Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b verlagen, koppelstang?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2011 om 09:28 #17243954
mede forum leden,
Ik ben van plan een schroefsetje te kopen van Ta Technix. nou las ik op internet dat je bij verlaging van 40mm of meer je een koppelstang nodig zult hebben omdat het anders niet kan ofzo?
nou heb ik even gekeken maar ik zie nergens koppelstangen voor corsa b. betekend dit dat dit bij de corsa b niet nodig is of?
kan iemand mij hier advies over geven, dan weet ik iig wat en waar ik het moet gaan bestellen.
bedankt!
5 december 2011 om 09:30 #17955153Gewoon om laag met dat ding :vertag Enige wat je moet doen na verlagen is laten uitlijnen.
5 december 2011 om 09:53 #17955154okee, dus koppelstang heb je niks mee te maken?
dan lekker laag leggen idd, enig idee wat beetje een verlaging is dat je nog redelijk over de drempels kan?
heb ook gelezen dat je beter pas kunt uitlijnen als de veren er al eventjes onderliggen(maandje ofzo) omdat deze nog iets kunnen zakken?
bedankt voor je reactie!
5 december 2011 om 10:05 #17955155Hoe laag je kunt gaan licht ook aan welke velg/bandenmaat je rijdt. Met smalle platte 13 inch bandjes kun je eigenlijk zo laag mogelijk gaan. Heb je bijvoorbeeld 15 inch 7J dan is het afhankelijk van de et waarde hoe laag je kunt. Dat uitlijnen zou ik gewoon direct doen. Als je van originele hoogte naar -80 gaat bijvoorbeeld, is er vaak niet meer mee te sturen en slijten je banden als een gek.
Als je een nieuw schroefsetje koopt, kan het zijn dat er nog geen toplagers bij zitten. Deze kun je van je oude veerpoten afhalen of nieuwe bestellen. Om ze van je oude veerpoten af te halen is een veerspanner zeker geen overbodige luxe :vertag
5 december 2011 om 10:14 #17955156okee. ik rijd nog met de originele licht metalen velgen van de corsa b 1.2 16v 1999 weet niet precies wat de waardes daar van zijn. ja ik zal waarschijnlijk eerst even op -40 gaan rijden om te kijken hoe dat gaat met drempels en vervolgens lager tot hoever de drempels het toelaten. maar dat betekend dus als t ware dat ik m 2x uit moet laten lijnen?
bedankt voor je snelle reactie.
5 december 2011 om 10:32 #17955157Rij zelf ook een schroefset en die is voren op -90 mm gedraaid, achter -60mm. Dat alles op 14 inch bandjes. Uiteraard moet je je rijstijl wel iets aanpassen, zoals schuin over drempels, maar het lukt zeker wel. Heb ook geen last van overmatige bandenslijtage.
5 december 2011 om 10:34 #17955158Daar komt het eigenlijk wel op neer ja… Maar als je gewoon eerst even 1 dagje -40 probeert en even de drempels gaat opzoeken, kun je m gewoon daarna nog lager zetten als dat prima gaat. 1 dagje rijden zonder uitlijnen wil nog wel, maar kan wel voor snelle bandenslijtage zorgen en geeft vaag weggedrag.
5 december 2011 om 11:21 #17955159Bedankt voor de reactie’s
ik ga denk ik inderdaad die dag even wat drempels pakken om te kijken of dit goed gaat.
iemand ervaring of info over het technix setje?
5 december 2011 om 11:28 #17955160Zelfde setje zit op mijn Corsa A en rijdt goed maar stug king: En kan best laag, alhoewel hij vooraan nog lager zou mogen. Alleen heb ik nu al wel eens ruzie met drempels. Rijd zelf met 13 inch 7J met 175-50-13 en schroefset vooraan op z’n laagst.
5 december 2011 om 11:38 #17955161Meer camber en de hulpveer er tussen uit, moet ie nog net wat lager kunnen als normaal.
5 december 2011 om 12:15 #17955162yep, had ik bij de vorige corsa ook. Met 15 inch 7J en et 37 wilde hij niet laag genoeg met de hulpveer er tussen. Deze er ook maar tussenuit gehaald toen.
5 december 2011 om 17:33 #17955163Okee bedankt! Ik ga het technix setje deze week bestellen. En maar eens beginnen met 40mm verlaging. Daar zal het wel even op blijven. Misschien de voorkant heel iets lager. Zal een foto posten zodra ik ermee klaar ben!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.