Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Andere carburateur voor de 2.8h motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 08:51 #17243911
In mijn Blitz ligt een 2.8h motor.
Momenteel met 1 Zenith carburateur.
Ik heb ook een spruitstuk voor een dubbele carburateur (Zenith).
De blitz wordt momenteel compleet gerestaureerd.Zo ook de motor.
Eigenlijk wil ik er een andere carburateur of carburateurs op.
Helaas is de ruimte wat beperkt.Ik zit zelf aan een Weber 32/36 of een Weber 38 te denken.
Zijn deze geschikt voor deze motor en ook passend te maken?
Zijn er adapterplaten voor of past het gewoon op het spruitstuk?4 december 2011 om 14:32 #17954415Waarom wil je dit gaan doen?
Dubbel carb. heeft sowieso geen nut, alleen voor het uiterlijk.
Zet er liever injectie op, zeker in een Blitz, pak dan een c30ne, is goed genoeg voor een Blitz en het verbruik wordt aanzienlijk minder en de bergen opkomen kan dan tenminste nog in de 4 gedaan worden inplaats van de 2.
Of een dieselmotor nog liever.
4 december 2011 om 16:05 #17954416Heb mijn Senator in Renswoude bij de echte specialisten
Achtergelaten…..Ik kreeg mijn solex 4a1 niet meer goed op mijn Senator a1
2.8!Nu is hij in goede handen, komen ook 2 carburateurs op
I.p.v. 1!Groeten,
Niels
4 december 2011 om 17:25 #17954417Injectie is mooi, maar dan moet ik een stuk van de cabine wegslijpen!
Het eenvoudigst is 1 goede carburateur.10 december 2011 om 19:23 #17954418De zenith is een ‘moeilijke’ carb. Maar als ie werkt doet ie het gewoon naar behoren. Ik denk niet dat een solex beter zou zijn. Wil je meer pk of acceleratie dan moet je toch anders denken. Als de instellingen van de zenith nog goed zijn zou ik adviseren deze goed schoon te maken, benzine badje of zo en eventueel een pakkingsetje aan te schaffen en deze te vervangen.
Zou je de motor op gas gaan bouwen dan kan dit eenvoudig met een simpel tussenstuk. Nadeel is echter dat benzine afstelling dan aangepast dient te worden, specialistisch werkje…!
Mocht je nog een tweede zenith nodig hebben, ik heb nog een gebruikte liggen.
Groet, Marco7 januari 2012 om 16:44 #17954419Even een oud topic nieuw leven inblazen ;) !
Normaliter zitten er 2 carbs op de 2.8h motor in mijn Blitz.
Er is daar echter geen ruimte voor, dus het enkele spruitstuk van de Blitz is gebruikt met 1 van de 2 carbs.Injectie gaat ‘m niet worden.
Liever dan de huidige carb reviseren zou ik er bijv. een gloednieuwe Weber 38 opgooien.
Die koop je nieuw al voor EUR 200,-.
Veel vermogen en lekker simpel!Zal wel waarschijnlijk de pasplaat aangepast of nieuw gemaakt moeten worden.
Weet iemand adresjes van handige mannetjes?
De dure tuning en revisiebedrijven passen niet in het budget :hmmz .8 januari 2012 om 10:40 #17954420@GS2.6 wrote:
Waarom wil je dit gaan doen?
Dubbel carb. heeft sowieso geen nut, alleen voor het uiterlijk.
Zet er liever injectie op, zeker in een Blitz, pak dan een c30ne, is goed genoeg voor een Blitz en het verbruik wordt aanzienlijk minder en de bergen opkomen kan dan tenminste nog in de 4 gedaan worden inplaats van de 2.
Of een dieselmotor nog liever.
:???: Als een dubbele geen nut heeft waarom worden ze dan standaard geleverd met dubbele carbs?? :???:
Niet een dubbele met een twee traps verwisselen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.