Rem schijven

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Rem schijven

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244137
    Cobus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 February 2010

      Goedendag Opel Vrienden,

      Mijn Zafira is toe aan een paar verse remschijven en blokken.
      Nu zie ik ook dat er sport remschijven beschikbaar zijn voor mijn Zafira 1.8i Elegance uit 1999.
      Heb ik er enig voordeel bij deze te monteren, of remmen deze net zo goed als de standaard remschijf.
      Bij diverse leveranciers word beweert dat je 25% meer remkracht hebt.
      Maar is dit ook zo.
      Of is het alleen het optisch aanzien wat de auot sportiever maakt.
      Ik verneem het graag.

      Groeten Co

      #17958386
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        25% harder remmen is ook snellerslijtende blokken.

        bij normaal straatgebruik niet geheel nodig.

        Willem

        #17958387
        Cobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2010

          Hi Willem,

          Bedankt voor je snelle reactie.
          Ik ben geen wilde of snelle rijder, dus houden we het maar bij de standaard schijven.
          Het gaat nu ook tenslotte ook goed.

          #17958388
          dutch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 July 2005

            Pas ook de schijven + blokken van onze B laten vervangen. Volgens onze garagist is het wel de moeite waard om te kiezen voor goede kwaliteit. Er is ook wel goedkoper spul op de markt maar dat was volgens hem alleen “om de wagen door de apk te trekken of als ie toch binnenkort in de verkoop gaat”.

            #17958389
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Lekker een ander opzadelen met jouw besparing.

              Goede kwaliteit is al voldoende voor een GOEDE remwerking.

              Goedkoper troep remt meestal voor de meter niet.

              Ik weet dat niet heel veel mensen kundig zijn qua autokennis, maar als ik merk dat een auto slecht remt, weet ik al voldoende, zeker als het spul nieuw is.

              Heb nog wel een keer met een Proefrondje een Set remmen Kromgetrapt (korm na Flink Faden), ik hoefde er niet eens mijn best voor te doen, 1 keer flink van 140km/u naar 60km/u remmen was voldoende, was de verkopende partij niet zo blij mee, maar gaf wel aan inderdaad een GOEDKOPE remmenset te hebben gemonteerd om de auto makkelijker te verkopen, goedkoop is duurkoop in dit geval, auto met kromme schijven verkopen werkt niet meestal.

              Willem

              #17958390
              vluggejaapie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 June 2010

                Niet per definitie nodig voor straatgebruik, maar dan alsnog, ik geef persoonlijk liever een paar tientjes extra uit aan betere schijven. Hoe langer je rijd, hoe meer je rijd, hoe meer je in situaties beland waarin je onverwachts moet remmen, hoe goed of verantwoordelijk je zelf ook kan rijden, je bent altijd afhankelijk van anderen. Ik ben elke keer weer blij als ik onverwachts hard heb moeten remmen en er geen ongelukken zijn gebeurt, plus mn schijven gewoon nog kaarsrecht zijn.

                Remmen, onderstel, banden etc. vind ik persoonlijk toch wel de belangrijkste onderdelen van je auto als het gaat om verkeersveiligheid.
                Bovendien vind ik het ook bizar hoe slecht je remmen mogen zijn bij een remmentest. Ik heb in auto’s gereden die een remmentest door zijn gekomen waarvan je je echt afvraagt of er uberhaupt remmen onderzitten. Maargoed offtopic

                #17958391
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Het ging hier over sportremschijven he…

                  Dat zijn die apparaten met gaten of sleuven erin.

                  Deze vreten vaak remblokken.

                  Gewoon een GOEDE OEM set remblokken en Schijven is gewoon voldoende.

                  ik rijd met bosch Schijven, en TRW blokken, dat remt prima, ook als je regelmatig van 240+ naar 100 moeten remmen (DLD ritten)…

                  Kost iets meer als de goedkopere sets (vaak van merk Hitec), maar remt 2x zo goed.

                  Er zijn ook auto’s die van hun eigen weinig remmen, Suzuki Alto model 1 en 2 (t/m 1997) bijvoorbeeld, Als je VOL remt, dan remt het nog niet hard, maakt niet uit wat voor kwaliteit spul je erop zet.

                  zo zijn er ook auto’s die vaak door slijtage aan bepaalde delen, meer pedaaldruk nodig hadden.

                  Zo remmen VEEL Corsa’s A ook ondermaats voor het gevoel, als je dan een keer een Nieuwe hoofdremcilinder monteerd, gaat er echt een wereld voor je open!!

                  deze worden allen gewoon goedgekeurd.

                  Willem

                  #17958392
                  dutch
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 July 2005

                    @Wim-V6: het voorbeeld dat jij noemt is precies door onze garagist ook genoemd: als je met mindere kwaliteit remmen een keer echt flink remt terwijl ze nog niet goed ingeremd zijn is er grote kans dat ze kromtrekken. Schijnbaar was die kans daarop minder als ze al een tijdje in gebruik zijn.

                    Ik denk als je het internet afstruint dat er behalve goede sets en goedkopere sets ook nog wel hele goedkope sets te vinden zijn. Die zijn dan denk ik zo al helemaal geen aanrader.

                    #17958393
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      inderdaad..

                      een mooi voorbeeld is een distributie set voor de Opel V6en, we hadden voor iemand een set gemonteerd welke deze echt voor een schandalig lage prijs had gekocht via Ebay, 3 dagen later konden we een ritje maken van 200km om na te gaan wat er mis was, na een verontrustend telefoontje van de eigenaar van de auto.

                      Bleken bijde looprollagers gewoon kapot!! alleen de spanner was nog goed, maar dat was dan een SKF lager.

                      distri gelukkig maar 2 tanden versprongen, en geen schade.

                      maar er kon wel alsnog een set gemonteerd worden van bijna 2x zo duur (SKF = origineel).

                      Willem

                      #17958394
                      Cobus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 February 2010

                        Ik heb ondertussen het internet afgestruint en je komt ze idd in alle prijsklasses tegen.
                        Maar ik denk dat ik ze gewoon bij Gm-tuningparts bestel.
                        Een set remschijven en blokken voor € 175,-
                        Ik ga er vanuit dat deze goed moeten zijn.
                        Ik heb hier bij de plaatselijk auto onderdelen leverancier even geinformeerd, daar ben ik voor het zelfde € 377,45 kwijt.
                        Mist iemand nog een koedkopere adresje weet voor een goed stel remschijven en blokken houd ik me aanbevolen.

                        #17958395
                        GRSBK
                          Lid sinds:
                          12 January 2011

                          Goedkoop = duurkoop

                          #17958396
                          ZafirArt
                            Lid sinds:
                            7 May 2011

                            Je kunt nog ff een kijkje nemen bij de remshop.nl.
                            Snelle levering, scherpe prijzen maar vooral keuze uit merk-schijven/blokken (Brembo/Textar) of iets mindere kwaliteit.

                            #17958397
                            Cobus
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 February 2010

                              Als je zo een uurtje op google zitte snuffelen zie je door het bos de bomen niet meer.
                              De ene is nog goedkoper dan de andere.
                              Aan een goedkope set zal ik zeker niet beginnen.
                              Maar ik denk dat ik er uit ben.
                              Remsschijfset: TRW – Ref: DF4048 € 101,98
                              Remblokkenset: TRW – Ref: GDB1350 € 43,68
                              http://www.mister-auto.nl/fl/opel-zafira-f75-1-8-16v-116ch_v10917.html#remmen” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Zo zou ik toch weer aardig wat kilometertjes kunnen rijden dacht ik zo.
                              Zo niet dan verneem ik het graag.
                              Ik wil ze pas over twee weken bestellen i.v.m. vakantie, dan kunnen ze er meteen onder.

                              #17958398
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Prima hoor TRW.

                                Willem

                                #17958399
                                Cobus
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 February 2010

                                  Vandaag de TRW schijven en blokken binnen gekregen.
                                  Dus meteen aan de slag gegaan.
                                  En was het was zeker geen overbodige luxe.
                                  De oude remschijven waren aan de binnenzijde zover ingesleten en weggeroest dat het niet verantwoordelijk was om mee te rijden.
                                  Aan de binnenzijde werd maar op circa 3cm remkracht uitgeoefend de rest was alleen maar roest en de schijf was al aan het afbrokkelen.
                                  Buitenkant van de schijf was wel mooi in geleten.
                                  Remklauwen zaten voor de rest niet vast, alles was gangbaar, dus waarom aan de binnenkant zo raar versleten??
                                  Remklauwen meteen gereinigd en ingevet waar moet en alles weer terug gemonteerd.
                                  En uiteraard een testritje gemaakt.
                                  Maar dit was echt een wereld van verschil.
                                  Eindelijk niet het gevoel meer dat hij door glijd tijdens het remmen.
                                  Dus kunnen we weer veilig het nieuwe jaar in rijden.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.