Forumindex › Forums › Modellen › Manta › c30ne inbouwen in een manta b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 18:28 #17244007
Aangezien ik op het forum en op internet nergens meer gevonden krijg wat je allemaal moet doen om een c30ne in een manta b te hangen , heb ik de vraag of er mischien iemand is die mij zou willen uitleggen wat ik zou moeten aanpassen .
Ikzelf meen dat er nieuwe motorsteunen gelast moeten worden en de radiateur naar voren geplaatst moet worden .
Mvg Joran
7 december 2011 om 20:05 #17955895‘t is net als met elke lijn 6 die in een manta wordt gebouwd.
Je kan naar voor met je blok, dan moet je radiator wijken, je kan ook het blok naar achter in bouwen, dan moet het schutbord eraan geloven.8 december 2011 om 18:35 #17955896Op manta-b.de staat al behoorlijk veel info en foto’s over het inbouwen van een zescilinder.
Ik neem aan de je niet aan het schutbord wilt gaan zagen.
De motorsteunen aan de vooras moeten verlengd worden, de radiateur moet in de neus geplaatst worden, uitlaat moet je ook wel wat aan pasmaken.
Verders is het ook aan te raden om de voorremmen te verzwaren, zijn verschillende mogelijkheden voor.
Dan het verhaal voorveren, normale of verlaagde 4-cilinderveren zijn veel te slap voor een zespitter, van een Mercedes 300 D uit de W124 serie heb ik er zelf voor gebruikt, je moet ze wel op de juiste lengte maken.
En de voorste stabilisator lager maken, anders komt die tegen de carterpan aan, sommige zespitterpannen gaan er zo in, andere moet je de bult iets inkorten omdat die anders tegen de vooras aan ligt.9 december 2011 om 19:58 #17955897Hier nog een aangepaste vooras en carter liggen, bij interesse stuur maar u2tje
9 december 2011 om 21:26 #17955898Voor touren en snelwegen is zo’n 6-cilinder mooi, en fantastisch geluid is mooi meegenomen.
Persoonlijk zou ik hém zover mogelijk naar achter plaatsen, en je batterij, ruitensproeierreservoir, compensatievat
in je kofferruimte plaatsen. Hoe meer druk op je achteras hoe beter!
Ik ken de klassieke opzet voor een 6-pitter en die rijdt op’t circuit bij de eerste bocht in de weg, maar dat is
dus meer voor sportief gebruik, langs de andere kant is de 6-pitter voor driften wel goed geschikt!12 december 2011 om 09:03 #17955899Hier nog een aangepaste vooras en carter liggen, bij interesse stuur maar u2tje
ben je in 1 keer klaar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.