Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › olie / nokkenaskeerring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2011 om 20:34 #17244206
Hallo allemaal,
Weet iemand hoe de olie loopt bij de nokkenaskeerringen?
Ik heb er eentje van de 2 al 2 keer vervangen en 1 keer door de garage laten doen maar hij lekt nog steeds.Nu wil ik het eens gaan proberen door de keerring er dmv een andere manier te monteren. Maar als ik dan toch bezig ben wil ik kijken of er niet een andere oorzaak kan zijn.
Nou weet ik dat ik vorige keer een gaatje zag zitten wat de olie af of aanvoer is (achter de keerring) maar is dat maar 1 gaatje?
Zit er niet ergens nog een die de aanvoer/afvoer is?Misschien een beetje wazige uitleg, maar ik ben dus benieuwd hoe de olie daar aangevoerd wordt / afgevoerd wordt zodat ik eens kan kijken of er niet een kanaaltje verstopt is ofzo
12 december 2011 om 20:38 #17959356Is je nokkenas niet beschadigt?
12 december 2011 om 20:46 #17959357Welke kant, distributie of ontstekingskant.
12 december 2011 om 22:09 #17959358distributiekant uitlaatzijde
de laatste 2 keer lekte heb aan de buitenkant vd keerring. nu lekt het weer maar heb ik de distributiekap nog niet los gehad om te kijken maar ik vermoed weer hetzelfde13 december 2011 om 07:10 #17959359@lemmuh wrote:
Welke kant, distributie of ontstekingskant.
Aan de onstekingskant zit helemaal geen nokkenaskeerring, maar een O-ring
@ Maartuh: Ik zou er dan ook maar gelijk een nieuwe riem omheen fietsen, want die kunnen echt niet tegen olie.
14 december 2011 om 09:46 #17959360Ik doe er wel is soort vloeibare pakking bij. heel klein beetje. van midlock is dat geloof ik.. vlak afdichting ofzo heet het.
14 december 2011 om 11:25 #17959361@Peter_89 wrote:
Ik doe er wel is soort vloeibare pakking bij. heel klein beetje. van midlock is dat geloof ik.. vlak afdichting ofzo heet het.
Ook al geprobeerd, vandaar dat ik ook de afvoer van de olie eens wil nakijken. Iniedergeval heb ik al gevraagd aan iemand om een tool te draaien om de keerring er goed recht in te krijgen, maar als ik nu weet hoe de olie bij die keerring terecht komt en hoe die afgevoerd wordt kan ik daar ook eens naar kijekn, misschien is er wel iets verstopt ofzo?
wieowie kan me dat vertellen :)
14 december 2011 om 18:09 #17959362achter de keerring zit toch een gaatje waar de olie weer terug gevoerd word volgens mij?
zit er geen braampje aan de kop?
past de keerring wel goed. dus met name klemt hij goed.
of sla je hem met 1 tikje erin? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.