Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › waarde kadett e gsi 1.8e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2011 om 19:49 #17244203
ben net gaan kijken naar een kadett gsi 1.8e
nu wou ik weten wat de waarde daarvan is
hij heeft niets van roest chasi is ng perfekt
wel een paar krassen
heeft maar 140000km
alvast bedankt12 december 2011 om 21:03 #17959310wat word er (ongeveer) voor gevraagd
12 december 2011 om 22:46 #17959311Wat een gek er voor geeft/vraagt. Heb prachtige voor 400 euro van eigenaar zien wisselen, andere voor 3000 of meer….
Is het al een oldtimer?
13 december 2011 om 02:23 #17959312Ligt aan zoveel dingen :
Is de km-stand aantoonbaar
Originele lak (overgespoten kan ook div. zaken verbergen)
Staat van het interieur ,als het originele grijs geblokte (turin 353) er nog in zit)Eentje met matching numbers zal je hier niet onder de 2 duizend vinden. In duitsland kom je ze nog wel eens tegen rond de 900 maar dan heb je ook wel een afgeragd exemplaar met roest.
Is slechts een indicatie,mocht je er een gevonden hebben dan wacht niet te lang want ze zijn gewild !!13 december 2011 om 06:04 #17959313het is een wagen uit frankrijk hij vraagt 1000€ en kan niet aantonen dat hij maar zoveel km heeft
het interieur is bruin en voorste stoelen zijn bruin kuipzetels enige minpunt van het interieur is dat het dakhemel los is voor derest is ie in pracht staat13 december 2011 om 06:07 #17959314weet wel niet van welk jaar ie is
13 december 2011 om 07:33 #17959315Hou er rekening mee dat van import auto’s lang niet zeker is of ze altijd nog in de oldtimer regelingen gaan vervallen… Er wordt zo gigantisch veel (vooral Duitse Mercedes) geimporteerd, wagens waar nooit een gulden wegenbelasting in Nederland over is betaald. Is ook gewoon oneerlijk om die hier wegenbelasting vrij te laten rondrijden. Politiek gaat hier waarschijnlijk een stokje voor steken. Iemand moet natuurlijk al die gratis rondrijdende nieuwe auto’s die wegenbelasting vrij zijn verkocht compenseren. Was ook niet meer dan een stunt om de economie die vooral op het gebied van auto verkopen noodlijdend was een boost te geven. Nu loopt de belastingdienst enorme inkomsten mis en de wegen moeten toch ergens van onderhouden worden niewaar?
We zijn allemaal bedonderd, want wat is er nou milieu onvriendelijk. Een oude auto afdanken toch zeker! Die nieuwe auto’s zijn helemaal niet minder milieu belastend namelijk, in geen enkel opzicht. Toch waren dat de valse voorwendselen waarmee de politiek akkoord ging om de wegenbelasting op die auto’s te laten vervallen!! :swear
Wat de waarde betreft, het hangt van zo veel zaken af, maar vooral of de wagen bij een groot gemiddeld publiek als mooie wagen wordt beschouwd. Bijv. getunede auto’s zijn per definitie minder waard, mensen denken “daar zal wel flink mee geragd zijn” en houden niet van geknutsel omdat ze als er iets stuk gaat het graag in de boekjes willen kunnen terug vinden hoe het hoort te werken, en willen het graag met standaard onderdelen kunnen repareren. Het publiek wat het niet erg vind en zelf handig genoeg is om allerlei aangepaste bende te kunnen repareren is relatief schaars. Met het verkopen van een auto altijd het zelfde gezeik van de koper van “waarom heb je dat nou gedaan” alles wat nog origineel is had de koper namelijk al kunnen verwachten en zou anders al in de eerste plaats niet zijn komen kijken…
Daarom is een originele wagen waar zo min mogelijk mee gerommeld is, liefst met origineel Nederlands kenteken, geen roest, originele lak en strak interieur het meest populair. :vertag
13 december 2011 om 09:54 #17959316Dat bruine interieur komt me wel bekend voor. Heb dat wel eens eerder bij een franse gsi gezien.
Of het origineel is kun je controleren op het adremaschild onder de motorkap rechts.
Voor de gsi moet het eerste nummer (van het 3-cijferige nummer) met een 3 beginnen,alleen een champ niet want die begint met een 6 maar dat is hier niet van toepassing. Het tweede moet zijn voor bruin een 2. Kan ook een 0 of 6 zijn voor beige (is maar net hoe je het wilt noemen,bruin of beige) .Het derde is waarschijnlijk voor de combinatie met het motief van je rugbekleding,maar daar zijn geen officieele tabellen voor. De codering is overigens alleen voor hatchbacks,voor de cabrio zijn anderen.13 december 2011 om 10:23 #17959317kon er laats nog 1 voor 800 kopen, wel overgespoten de rest origineel op een voor en achterbumper spoiler na.
27 december 2011 om 12:37 #17959318heb je de kadett nog gehaald of ging het niet door?
28 december 2011 om 11:31 #17959319nee ben er niet om geweest het ging me tg maar om de motor en de rest was bij zaak
31 december 2011 om 17:42 #17959320rode kadett heeft nieuwe eigenaars king:
31 december 2011 om 17:48 #17959321jep en is echt roestvrij :D
2 januari 2012 om 07:34 #17959322Had deze ook al gezien en had m’n oog er ook op laten vallen.
Zag er nog wel heel netjes uit idd.
Veel success ermee zou ik zeggen. :thumb2 januari 2012 om 12:12 #17959323ben zeer benieuwd naar de foto’s!!!! :kewlpics
2 januari 2012 om 12:21 #17959324AnoniemLid sinds:
1 January 1970@.:Stoffel:. wrote:
rode kadett heeft nieuwe eigenaars king:
:kewlpics :kewlpics
4 januari 2012 om 09:25 #17959325@Vinci wrote:
Wat de waarde betreft, het hangt van zo veel zaken af, maar vooral of de wagen bij een groot gemiddeld publiek als mooie wagen wordt beschouwd. Bijv. getunede auto’s zijn per definitie minder waard, mensen denken “daar zal wel flink mee geragd zijn” en houden niet van geknutsel omdat ze als er iets stuk gaat het graag in de boekjes willen kunnen terug vinden hoe het hoort te werken, en willen het graag met standaard onderdelen kunnen repareren. Het publiek wat het niet erg vind en zelf handig genoeg is om allerlei aangepaste bende te kunnen repareren is relatief schaars. Met het verkopen van een auto altijd het zelfde gezeik van de koper van “waarom heb je dat nou gedaan” alles wat nog origineel is had de koper namelijk al kunnen verwachten en zou anders al in de eerste plaats niet zijn komen kijken…
Daarom is een originele wagen waar zo min mogelijk mee gerommeld is, liefst met origineel Nederlands kenteken, geen roest, originele lak en strak interieur het meest populair. :vertag
Klopt helemaal.
Mijn Kadett komt uit 1988,is helemaal origineel(buiten de mistlampen na dan,maar die zijn wel echt GM),het interieur is heel netjes te noemen,motorruimte is ook origineel en schoon.Wel heeft de auto wat gebruikerssporen.Maar ik zei tegen de taxateur dat dit juist origineel is en dat de auto in de 23 jaar deze sporen heeft opgelopen.Is dus duidelijk niet overgespoten,wat misschien een hoop narigheid verborgen zou kunnen zijn.
Auto is dezelfde staat laten zoals hij uit de fabriek kwam rollen!
8 januari 2012 om 14:47 #17959326nog geen tijd gehad om fotos te maken.
zodra ik tijd heb zwier ik er hier wel een paar neer20 januari 2012 om 13:38 #17959328AnoniemLid sinds:
1 January 1970Foto’s van de Kadett:
20 januari 2012 om 13:55 #17959329@ jvv; dank je voor t posten.
dit is hem idd.
hebben er niet echt plannen mee, alles een beetje inorde maken (kleine prulletjes), onderhoud doen en grondig poetsen20 januari 2012 om 14:28 #17959330mooi ding zeg!
stuur en interieur lijken me niet orgineel, maar misschien is dat in frankrijk anders…
20 januari 2012 om 14:42 #17959331interieur is denk ik toch wel orgineel want alles is in deze (lelijke) kleur.
zetels, deurpanelen, koffermat,hoedenplank…
stuur weet ik niet als dat zo is geleverd.20 januari 2012 om 15:13 #17959308Stuur is ook origineel.. mijn 86 gsi had ook zo een stuurwiel.
de lederen stuurwielen met GSI erin zijn later gekomen.. wel apart dat ie al elektrische ruiten heeft,,
20 januari 2012 om 15:26 #17959309AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik vind hem echt mega vet :jerry
20 januari 2012 om 15:42 #17959307heeft idd elektrische ruiten, helaas geen elektrische spiegels
heeft iemand nog van deze bruine interieurkapjes?
enkele zijn aan vervanging toe jammer genoeg -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.