halo ik ben de gelukkige eigenaar van een opel rekord e1 uit 79 het is een 19cc benzinemoter kheb mijn oude km teler met een klok vervangen door een toerenteler nu alles werk op de toerenteler na hoe kan ik die laten werken???,
Heb je ook een kabel getrokken van de bobine (groen) naar het klokkenspel?
En deze aangesloten op het klokkenspel.
Als het goed is heb je 2 aansluitentingen er bij.
1 voor de toerenteller en 1 voor de oliedruk meter.
De toerenteller wordt niet aangestuurd door de zwarte ronde stekker die achter op het klokkenspel gaat.
Het zou best kunnen zijn dat je toerenteller uit een monza of senator komt. Dan is de kans nog groter dat ie voor een 6 cilinder is. Dan heb je er met een 4 cilinder niks aan.
intusen ligt hij al aan ik had een steker erop aangesloten die een ander doel heeft maar dus niet voor de toerenteler er zijn inderdaad 2 contactjes achteraan voorzien heb gewoon een extra draad getroken van de bobijn naar de toerenteler en nu werk hij en de oliedrukmeter blijft constant in dezelfde positie staan maar hier stoor ik mij niet aan bed&ankt voor het advies.