Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten.

Forumindex Forums Modellen Manta Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten.

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244122
    mantakevin
      Lid sinds:
      18 December 2011

      Hallo beste iedereen.

      ik ben kevin uit eindhoven en 22 jaar oud.
      opgegroeid tussen de manta’s en vandaar dat ik er al een tijdje een bezit.
      alleen het probleem is nu.
      ik heb een nieuwe motor in moeten bouwen omdat bij mijn vorige motor de lagers stuk gingen.
      nu heb ik hiervoor een 2.2 met dubbele webers erin gehad.
      maar aangezien ik wat vaker met de auto wilde rijden besloot ik hem weer om te bouwen naar het orgineel.
      nu is het geval dat de 2.2 waarover ik net sprak we niet aan het lopen konden krijgen omdat hij ergens storing had, vandaar dat ik besloot zo min mogelijk electronika en dus webers te monteren.

      nu heb ik dus een andere motor gekocht, een 2.0e 8v.
      hierbij heb ik ook werkelijk alles bij elkaar gezocht,
      dus computer, luchtweger, kabelboom , injectie etc etc.
      ik denk nu moet de manta inmiddels toch wel voortaan lopen want nu is er niets meer wat er nog op zit wat een storing zou kunnen veroorzaken.

      ik heb de motor 100% goed aangesloten en heeft ook een goede aarding.

      wat nu het geval is>>>

      zodra ik de stekker los trek van de luchtweger start de motor meteen.
      hij loopt dan wel erg slecht en onregelmatig maar dat komt uiteraard door de slechte brandstof/zuurstof op dat moment, en ook dat de onsteking nog niet optimaal afgesteld kan worden.

      ik heb meerdere luchtwegers inmiddels erop uit laten testen met gelet op de verschillende aantallen van polen.
      maar elke keer zodra je de stekker er op steekt van de luchtweger is het over en uit met de manta.

      ik zoek nu via deze manier hulp omdat ik het me niet kan veroorloven om de manta te laten maken door een garage die een 60euro per uur gaan regellen.

      dus ik hoop dat hier iemand mijn roep hoort en mijn manta motortje weer kan laten tikken.

      ik ben absoluut niet bekend met dit forum dus zou je me op een snelle manier willen en kunnen helpen is dit mijn mailadres: kevin_verhagen89@live.nl

      Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen en ik neem elk advies serieus wat hier gegeven word.

      Mijn dank en van mijn manta is groot.

      Met vriendelijke groeten Kevin.

      #17958212
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        kan het zijn dat je de aanvoer en retour van de benzine hhebt omgewisselt

        #17958213
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Ik krijg een beetje het gevoel dat je motor direct verzuipt op het moment dat je de stekker op de LMM aansluit.

          Dit kan verschillende oorzaken hebben.

          Als de brandstofleiding op druk staat (en de aanvoer zit rechtstreeks aangesloten op leiding van de injectoren) en je trekt vervolgens een stekker van de brandstofpomp. Met aangesloten LMM………………start hij dan wel even?

          #17958214
          mantakevin
            Lid sinds:
            18 December 2011

            @fluks wrote:

            kan het zijn dat je de aanvoer en retour van de benzine hhebt omgewisselt

            ik weet bijna zeker dat dat niet verkeerd is aangesloten, heb gewoon heel simpel even de brandstofpomp laten draaien en waar benzine uit kwam heb ik dus rechtstreeks aangesloten op de injectoren, en de andere retour automatisch dus op het andere stangetje.

            @postbusmanta wrote:

            Ik krijg een beetje het gevoel dat je motor direct verzuipt op het moment dat je de stekker op de LMM aansluit.

            Dit kan verschillende oorzaken hebben.

            Als de brandstofleiding op druk staat (en de aanvoer zit rechtstreeks aangesloten op leiding van de injectoren) en je trekt vervolgens een stekker van de brandstofpomp. Met aangesloten LMM………………start hij dan wel even?

            het is nu op dit moment zo: als we het stekkertje van de luchtmassameter er af halen dan start en dan loopt hij (uiteraard loopt hij niet goed dan) maar zodra het stekkertje er weer op gaat slaat hij per direct af, dat duurt geen seconde.

            wel als we even doorstarten met de luchtmassameter ruiken we een benzinelucht, echter weet ik niet hoe het op dit moment is omdat hij nu bij een oom van me staat en de brandstof leiding was bij de pomp ook poreus en is dus ook vervangen.

            ik heb de tips aan hem doorgegeven over de brandstofpomp even los te koppellen, maar ik geloof dat we dat ook geprobeert hebben.

            het probleem is bij de vorige motor ongeveer het zelfde.
            doordat ik te ver op een weg stond en ineens volgas achteruit moest rijden omdat ik anders geen neus had, schokte mijn manta enorm met het snel naar achteren rijden.
            toen ik weg reed na 500m begon te manta te schokken en te bokken.

            daarna heb ik de manta stil gezet en dus een nieuwe motor ingebouwd, omdat ze mij vertelde dat de motor opgeblazen was.
            wat mij heel erg sterk leek.

            Mijn dank is zeer groot voor jullie tips en informatie en hoor graag meer als jullie me weer iets weten te vertellen.

            groeten kevin

            #17958215
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              gaat ie op start piloot wel goed lopen ?

              effe injecktie los gooien en enkel gedoseerd op start piloot laten lopen enkele minuten komt ie dan wel goed op toeren dan idd injecktie
              wil ie dan niet door pakken toch ontsteking nakijken

              bobine
              evt temperatuursensor geeft ook rarew storingen

              #17958216
              mantakevin
                Lid sinds:
                18 December 2011

                @eddepet007 wrote:

                gaat ie op start piloot wel goed lopen ?

                effe injecktie los gooien en enkel gedoseerd op start piloot laten lopen enkele minuten komt ie dan wel goed op toeren dan idd injecktie
                wil ie dan niet door pakken toch ontsteking nakijken

                bobine
                evt temperatuursensor geeft ook rarew storingen

                Hoi eddie,

                als het goed is heb ik jou toch een keer gesproken hierover of niet?
                kan zijn dat er meer naamgenoten zijn van je, dan mijn excuus.

                maar start poloot? ik zal even googlen want weet niet hoe dat werkt ofzo.

                de grootste vraagtekens zijn bij mij dat de manta wel start zonder de stekker aan te sluiten op de luchtmassameter,
                maar ik ga deze info weer doorsturen naar mijn oom.

                ik denk dat hierna de stap word alles door laten meten ofzo?
                maar neem aan dat injectoren gewoon goed zijn werk doen omdat hij wel kan starten.

                wel had ik toenstraks op het forum gelezen dat het relais ook problemen kon geven,??
                ik heb er destijds bij mantapartskennemerland eentje gehaald en overgezet, maar ook bij deze motor heeft het geen effect.

                heb er een keer de anwb voor laten komen en die trokken die relais eruit en verbond hem door zodat de brandstof pomp bleef lopen, dit is inmiddels wel weer gewoon vervangen door de relais.

                als er mensen zouden zijn die het zoeken en tijd voor hebben, de manta staat in eindhoven en wil er uiteraard tegen vergoeding naar laten kijken.

                en uiteraard nog meer info en tips welkom, want moet het nu toch van dit forum gaan hebben.

                #17958217
                mantakevin
                  Lid sinds:
                  18 December 2011

                  ooh en ik zie al wat je bedoelt met start piloot,
                  we hadden het gewoon geprobeert met remreiniger,
                  maar ook hiervoor geld, zodra de luchtmassameter aangesloten is , is het gewoon niet starten voor de manta,
                  met of zonder start piloot.

                  #17958218
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    Ja rem reiniger kan ook wel is wat schraler moet je ook niet te lang doen

                    Maar in princiepe mag daar je lmm niks mee van doen hebben

                    Ja hebben er als eens over gehad jij had tovh intrieur gehaald hier

                    #17958219
                    mantakevin
                      Lid sinds:
                      18 December 2011

                      @eddepet007 wrote:

                      Ja rem reiniger kan ook wel is wat schraler moet je ook niet te lang doen

                      Maar in princiepe mag daar je lmm niks mee van doen hebben

                      Ja hebben er als eens over gehad jij had tovh intrieur gehaald hier

                      oke dan weet ik ook meteen welke persoon ik tegen praat.;)
                      het interieur ligt nu te wachten in de schuur tot het gemonteerd kan worden.

                      maar zoals ik al zei dus, met remreiniger slaat hij niet aan zodra de luchtmassameter er aan zit.
                      jammer dat hij niet zonder die lmm kan want dan start hij vrij snel, alleen loopt hij zo slecht.

                      en wil hem zo graag opnieuw laten spuiten maar dat kan pas als ik hem rijdend heb, want de hele tijd slepen en op de ambulance kom ik ook niets verder mee.:(

                      #17958220
                      eddepet007
                        Lid sinds:
                        11 February 2005

                        zou ik toch eens onsteking etc na kijken want normaal starten ze op remreiniger wel al koppel je hele systeem los

                        #17958221
                        mantakevin
                          Lid sinds:
                          18 December 2011

                          ben van plan naar een man genaamd rene in friesland te gaan en de manta daar laten staan zodat die hem kan maken.

                          weet niet wat ik moet doen anders en weet niemand in de omgeving van braband die het voor een zacht prijsje kan en wil doen:(

                          #17958222
                          mantakevin
                            Lid sinds:
                            18 December 2011

                            [youtube:15x9k200]http://www.youtube.com/watch?v=6OOxGywLx-I[/youtube:15x9k200]
                            voor de kenners kijk dit filmpje, hierop is heel duidelijk te zien wat de manta doet.

                            #17958223
                            postbusmanta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              Heb je wellicht aan de aanslagschroef van de gasklep gedraaid?

                              Dan weet je computer namelijk niet wanneer de motor stationair draait, omdat de gasklep-positie-sensor niet bediend wordt.

                              Als de motor uit is en je verdraait de gasklep, moet je heel zacht een klikje horen.

                              #17958224
                              mantakevin
                                Lid sinds:
                                18 December 2011

                                @postbusmanta wrote:

                                Heb je wellicht aan de aanslagschroef van de gasklep gedraaid?

                                Dan weet je computer namelijk niet wanneer de motor stationair draait, omdat de gasklep-positie-sensor niet bediend wordt.

                                Als de motor uit is en je verdraait de gasklep, moet je heel zacht een klikje horen.

                                heb er naar gekeken, de gasklep die gemonteerd zat gaf geen klikje,
                                echter had ik nog een andere gasklep liggen, even geluisterd en deze gaf wel een klikje, ook deze was af te stellen wat de gasklep die er op zit niet kon.
                                ik heb deze dus over gezet en nu zit er wel een gasklep op die te stellen is en die nu een klikje geeft.

                                maar wederom nog steeds dezelfde fout:(

                                hij loopt wel iets rustiger maar zodra de luchtmassameter aangesloten word staat de motor bijna per direct af,
                                wat me ook opviel is dat hij aventoe en klap geeft (backfire?) in de injectie geloof ik, dit zodra ik de stekker op de luchtmassameter zet.

                                zonder luchtmassameter start hij meteen alleen blijft hij niet staionair draaien doordat toerental te laag gaat.

                                mischien iemand nog enkele ideeen?

                                allemaal fijne kerstdagen gewenst en bedankt voor alle hulp en tips.

                                #17958225
                                Noordpoolgsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 March 2009

                                  hmmmm ik gok (zelf ook gehad.) de temperatuur sensor de 2 polige !!

                                  verwissel die maar eens …

                                  #17958226
                                  mantakevin
                                    Lid sinds:
                                    18 December 2011

                                    temperatuur sensor is doorgemeten.:( is hem ook niet.

                                    tank is er uit gehaald en schoon gemaakt,
                                    van voor tot achter nieuwe brandstofleiding, alles was poreus en slecht.

                                    nog steeds geen beter resultaat.

                                    nu word de kabelboom er uit gehaald en compleet doorgemeten, daarna vanaf het contactslot alles door meten..

                                    veel moet het toch niet meer kunnen zijn heb inmiddels alles vervangen..:(

                                    #17958227
                                    postbusmanta
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 July 2004

                                      Je zegt in je eerste bericht:

                                      “Ik heb alles bij elkaar gezocht”.

                                      Betekent dit dat je ook echt naar alle nummers hebt gekeken?

                                      Een 2.0 E heeft een bepaalde computer…………….en een bepaalde luchthoeveelheidsmeter.

                                      Kloppen deze Bosch-nummers???

                                      Heb je gele injectoren?

                                      #17958228
                                      mantakevin
                                        Lid sinds:
                                        18 December 2011

                                        @postbusmanta wrote:

                                        Je zegt in je eerste bericht:

                                        “Ik heb alles bij elkaar gezocht”.

                                        Betekent dit dat je ook echt naar alle nummers hebt gekeken?

                                        Een 2.0 E heeft een bepaalde computer…………….en een bepaalde luchthoeveelheidsmeter.

                                        Kloppen deze Bosch-nummers???

                                        Heb je gele injectoren?

                                        naar de bosch nummers heb ik zo niet gekeken maar ik heb er in totaal 3 computers bij en wel allemaal dezelfde code.

                                        en ik heb inderdaad gele injectors.

                                        waar kun je zien dan welke codes bij elkaar horen of bij elkaar horen.

                                        voorheen liep de auto met dezelfde computercode en dezelfde luchtmassameter (5 polige geloof ik)

                                        de man die er nu mee bezig is heeft de hele kabelboom er af gehaald en gaat nu alles doormeten en kijken of er breuken of dergelijke zit.

                                        tot nu toe zijn we dus nog totaal geen stap verder..

                                        #17958229
                                        postbusmanta
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 July 2004

                                          Dit moeten volgens mij de nummers zijn:

                                          Computer (ECU) : BOSCH 0 280 000 301

                                          Luchthoeveelheidsmeter : BOSCH 0 280 202 030

                                          Ontstekingsmodule: BOSCH 1227 022 008

                                          Ontsteking : BOSCH 0 237 020 040

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.