Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Niet echt tevreden na verlagen + V-bak vraag?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2012 om 12:30 #17243895
Heb zojuist mijn mooi gespoten achteras weer gemonteerd onder m’n B1, direct de 60 mm verlagingsveren en bijbehorende dempers erbij gezet, maar ben eigenlijk niet echt tevreden over het resultaat :( Zou dit kunnen komen omdat de voorkant nog moet gebeuren en omdat verder het hele interieur, ramen, deuren etc. er nog niet in zit? Eerst dit allemaal afwachten of toch nog lager gaan? Zal straks even een foto plaatsen.
9 november 2012 om 12:42 #17954257Welke dempers?
Zakken doet het nog wel met al het gewicht wat er nog terug in moet, maar het valt me wel op dat er regelmatig setjes voorbij komen die niet naar tevredenheid/verwachting verlagen.
Ik heb het al met normale gele koni’s gezien, de een staat mooi recht en netjes verlaagd, en de ander staat van achter een stukkie te hoog. En dat allemaal met de zelfde veren (van dezelfde leverancier) en dempers dus..Zelf heb ik het ook gehad met mijn vergelijkbare Bilstein B6’s, normale lengte dus, ook met die verenset die 9 van de 10 mantarijders allemaal hebben, en die van mij bleef ook veel te hoog aan de achterkant… Zelfs na anderhalve winding er af geslepen te hebben was het nog niet perfect, al vind ik het wel goed te doen zo.
9 november 2012 om 12:53 #17954258De veren zijn van Apex en de dempers van streetseries ofzoiets. Komt van Stroeve Motorsport vandaan. Kende dat laatste merk niet, ze waren niet duur daarom heb ik deze gekozen. Misschien is goedkoop dan toch duurkoop :hmmz Moet er ook ff bij vermelden dat de tank compleet leeg is.
9 november 2012 om 13:18 #17954259wacht maar even een paar dagen, ze zakken vaak nog na. bij mijn d kadett ging het echt om centimeters
9 november 2012 om 14:19 #17954260Even wat plaatjes erbij:
Verlaging achterkant
Het geheel tot nog toe
Achteras (niet heel duidelijk)
9 november 2012 om 15:10 #17954261Ten eerste hij zakt nog na
en ten tweede het is een kaal chassis wat er op staat :jerry9 november 2012 om 16:49 #17954262Ik kan de foto’s niet zien (omdat ik op een gecontroleerd net zit, in het buitenland) maar toch even drie opmerkingen.
1 60mm verlaging, ten opzichte van wat?? Is het een Berlina, SR of GT/E ?? Die hebben allemaal een andere rijhoogte en van welke zijn ze dan uitgegaan?
2 Het is inderdaad niet echt handig om de verlaging te bekijken met een lege auto.
3 Apex veren zullen niet zo ver meer inzakken.
9 november 2012 om 19:23 #17954263punt 1 @ hot rod.:
Product specificaties:
Bestel nr.
: 60-4000
Productgroep
: Onderstel
Product
: Verlagingsveren
Fabrikant
: Apex
Merk
: Opel
Model
: Manta B
Type
: B,CC
Bouwjaar
: 8/75-
Past op model
: Manta B
Past op bouwjaar
: 75-81
Verlaging
: 60/60mm
Opmerking 2
: Kunnen alleen i.c.m. met ingekorte sport schokbrekers gemonteerd worden
Indicatie levertijd
: 3-5 werkdagen
(bron: http://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/147473/60-4000–Opel-Manta-Apex-Verlagingsveren” onclick=”window.open(this.href);return false;)
heb zelf wel vaker gehoord van het spul van streetseries… schijnt wel goed spul te zijn,
in iedergeval geen troep.. maarja.. dan verkocht stroeve het ook niet ;)mijn ervaring met apex veren is dat ze wel degelijk inzakken.
en al helemaal ten opzichte van nu, totaal lege kas. of straks… compleet opgebouwd.
en de voorkant? die is op de foto`s al verlaagd?hang de deuren er maar eens in, ruitjes erweer in…
had het hier zelf ook, heb dan wel 13″ met -40mm setje ( koni)
zat er al onder bij aanschaf van de wagen, maar tijdens het opbouwen van de lege kas,
vond ik hem ook heel hoog staan. maar inmiddels is hij weer precies zo ik het hebben wil.gewoon even geduld hebben, en dadelijk wat drempels nemen.. dat de veren goed gebruikt worden.
scheelt een boel ;Pdit is ( weet niet zeker) maar volgens mij ook – 60mm rondom
half volle tank.. en compleet opgebouwd, en al tijdje in gebruik9 november 2012 om 19:34 #17954264Ik heb onder de kadett apex veren zitten, en mijn ervaring is dat deze JUIST behoorlijk nazakken op gewicht, mijn mening is dat het er totaal anders uitziet straks als de auto klaar is. ik zou me geen zorgen maken, dit is een leeg casco
9 november 2012 om 20:57 #17954265Ik heb ook Apex veren, had eerst -40 rondom maar heb nu -60 achter omdat ‘ie nog hoog stond achter. Maar ben wel van plan om ook -60 te gaan.
10 november 2012 om 11:12 #17954266Stroeve :thumbup Ben zeer tevreden over mn oranje koni’s en weitec veren
10 november 2012 om 16:25 #17954267Dan heb je ook wel kwaliteit, met Weitec :thumbup
Tzt ook maar eens een bezoekje doen aan Stroeve,
Wilde er afgelopen weekend nog even langs gaan omdat er tevens meeting was van VR6clubholland, maar is er helaas niet meer van gekomen :(10 november 2012 om 19:14 #17954268Dan zal ik nog maar even wachten met andere veren en/ of dempers aan te schaffen. Eerst opbouwen en ermee rijden. Maar dat duurt nog wel even ;) thanks in ieder geval!
10 november 2012 om 22:21 #17954269even langsgaan..@ emiel manta.. knap eindje sturen kerel, en de winkel stelt geen f*ck voor.. dus bespaar je de moeite
@paul… gewoon even geduld hebben, en na het afbouwen weer kijken. gaat je vast niet tegenvallen.11 november 2012 om 17:54 #17954270dit is een lege chassis, zakt nog na,
succes :thumb11 november 2012 om 22:23 #17954271@Ghanz wrote:
even langsgaan..@ emiel manta.. knap eindje sturen kerel, en de winkel stelt geen f*ck voor.. dus bespaar je de moeite
@paul… gewoon even geduld hebben, en na het afbouwen weer kijken. gaat je vast niet tegenvallen.Goed dat je ‘t even meld Hans, blij dat ik me de moeite gespaard heb haha :thumbup
Mooi dat ze een webshop hebben :thumb13 november 2012 om 19:29 #17954272Heb vanavond mijn versnellingsbak onder de auto vandaan gehaald. Nu valt me op dat er wat speling op de prise-as zit, is dit normaal?? Het betreft een Getrag 5bak. Zijn hier trouwens nog verschillende types in?
13 november 2012 om 19:35 #17954273speling op de prise as lijkt mij niet normaal toe…
mogelijk dat het voorste lager wat minder soepeltjes meer draaid?13 november 2012 om 19:55 #17954274Je mag wel stellen dat het voorste lager bijna niet draait. Kan trouwens niet zeggen of er een geluid te horen was toen ik hem gehaald heb vorig jaar, de uitlaat viel er namelijk na 5km onderuit, haha :wtf Heb hem daarna in m’n garage direct neergezet voor de restauratie.
13 november 2012 om 20:02 #17954275Ik heb 4 getrag 240’s in mijn handen gehad, en ze hadden allemaal speling op het priseas. Als het lager rottig loopt, da’s een ander verhaal, maar de speling ben ik vaak tegen gekomen zonder problemen.
13 november 2012 om 20:19 #17954276Hmmm, ben net nog even de garage in geweest en als ik aan de as draai hoor ik geen raar geluid ofzo.. Eigenlijk helemaal geen geluid. Is hij dan ok?
13 november 2012 om 21:18 #17954277hoeveel is de speling dan?
nouwlijks verneem baar.. of schud je de as dapper op en neer
?13 november 2012 om 22:46 #17954278AnoniemLid sinds:
1 January 1970De price as wordt ook weer ondersteund door t toplager
(lagertje wat in je krukas hoort te zitten)N beetje spelling hebben ze volgens mij allemaal
En ja er zijn veel meer type.s getrag 5 bakken
Jij zal n 240 hebben vermoed ik
En zelfs daar heb je 2 type.s van ;)
1 die achter n cih past
En 1 die achter n ohc / dohc past ;)4 december 2012 om 14:55 #17954280Ben bij een specialist geweest en hij vertelde mij dat de hoeveelheid speling er op de prise-as zit van mijn Getrag 240 zit, normaal is. Gelukkig! Ben ik alleen vergeten te vragen welke en hoeveel olie er in zo’n bak moet. Iemand??
4 december 2012 om 15:04 #17954281er zitten 2 grote inbusbouten in de bak, imbussleutel 16 ongeveer.
een aan de onderzijde, een aan de zijkant.
de onderzijde is om de olie er af te laten,
de zijkant om te vullen.net zo lang vullen todat het er weer uitkomt, dan is het op peil.
dacht dat ik 75/90 gebruikte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.