Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Rem schijven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2011 om 10:14 #17244137
Goedendag Opel Vrienden,
Mijn Zafira is toe aan een paar verse remschijven en blokken.
Nu zie ik ook dat er sport remschijven beschikbaar zijn voor mijn Zafira 1.8i Elegance uit 1999.
Heb ik er enig voordeel bij deze te monteren, of remmen deze net zo goed als de standaard remschijf.
Bij diverse leveranciers word beweert dat je 25% meer remkracht hebt.
Maar is dit ook zo.
Of is het alleen het optisch aanzien wat de auot sportiever maakt.
Ik verneem het graag.Groeten Co
11 december 2011 om 10:23 #1795838625% harder remmen is ook snellerslijtende blokken.
bij normaal straatgebruik niet geheel nodig.
Willem
11 december 2011 om 10:35 #17958387Hi Willem,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben geen wilde of snelle rijder, dus houden we het maar bij de standaard schijven.
Het gaat nu ook tenslotte ook goed.12 december 2011 om 19:08 #17958388Pas ook de schijven + blokken van onze B laten vervangen. Volgens onze garagist is het wel de moeite waard om te kiezen voor goede kwaliteit. Er is ook wel goedkoper spul op de markt maar dat was volgens hem alleen “om de wagen door de apk te trekken of als ie toch binnenkort in de verkoop gaat”.
12 december 2011 om 23:06 #17958389Lekker een ander opzadelen met jouw besparing.
Goede kwaliteit is al voldoende voor een GOEDE remwerking.
Goedkoper troep remt meestal voor de meter niet.
Ik weet dat niet heel veel mensen kundig zijn qua autokennis, maar als ik merk dat een auto slecht remt, weet ik al voldoende, zeker als het spul nieuw is.
Heb nog wel een keer met een Proefrondje een Set remmen Kromgetrapt (korm na Flink Faden), ik hoefde er niet eens mijn best voor te doen, 1 keer flink van 140km/u naar 60km/u remmen was voldoende, was de verkopende partij niet zo blij mee, maar gaf wel aan inderdaad een GOEDKOPE remmenset te hebben gemonteerd om de auto makkelijker te verkopen, goedkoop is duurkoop in dit geval, auto met kromme schijven verkopen werkt niet meestal.
Willem
12 december 2011 om 23:27 #17958390Niet per definitie nodig voor straatgebruik, maar dan alsnog, ik geef persoonlijk liever een paar tientjes extra uit aan betere schijven. Hoe langer je rijd, hoe meer je rijd, hoe meer je in situaties beland waarin je onverwachts moet remmen, hoe goed of verantwoordelijk je zelf ook kan rijden, je bent altijd afhankelijk van anderen. Ik ben elke keer weer blij als ik onverwachts hard heb moeten remmen en er geen ongelukken zijn gebeurt, plus mn schijven gewoon nog kaarsrecht zijn.
Remmen, onderstel, banden etc. vind ik persoonlijk toch wel de belangrijkste onderdelen van je auto als het gaat om verkeersveiligheid.
Bovendien vind ik het ook bizar hoe slecht je remmen mogen zijn bij een remmentest. Ik heb in auto’s gereden die een remmentest door zijn gekomen waarvan je je echt afvraagt of er uberhaupt remmen onderzitten. Maargoed offtopic12 december 2011 om 23:35 #17958391Het ging hier over sportremschijven he…
Dat zijn die apparaten met gaten of sleuven erin.
Deze vreten vaak remblokken.
Gewoon een GOEDE OEM set remblokken en Schijven is gewoon voldoende.
ik rijd met bosch Schijven, en TRW blokken, dat remt prima, ook als je regelmatig van 240+ naar 100 moeten remmen (DLD ritten)…
Kost iets meer als de goedkopere sets (vaak van merk Hitec), maar remt 2x zo goed.
Er zijn ook auto’s die van hun eigen weinig remmen, Suzuki Alto model 1 en 2 (t/m 1997) bijvoorbeeld, Als je VOL remt, dan remt het nog niet hard, maakt niet uit wat voor kwaliteit spul je erop zet.
zo zijn er ook auto’s die vaak door slijtage aan bepaalde delen, meer pedaaldruk nodig hadden.
Zo remmen VEEL Corsa’s A ook ondermaats voor het gevoel, als je dan een keer een Nieuwe hoofdremcilinder monteerd, gaat er echt een wereld voor je open!!
deze worden allen gewoon goedgekeurd.
Willem
13 december 2011 om 07:52 #17958392@Wim-V6: het voorbeeld dat jij noemt is precies door onze garagist ook genoemd: als je met mindere kwaliteit remmen een keer echt flink remt terwijl ze nog niet goed ingeremd zijn is er grote kans dat ze kromtrekken. Schijnbaar was die kans daarop minder als ze al een tijdje in gebruik zijn.
Ik denk als je het internet afstruint dat er behalve goede sets en goedkopere sets ook nog wel hele goedkope sets te vinden zijn. Die zijn dan denk ik zo al helemaal geen aanrader.
13 december 2011 om 07:58 #17958393inderdaad..
een mooi voorbeeld is een distributie set voor de Opel V6en, we hadden voor iemand een set gemonteerd welke deze echt voor een schandalig lage prijs had gekocht via Ebay, 3 dagen later konden we een ritje maken van 200km om na te gaan wat er mis was, na een verontrustend telefoontje van de eigenaar van de auto.
Bleken bijde looprollagers gewoon kapot!! alleen de spanner was nog goed, maar dat was dan een SKF lager.
distri gelukkig maar 2 tanden versprongen, en geen schade.
maar er kon wel alsnog een set gemonteerd worden van bijna 2x zo duur (SKF = origineel).
Willem
13 december 2011 om 19:04 #17958394Ik heb ondertussen het internet afgestruint en je komt ze idd in alle prijsklasses tegen.
Maar ik denk dat ik ze gewoon bij Gm-tuningparts bestel.
Een set remschijven en blokken voor € 175,-
Ik ga er vanuit dat deze goed moeten zijn.
Ik heb hier bij de plaatselijk auto onderdelen leverancier even geinformeerd, daar ben ik voor het zelfde € 377,45 kwijt.
Mist iemand nog een koedkopere adresje weet voor een goed stel remschijven en blokken houd ik me aanbevolen.13 december 2011 om 19:58 #17958395Goedkoop = duurkoop
13 december 2011 om 20:02 #17958396Je kunt nog ff een kijkje nemen bij de remshop.nl.
Snelle levering, scherpe prijzen maar vooral keuze uit merk-schijven/blokken (Brembo/Textar) of iets mindere kwaliteit.13 december 2011 om 21:13 #17958397Als je zo een uurtje op google zitte snuffelen zie je door het bos de bomen niet meer.
De ene is nog goedkoper dan de andere.
Aan een goedkope set zal ik zeker niet beginnen.
Maar ik denk dat ik er uit ben.
Remsschijfset: TRW – Ref: DF4048 € 101,98
Remblokkenset: TRW – Ref: GDB1350 € 43,68
http://www.mister-auto.nl/fl/opel-zafira-f75-1-8-16v-116ch_v10917.html#remmen” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo zou ik toch weer aardig wat kilometertjes kunnen rijden dacht ik zo.
Zo niet dan verneem ik het graag.
Ik wil ze pas over twee weken bestellen i.v.m. vakantie, dan kunnen ze er meteen onder.13 december 2011 om 22:19 #17958398Prima hoor TRW.
Willem
28 december 2011 om 15:14 #17958399Vandaag de TRW schijven en blokken binnen gekregen.
Dus meteen aan de slag gegaan.
En was het was zeker geen overbodige luxe.
De oude remschijven waren aan de binnenzijde zover ingesleten en weggeroest dat het niet verantwoordelijk was om mee te rijden.
Aan de binnenzijde werd maar op circa 3cm remkracht uitgeoefend de rest was alleen maar roest en de schijf was al aan het afbrokkelen.
Buitenkant van de schijf was wel mooi in geleten.
Remklauwen zaten voor de rest niet vast, alles was gangbaar, dus waarom aan de binnenkant zo raar versleten??
Remklauwen meteen gereinigd en ingevet waar moet en alles weer terug gemonteerd.
En uiteraard een testritje gemaakt.
Maar dit was echt een wereld van verschil.
Eindelijk niet het gevoel meer dat hij door glijd tijdens het remmen.
Dus kunnen we weer veilig het nieuwe jaar in rijden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.