Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Bijna tijd voor een nieuwe turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 09:49 #17243840
ik ben van plan deze maand een nieuwe turbo te gaan bestellen, maar ben een beetje aan het twijfelen.
bij courtenay geven ze aardig wat opties voor bij je turbo, maar is het dan wel meteen zo handig om die erbij te nemen.. zoals een geupgrade actuator, nieuwe moeren en boutjes en uitlaatklem. en nog wel meer.nu is mij vraag als volgt.. wat is het meest handige en noodzakelijke??
m’n kilometerstand is trouwens rond de 136xxx met eerste standaart turbo..
7 december 2011 om 09:54 #17949484Als je alles nieuw hebt, dan sleutelt dat het makkelijkst. Mocht erbij het loshalen iets kapot gaan.
Is dat niet het geval, dan heb je het voor je gevoel voor niets erbij gekocht.Bij een zwaardere turbo zou ik zowieso een versterkte actuator nemen.
7 december 2011 om 09:57 #17949485okok, dus gewoon nieuwe moertjes en boutjes erbij halen. en een versterkte actuator (die kost tenslotte maar 142 pond)
maar is het een must om die Revised Turbo Oil Drain Fitting erbij te bestellen?
en stainless steel washerplate?7 december 2011 om 11:00 #17949486Die olie retour kan je hier ook gewoon bij de dealer halen, die washerplate heb je al van je oude turbo. Oude tapeinden en moeren vervangen ja, kan je ook gewoon bij de dealer halen.
Van die actuator weet ik niet…ik weet wel dat er lui zijn die met 300pk rijden en gewoon de originele actuator hebben zonder problemen.
Zou alleen de turbo uit de UK halen…. die prijzen zijn enorm gezakt… voor dat geld zou ik m bijna om de 2 jaar vervangen hahaha
7 december 2011 om 11:10 #17949487EDS vraagt nu voor een LEH turbo 700 euro dacht ik.
TX Autosport vraagt voor de actuator 120 pond.
http://www.txautosport.co.uk/astra-gsi-sri-coupe-turbo—z20-let-uprated-actuator–bracket-334-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
LEH Turbo:
http://www.txautosport.co.uk/astra-vxr-turbo–uprated-recirculation-valve-320-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;7 december 2011 om 11:12 #17949488@Baas J. wrote:
Die olie retour kan je hier ook gewoon bij de dealer halen, die washerplate heb je al van je oude turbo. Oude tapeinden en moeren vervangen ja, kan je ook gewoon bij de dealer halen.
Van die actuator weet ik niet…ik weet wel dat er lui zijn die met 300pk rijden en gewoon de originele actuator hebben zonder problemen.
Zou alleen de turbo uit de UK halen…. die prijzen zijn enorm gezakt… voor dat geld zou ik m bijna om de 2 jaar vervangen hahaha
ja ben zoiezo van plan em bij courtenay te gaan halen, daar staan ze rond de 500 pond.
das dus goed te doen, als je het vergelijkt met hier in nederland waar ze bijna 1000 euro vragen voor een LET!7 december 2011 om 11:12 #17949489@Corsa_GSi wrote:
EDS vraagt nu voor een LEH turbo 700 euro dacht ik.
TX Autosport vraagt voor de actuator 120 pond.
http://www.txautosport.co.uk/astra-gsi-sri-coupe-turbo—z20-let-uprated-actuator–bracket-334-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
LEH Turbo:
http://www.txautosport.co.uk/astra-vxr-turbo–uprated-recirculation-valve-320-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;ja maar bij TX zijn ze uitverkocht :hmmz
ik zag wel dat ze bij TX nu nieuwe (vrij goedkope) brandstofpompen verkopen
7 december 2011 om 12:25 #17949490Dat zal wel een Walbro 255LP-HP pomp zijn, die koop ik via een andere leverancier voor bijna dezelfde prijzen (ietsje duurder).
7 december 2011 om 12:28 #17949491is dat goed spul dan? of een afrader?
9 december 2011 om 08:40 #17949492Er rijden via mij al diverse Corsa B turbo’s met een zo’n Walbro pomp, zelf ga ik er ook meerijden als mijn nieuwe motor er in komt (400+ pk). Laatste keer kon ik ze krijgen voor 120 euro. De prijzen worden lager als ik er meer te gelijk koop ;)
9 december 2011 om 08:42 #17949493ik wil der misschien ook wel een op gaan gooien, maar das voor later zorgt
9 december 2011 om 08:47 #17949494Is je turbo dusdanig versleten dat er bij 136.XXX al een nieuwe op moet?
Dacht dat die wel langer meegingen…9 december 2011 om 08:56 #17949495tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.
dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC
maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.9 december 2011 om 15:26 #17949496AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je toch wilde plannen hebt
pak dan een ballbearing turbo van garrett
die spoelen makelijker op
en je kunt dan meteen 1 nemen die een poos meekan qua vermogens opbouw
voor als je pk honger weer de kop opsteekt ;)12 december 2011 om 08:41 #17949498ben inderdaad uiteindelijk wel van plan er een garrett op te gaan gooien. maar dat mag opzich nog wel een jaartje wachten, ik vind ze ook vrij duur zon garrett.
en als er een garrett opkomt, wil ik ook meteen alle internals veranderen, zuigers en drijfstangen etc..12 december 2011 om 09:45 #17949499als je tog voor een garrett wilt gaan, zou ik lekker dat jaartje geduld hebben en doorsparen en het gelijk goed aanpakken. als je nog 500 euro erbij doet voor de prijs van de turbo die je nu wilt gaat kopen heb je een garrett. garrett is wel apart maar alles word wel op maat dan, geen plug and play.. en ja het rijd verdomd goed zo een garrett, turbinewiel draait zelfs nog rustig een seconde of 20 na nadat je de motor uitzet :jerry
groetjes ram
12 december 2011 om 10:30 #17949500ja daar heb je gelijk in, maar die garrett heeft nog lange geen haast. liever stapje voor stapje omhoog met me pk’s
12 december 2011 om 11:38 #17949501je hoeft ook niet gelijk 400 pk te gaan rijden met een garrett :P. maargoed het is hoe je het zelf wilt aanpakken he ;)
groetjes ram
16 december 2011 om 11:34 #17949502ik heb maar een LEH lader besteld, met geupgrade actuator. word dus een leuke kerst dit jaar.
daarnaast ook nog een FMIC, adapterset voor regelbare brandstofdrukregelaar en directe luchtinlaat.. een 76mm pijp naar me gasklep had ik al liggen.
dus eerdaags is me hele aanzuigtraject verbeterd king:16 december 2011 om 12:27 #17949503hoe zit dat eigenlijk met m’n oude LET turbo, kan ik die gewoon verkopen aan een reviseerbedrijf voor een leuk prijsje? of zijn die dingen rijp voor de afvalbak?
want anders maak ik em schoon, en lijst ik em in, en hang em aan de muur :jerry
16 december 2011 om 12:32 #17949504Misschien doormidden slijpen en dan aan de muur hangen, is nog mooier ;)
16 december 2011 om 12:51 #17949505ja das ook wel een goed idee :P
ik stond afgelopen autorai nog voor een 6lijn motor van mercedes waarbij ze dat hadden gedaan, zag er erg fraai uit!
16 december 2011 om 15:38 #17949506Ik heb nog een heel mooie foto gemaakt van die motor op de Rai:D
16 december 2011 om 15:40 #17949507dat was vast niet moeilijk om van zo’n mooi blok een mooie foto te maken :P
16 december 2011 om 21:27 #17949479Nou…die vervelende belichting altijd op die shows… :fy1 :swear
Ook bij 100% Tuning was dat zo vervelend, heb de foto’s van de Amerikaanse wagens nog opgestuurd naar de eigenaren, kreeg wel een compliment :D , was één van de weinigen die mooie foto’s had kunnen maken met dat :swear licht -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.