Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke Astra G aanschaffen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2011 om 21:55 #17243989
Hallo allemaal,
heb met veel plezier een Astra F gereden en zou nu graag een G aanschaffen. Nu heb ik de indruk dat er nogal wat astra G’s met kapotte brandstofpomp te koop staan. Dit kan natuurlijk wat meer voorkomen bij de een dan bij het ander type motor, ik heb de indruk dat het bij de 1.7 diesel regelmatig voorkomt.
Nu vroeg ik me af of hier op het forum iemand is die zicht op de verschillende motoren heeft. Is er een versie die om zijn betrouwbaarheid bekend staat? (weinig defecten, laag olieverbruik etc)
Het maakt qua kosten weinig uit of ik een Diesel of een Benzine neem dus alle advies is welkom, ook de negatieve verhalen;)
6 december 2011 om 22:02 #17955700ik heb een z16xep en die rijd echt geweldig.
Heb er zelf geen klagen over, en ik heb er ook nog geen slechte verhalen over gehoord.Nu weet ik niet of de z16xep ook in de gewone Astra G ligt, heb namelijk een astra g coupé.
De z16xe ligt vast wel in de gewone astra g maar hier heb ik geen ervaring mee.groetjes.
6 december 2011 om 22:10 #17955701De benzineblokken van de Astra G zijn gevoelig voor slecht onderhoud en gaan daardoor veel olie verbruiken. De diesels ken ik niet zo goed. Ik heb zelf een x18xe1 op LPG in m’n Coupé, vind dat wel een fijn blokje, alleen jammer dat het zo’n oliestoker is ;)
7 december 2011 om 05:40 #179557021.7 en brandstofpomp komt vaker voor ja, heb het zelf net gehad….
Volgens mij is het echt niet zo dat je regelmatig met die dingen te maken krijgt hoor, ze gaan alleen wat vaker stuk dan normaal.
Het is dus niet zo dat je ze nu vervangt en dat ze vervolgens binnen no-time weer stuk zijn.
Reken iig op een paar honderd euro voor de pomp….7 december 2011 om 07:12 #17955703Mijn Astra G X16SZR uit 99 op gas verbruikt na 404500 nog steeds bijna geen olie, raar dat jou x18xe1 dat wel doet.
Zo’n 4/5 maanden geleden oude olie eruit nieuwe olie erin en tot de dag vandaag verbruikt mijn G bijna niks.
Ben zeer tevreden over me G afgezien dat ik m zwaar onder powerd vindt. Ik spaar en zoek nu naar een G coupe 1800 16 klepper uiteraard op gas . :angel7 december 2011 om 08:53 #17955704ik heb sinds een jaar een benzine z18xe. Inmiddels 25000 km gereden zonder problemen, wel na 16000 km een grote beurt gehad.
welke bezine modellen slecht of goed zijn weet ik niet precies, maar ik hoor wel regelmatig mensen op het forum die klagen dat hun 1.6je te langzaam is en of deze wat sneller te maken is. Als je houd van vlot door rijden zou ik minimaal 1.8 nemen (die van mij heeft 125 pk fabrieksaf). Verder heb ik de sport edition 2 uitvoering. Heel erg compleet qua opties.
Kijk anders op autoweek wat de verschillen zijn tussen de modellen onderling. Je kunt specificaties vergelijken qua verbruiken/snelheid maar ook uitrusting. Heb ik toendertijd ook gedaan en was toen van mening wat ik de 1.8 sport edition 2 moest hebben waar ik zeker geen spijt van had. Ben zelf wel blij dat ik een 1.8 heb, want tijdje terug had ik nog in een 1.6je gereden dat duidenlijk minder vlot is.
7 december 2011 om 09:23 #17955705ik moet mij aansluiten bij derartz, ik rijd ook met een Z18XE rond in mijn Vectra, en moet zeggen dat ik heel gelukkig ben met het blok.
qua verbruik valt het goed mee, hangt natuurlijk af van de rijstijl.
Olieverbruik ook weinig of geen last van.
en rijdt héél vlot :D7 december 2011 om 10:39 #17955706@derartz: Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar mijn z16xep rijd echt wel vlot hoor.
Natuurlijk is het logisch dat er een verschil zit tussen 105 pk & 125 pk. Zou maar erg zijn als je
daar geen verschil tussen voelt :DMaar de 1.6 105pk die in mijn coupé ligt vind ik een heel goed blokje.
Groetjes.
7 december 2011 om 10:45 #17955707Naja wellicht dat de 8 klepper die ik rij wordt bedoelt met 75 treurige pony’s :hmmz
7 december 2011 om 10:47 #17955708@DMLB ceo wrote:
Naja wellicht dat de 8 klepper die ik rij wordt bedoelt met 75 treurige pony’s :hmmz
denk het wel, ik heb er zelf ook een gehad zo’n 1.6 8v.. maar was er al vrij snel op uitgekeken.
7 december 2011 om 11:47 #17955709ja precies! ik rijdt m nu 6 maanden maar wil na de winter gaan voor de 1.8 16 klepper 125pk niet de 115 zag ook al een mooie coupe te koop staan met Climat unit :wub
. Voor mij een HELE vooruitgang aangezien ik het idee heb dat na meer dan 4 ton de pk’s ook niet meer zijn wat het was zowel op gas als benziene
een beetje -offtopic sorry7 december 2011 om 11:56 #17955710@DMLB ceo wrote:
Naja wellicht dat de 8 klepper die ik rij wordt bedoelt met 75 treurige pony’s :hmmz
ja ik bedoelde die 1.6jes met 75 pk idd.
meestal vind iedereen z’n eigen auto wel vlot, maar dat is puur gebasseerd op meningen enzo. Zo heb ik natuurlijk ook m’n eigen mening… misschien zou je kunnen zeggen dat als een auto binnen 10 sec naar de 100km/h tot de vlotte categorie behoord en modellen onder de 8,5 sec tot de snelle modellen behoord.
een z18xe zit op 9,5 sec aan de honderd een z22se op 8.7 sec (autoweek)
7 december 2011 om 12:18 #17955711Tja, eigenlijk zijn de Z16SE, Z16XE, X16SZR, X16XEL, X18XE1, Z18XE heel erg aan elkaar gewaagd kwa snelheid. Vooral omdat de versnellingsbakken de verschillen in pk’s vrijwel te niet doen, met optrekken enz. Ga je sprinten zal zeker een 1.8 sneller zijn mits je kunt schakelen. Anders zou het zomaar kunnen dat iemand met een 1.6 8v van je 1.8 wint.
van de benzines zijn de meest betrouwbare de 1.6 8v motoren.Jij gaat waarschijnlijk voor een diesel, dan vallen de 1.7 motoren al snel af, deze zijn niet erg vlot en hebben tevens veel problemen.
Je kunt hierbij beter gaan voor een 2 liter of 2.2 deze zijn vlotter en hebben minder problemen. X20DTL, Y20DTL, Y20DTH, Y22DTR.7 december 2011 om 16:26 #17955712@Haasje17 wrote:
Jij gaat waarschijnlijk voor een diesel, dan vallen de 1.7 motoren al snel af, deze zijn niet erg vlot en hebben tevens veel problemen..
Dat eerste mee eens, dat tweede niet!
7 december 2011 om 16:31 #17955713Let bij de 2 liter diesel blokken wel op dat je ze niet bij de 200000km op de teller koopt,
Tenzij hierbij de brandstofverdelerpomp is vervangen. mijn broer en ik rijden beide een 2.0DTL. allebei rond de 230000 moest Die pomp vervangen worden. (auto doet dan niks meer)schade: 1500 euro!
Succes met het kopen van een astra g!
7 december 2011 om 17:53 #17955714Super, bedankt voor alle reacties! Voor mij gaat betrouwbaarheid boven snelheid en ga daarom primair voor een zo betrouwbaar mogelijke auto voor zo weinig mogelijk geld. Zuinigheid en snelheid zijn de echter ook zeer belangrijke factoren voor mij en geef dan ook de voorkeur aan een wat grotere cilinderinhoud op voorwaarde dat het verbruik binnen de perken blijft. Iemand trouwens een idee van het verschil in verbruik tussen een sedan en een station?
7 december 2011 om 17:55 #17955715@xladage wrote:
1.7 en brandstofpomp komt vaker voor ja, heb het zelf net gehad….
@jasonvanmegen wrote:
Let bij de 2 liter diesel blokken wel op dat je ze niet bij de 200000km op de teller koopt,
Tenzij hierbij de brandstofverdelerpomp is vervangen. mijn broer en ik rijden beide een 2.0DTL. allebei rond de 230000 moest Die pomp vervangen worden. (auto doet dan niks meer)schade: 1500 euro!
Dank voor de info, ik had die indruk al dat dit regelmatig het geval is bij de diesels. Had er al wat voorbij zien komen die voor lage prijzen weggedaan worden… Wellicht is een benzine toch de beste keus ;)
7 december 2011 om 18:11 #17955716Olieverbruik heeft niet al te veel met Onderhoud maken.
eerder met kopreparaties en Trappen met koude motor.
De diesels met kapotte pomp zijn meestal de 2.0 en 2.2 diesels van voor 2003
bij de 1.7DTi diesel wil de computer wel eens kapot gaan, verder zijn deze OERbetrouwbaar, en ZUINIG!
De 1.7CDTi 80pk is dan nog iets zuiniger en goed betrouwbaar.
de smallblock 16kleppers willen wel olieverbruiken, na kopreparaties, of marteeling van de vorige eigenaar(s)
De 8kleppers zijn wel betrouwbaar, maar niet vlot en niet heel erg zuinig.
De Bigblock 16klepper, is opzich wel betrouwbaar, heeft twee zwakke punten, en dat is de Vervuilde gasklep / carterventilatie gaatje, en de nokkenassensor.
Willem
7 december 2011 om 18:41 #17955717sluit mij bij wim-v6 aan.
zelf vind ik de 1.8 16v 115pk een erg fijne motor. de z18xe is wat rouwiger lijkt wel.
tenminste, vond het motorgeluid van een corsa c gsi nou niet echt wow.
voor mn gevoel is de 115pk ook sneller dan de 125pk.zelf rijd ik nu dik 2 jaar met een z16se 84pk. 1.6 8v.
voordeel is dat er standart veel luxe op zit. motor blijft het ook maar doen, starten en lopen.
nadeel: bij koude start tikken. na 5 min over.
nadeel: verbruik. 1.12 is echt de max. wel een voordeel is dat je die 1.12 bijna altijd wel haalt, ongeacht rijstijl
nadeel: 84pk. tis voor het mooie te weinig. zn 5 is eigenlijk overbodig. daarmee wil je niet inhalen.
voordeel: rijd er nu 55.000km mee, en op de lambdasonde en thermostaat na nog geen enkel probleem gehad.
voordeel: met een middendemper vervanger en groep a einddemper klinkt hij echt super :wub mooi diep. bijna een honda
voordeel: in zijn 1, 2, 3, is hij best vlot. een polo of ibiza red het niet tegen mijn astra.
ben ik wel ingemaakt door een 107 1.0 12v met 60pk. tot de 80 liep ze uit.ik ben wel heel tevreden over mijn 8v. weet wel dat ik in mijn prijsklasse niets betrouwbaarders zal vinden.
succes
7 december 2011 om 18:48 #17955718Vergeet ff niet dat de 107 niets weegt hè. Ik red het met m’n x18xe1 (ik denk dat je die bedoelt met 1.8 16v 115 pk?) ook niet tegen een Aygo, pas bij de 60+ ga ik er voorbij.
Wim, ik dacht dat het olieverbruik werd veroorzaakt door slecht onderhoud, maar heb weer wat geleerd. Met kopreparaties bedoel je toch gewoon het reviseren van de kop? Want iets repareren in de kop ofzo doe je eigenlijk toch niet?7 december 2011 om 18:59 #17955719gaat vooral door de klap die de zuigers krijgen, bij distri breuk, en vervomen van onderblok bij aantrekken van de Kop.
Vervormen van onderblok door koud stampen.
Willem
7 december 2011 om 19:19 #17955720Okay, weer wat geleerd :)
Ik dacht altijd dat het door achterstallig onderhoud aan kleprubbers kwam…7 december 2011 om 19:34 #17955721Kleprubbers verbranden meestal door langdurig veel vermogen vragen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.