Forumindex › Forums › Techniek › Cih › waar op te letten bij ombouw automaat/ schakel manta B 1..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2011 om 21:34 #17243823
Een vriend van me heeft een manta met een gare 3 bak automaat ..
We hebben besloten dat de automaat eruit gaat en word vervangen door een 4 bakje ..
Alles is inmiddels aangeschaft …
Maar over 2 dingen ben ik niet helemaal zeker en dat is de positie van het pookgat in de tunnel en de positie van de achterste baksteun.
Zit er verschil in tussen de automaat en de schakelversie ??
Het gaat om een B 1 van 1977 ..BVD
2 december 2011 om 08:26 #17949286Tussenas en pookgat zijn anders, achterste baksteun volgens mij ook, heb ooit een keer een 18S automaat omgebouwd naar zescilinder met vijfbak en daar moest het pookgat verzet worden, de tussenas ook en de achterste baksteun is blijven zitten, bij een vierbak moet je denk ik de steunen aan de bodem veranderen óf de baksteun aanpassen, en vergeet de middenconsole en het pedalenstel met koppelingskabel e.d. niet, net als de startblokkering uit te schakelen die bij de automaat hoort dat je ‘m niet kunt starten als ie in R of D staat.
2 december 2011 om 10:21 #17949287volgens mij moet je ook een toplagertje in je krukas doen, weet niet of je daar al aan gedacht had? Verder met inbouwmaten ben ik niet bekend.
2 december 2011 om 13:39 #17949288Thx voor zover …
Ik weet wel wat er allemaal nodig is voor de ombouw , dat is het probleem zeker niet , ook dat toplagertje is me bekend ..
Wil enkel graag weten hoe het zit met dat pookgat en de achterste baksteun //Zal een kwestie worden van gewoon doen vrees ik /////
2 december 2011 om 18:35 #17949289pookgat van automaat zit volgens mij op de plek als bij een 4bak met lange pook.
dus mogelijk moet je het gat verplaatsen, en dan zou ik een tunnelbakje van een 4 bak proberen te vinden, 4 bak gare kasco`s zijn er zat dacht ik.
achterste baksteun ? hoe dat bij een automaatbak zit is mij dan weer onbekend,
maar volgens mij zijn de bodemplaten verder gewoon het zelfde van de manta`s.dus kortweg… losdraaien en passen gaan :thumb
3 december 2011 om 08:15 #17949290AnoniemLid sinds:
1 January 1970en ff onthouden die tussen as van die automaat
is nog n paar knaken waardvoor een c kadett met 5 bak b.v ;)
4 december 2011 om 17:32 #17949291Die tussenas blijft wel liggen hoor …. :thumb
Ik heb zelf inmiddels ook een B 1 gescoord , ook een automaat .
Deze wil ik ter zijner tijd ook voorzien van een schakelbak dus als er hier iemand is die de hele handel heeft liggen dan hoor ik dat graag .
Het hoeft geen 5 bak te zijn , mag wel natuurlijk. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.