Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › LEH turbo & software
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 02:46 #17243991
Effe een vraagje voor de kenners onder ons ;)
Betreft een Astra G turbo Z20LET .
Nu heb ik hoord van een Opel werknemer als ze een LEH turbo monteren op een LET blok dat ze dan gewoon de Astra H OPC software in de LET ecu inprogrameren :???:
Nu heb ik daar mijn twijfels over of dit wel klopt , dus daarom de vraag naar jullie toe :D
Graag jullie mening of ervaring hier omtrend .Groetjes.
7 december 2011 om 08:09 #17955736zover ik weet is het enige verschil tussen een LET en LEH blok, de turbo, onderblok, injectoren en software.. correct me if i’m wrong..
7 december 2011 om 08:54 #17955737Verschil is inderdaad turbo software en onderblok (Specefieker zuigerbodemkoeling)
7 december 2011 om 10:53 #17955738Dan kunnen ze toch niet zomaar de LEH software in de LET ecu programeren ?
7 december 2011 om 10:54 #17955739zolang je de juiste brandstofinjectoren hebt niet nee..
7 december 2011 om 11:00 #17955740$%@#$… had een heel bericht getypt…plaatst ie t niet. :fy1
7 december 2011 om 11:06 #17955741Tuurlijk kunnen ze die software “zomaar” programmeren, of het goed gaat is een tweede.
7 december 2011 om 11:12 #17955742Waarom wil je een leh turbo ?
Orgineel levert die ook maar 240pk Als je de let turbo chipt heb je dit ook. Je kan tot 265 pk met je let turbo op hoeveel zit je nu trouwens ? Aan die leh turbo heb je niet veel als je rest ook niet aanpast zoals cat vervanger injector intake grotere intercooler dus als je dit allemaal niet doet heb je er niet veel aan.
7 december 2011 om 11:20 #17955743@Rayz26 wrote:
Waarom wil je een leh turbo ?
Orgineel levert die ook maar 240pk Als je de let turbo chipt heb je dit ook. Je kan tot 265 pk met je let turbo op hoeveel zit je nu trouwens ? Aan die leh turbo heb je niet veel als je rest ook niet aanpast zoals cat vervanger injector intake grotere intercooler dus als je dit allemaal niet doet heb je er niet veel aan.
tuurlijk wel, een LET gaat gemiddelt 120K km mee, en een LEH zo’n 200K km
7 december 2011 om 11:25 #17955744Waarom kosten op je hals halen voor een leh turbo als je let nog heel is ? En wie rijdt er 120k binnen nu en ?
7 december 2011 om 11:29 #17955745@Rayz26 wrote:
Waarom kosten op je hals halen voor een leh turbo als je let nog heel is ? En wie rijdt er 120k binnen nu en ?
tja mijn LET zal vast nog wel heel zijn enzo, want hij loopt verder prima. maar weet zeker dat dat ding ze beste tijd wel heeft gehad.. zit nu op de 137xxx km, dus hijs wel aan vervanging toe.
in dat geval is het toch een betere keus om meteen er een LEH op te doen.7 december 2011 om 11:39 #17955735Precies.
7 december 2011 om 11:40 #17955746Oja injectoren van de leh zijn ook groter.
7 december 2011 om 11:41 #17955747Grotere luchtmassameter.
7 december 2011 om 11:49 #17955748maar het is toch niet zon goed idee om zomaar kwakkeloos de software van een H OPC erop te doen, beste is toch gewoon een opmaat gemaakte software met rollerbank etc
7 december 2011 om 12:05 #17955749dat is altijd beter, maar volgensmij si er een update voor de astra g met astra h lader van opel zelf. Dit is zoiezo niet de astra H software omdat deze ecu geheel anders werkt met een canbus systeem.
7 december 2011 om 18:42 #17955750waarom turbo vervangen als deze nog goed is. :hmmz mijn let turbo heeft al 175000 km gedraait zonder problemen. je moet er gewoon netjes mee om gaan.
7 december 2011 om 19:18 #17955751Is geen kwestie van mijn LET zomaar kwakkeloos om te wisselen voor een LEH .
Is gewoon dat ik dit heb horen zeggen door een Opel werknemer , daarom de vraag naar jullie toe omdat ik wou weten of dit wel klopte .
Had er ook mijn twijfels bij .7 december 2011 om 19:38 #17955752Turbo/Injectors/drijfstangen/zuigers/onderblok ivm zuigerbodem koeling /luchtmassa meter
dat is het wel zo beetje leh vs let :D oja en software tuurlijk (leh is ook can-bus)
:wtf7 december 2011 om 20:03 #17955753het klopt wel dat ze bij die km stand vaak kapot gaan. maar wil alleen maar zeggen zolang hij geen herrie maakt of veel olie gaat verbruiken.
lekker laten zitten en gewoon geld op zij leggen in het geval dat hij wel een keer mocht sneuvelen. hij kan nog lang mee gaan.9 december 2011 om 07:59 #17955754Als je LET turbo stuk is kun je ook beter kiezen voor een LEH turbo. Is nog goedkoper ook en het past 1 op 1.
Kan je zo maar een paar honderd euro schelen alleen al met aanschaf.
En beter er mee om gaan zoals hierboven is enigszins lariekoek. Je moet er niet meteen mee beginnen te trappen als het allemaal nog koud is. Ff af laten koelen als je lang gereden hebt.
Het is gewoon zwak die let turbo en de oliedruk te hoog. Maar Opel erkent dat zelf niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.