connector los gekoppeld had, die zit links naast de koppeling. Welke draden je dan meot hebben kan nog wel eens een uitdaging worden.
succes
18 december 2011 om 11:09 #17960057@derartz wrote:
Wat je kunt doen is met de multimeter nameten op welke punten in de bekabeling de weerstand goed is
Ten eerste kan je alleen vanuit de stekker naar de airbag meten en de storing kan dus ook best vanuit de auto naar je stekker zitten wat je dus nooit kan meten, ten tweede zal een universeelmeter altijd een spanning uitsturen in het geval dat je weerstand meet (spanning richting een airbag sturen is nooit een goed plan) en ten derde is een verschil van 2 ohm echt niks, je zult al een kwalitatief goede meter moeten hebben (geen conrad dingetje van 20 euro) wil je dat echt kunnen meten (weergave op het scherm is iets anders dan het ook echt meten) en erbij in je achterhoofd houden dat een setje meetsnoeren ook al gauw 1 ohm weerstand geeft.
18 december 2011 om 11:11 #17960058ik heb een astra G coupe bertone zonder airbags in stylen, en in de deur lijkt me ook niet, althans tijdens bose audio inbouwen niet tegen gekomen :D
het is idd resistance high driversite airbag. het zal idd even zoeken worden naar evt oxidatie, gelukkig heb ik tis 2000 zodat ik de pen bezetting kan achterhalen scheeld ook weer wat meetwerk :D
ik heb ook de storing gereset na solderen, maar hij stond present oftewel nog aanwezig.
word nog een aardige klus :hmmz18 december 2011 om 11:15 #17960059ja heb van de zaak zoieso een goede meter, :D , en voor de nihille spanning die uitgestuurd word blaas ik geen airbags op hoor, durf de meetpennen ook op ics te plaatsen.
eigenlijk is dit voor mij wel een beschaamde vraag op het forum als zijnde storings monteur op schepen haha :D
het is altijd beter te vragen, en een oplossing te krijgen dan zelf een halve dag zoeken ;)18 december 2011 om 11:32 #17960060@ JDB : met een goede digitale meter (fluke ed) hoef je je daar geen zorgen over te maken, maar je zal er straks een treffen die met een analoog metertje dat gaat doen en ineens zo’n wit kussen in z’n gezicht heeft ;)
Zolang je weet waar je mee bezig bent is er niks aan de hand, maar het is te kort door de bocht om even te gaan roepen dat je dat zo even kan gaan meten. Er zijn veel mensen die hier alleen maar komen omdat ze een probleem hebben en via google hier een topic vinden zodat ze snel hun probleem kunnen oplossen.
Overigens ben ik zelf ook al 17 jaar storingsmonteur en ga ik uit van het principe dat iedereen een leek is, dat voorkomt veel onduidelijkheid en teleurstellingen achteraf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.