Forumindex › Forums › Modellen › Astra › prombleem me diesel astra station voor gloeien werkt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2011 om 20:52 #17243820
wie weet raad
als ik smorgens me opel astra station start kan ik niet voor gloeien
waar kan dat aan lichen als ik mag vragen
zekering is niet stuk :hmmz
wie weet daar een oplossing voor
waar licht het prombleem
iemand evaring er meegaat om een diesel 2.0 16v astra station bouwjaar 2000
1 december 2011 om 21:24 #17949240vermoedelijk gloeibougies slecht
1 december 2011 om 21:26 #17949241kapotte gloeibougie/s waarschijnlijk.
1 december 2011 om 21:35 #17949242Gloeit hij helemaal niet voor? Misschien is je voorgloeirelais kapot?
1 december 2011 om 21:59 #17949243Dit type diesel gaat pas voorgloeien bij temperaturen lager dan 3 tot 5 graden.
1 december 2011 om 22:16 #17949244maar start ie wel gewoon?
2 december 2011 om 05:43 #17949245Voorgloeien onder de 5 graden (ongeveer) doet hij bij mij ook idd. En ook maar heeel kort.
Dat je dus niet het lampje met de gloeispiraal ziet kan dus gewoon kloppen.
Ik weet niet hoe je anders tot de conclusie komt dat je niet gloeit?Maar belangrijkste vraag is die kaneelschep ook al deed: start hij wel gewoon?
Zo ja: dan is er helemaal niks aan de hand
@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden… dacht ik…2 december 2011 om 06:40 #17949246Heeft de astra geen indicatie indien er iets mis zou zijn met de gloeibougies ?
Bij m’n omega, en die is toch al van 2001, gaat het gloeispiraaltje na het starten even terug aan om
je te laten weten dat één of meerdere gloeibougies stuk zijn.Of zoals eerder gezegd.
-Hij gloeit niet omdat het niet nodig is.
-Het relais is stuk.2 december 2011 om 09:15 #17949247@Slurpy wrote:
Heeft de astra geen indicatie indien er iets mis zou zijn met de gloeibougies ?
Bij m’n omega, en die is toch al van 2001, gaat het gloeispiraaltje na het starten even terug aan om
je te laten weten dat één of meerdere gloeibougies stuk zijn.Of zoals eerder gezegd.
-Hij gloeit niet omdat het niet nodig is.
-Het relais is stuk.geen idee, nog nooit gezien, maar dat is natuurlijk een goed teken ;)
2 december 2011 om 16:08 #17949248Als je gloei-icoontje niet werkt, kan ook gewoon je lampje erachter stuk zijn :jerry
Groetjes.
2 december 2011 om 20:56 #17949249@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden… dacht ik…
De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c .
De 1.7 gloeit bij temperaturen onder 0c na (eventjes) om de motor beter te laten lopen. Je kunt dit horen , de motor is stiller als anders in de kou.Bij de astra G en H brand Als er èèn van de gloeibougies kapot is het motor storings lampje even als de motor net gestart is.
3 december 2011 om 12:09 #17949250bedankt voor de info alle
komen nieuwe gloeibougies dan is het prombleem op gelost
start moeilijk moet door starten anders slaat die niet aan:hmmz
3 december 2011 om 12:37 #17949251@stefanDTI wrote:
De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c .
De 1.7 gloeit bij temperaturen onder 0c na (eventjes) om de motor beter te laten lopen. Je kunt dit horen , de motor is stiller als anders in de kou.Bij de astra G en H brand Als er èèn van de gloeibougies kapot is het motor storings lampje even als de motor net gestart is.
Maar dat snap ik niet helemaal.
Gister middag reed ik weg, gaf de buiten temp meter 8 graden aan.
Voor het starten ging wel mn gloei lampje aan voor ongeveer 1 seconde of iets korter.
Na het starten ging er geen lampje aan… dus ik weet niet hoe die 5 graden geregeld is, maar misschien dat de buiten temp meter achter de bumper niet helemaal overeenkomt met de temp meter van de motor?EDIT: De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c . hier bedoel je boven de 5 graden denk ik?
24 december 2011 om 09:11 #17949252heb nog een klein vraag je me diesel moet ik smorgen best lang vast houden als ik het contact om draai
kan het zijn dat de diesel terug loopt uit de lijding kan ik daar wat aan doen of
nietdacht zelf een klep tussen de brandstof toe voer te zetten dat die niet terug loopt diesel
o ja nog wat heb dislexstie dus kan nog wel eens foutje tussen staat :hmmz
24 december 2011 om 09:46 #17949253Het komt nog wel eens voor dat de retourslangetjes en het eindstopje van de verstuivers na verloop van tijd niet meer 100% afdichten. Als de motor dan een nacht heeft stilgestaan komt er lucht in het systeem en moet je lang doorstarten voor hij aanslaat. Slangetjes en stopje vervangen is goed zelf te doen en kost niet veel.
28 december 2011 om 23:16 #17949254@ries e wrote:
Het komt nog wel eens voor dat de retourslangetjes en het eindstopje van de verstuivers na verloop van tijd niet meer 100% afdichten. Als de motor dan een nacht heeft stilgestaan komt er lucht in het systeem en moet je lang doorstarten voor hij aanslaat. Slangetjes en stopje vervangen is goed zelf te doen en kost niet veel.
oke man zal ik daar ook eens na kijken eens kijken of ik wat kan vinden onder de motorkap
30 december 2011 om 23:43 #17949255@stefanDTI wrote:
@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden… dacht ik…
De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c .
De 1.7 gloeit bij temperaturen onder 0c na (eventjes) om de motor beter te laten lopen. Je kunt dit horen , de motor is stiller als anders in de kou.Bij de astra G en H brand Als er èèn van de gloeibougies kapot is het motor storings lampje even als de motor net gestart is.
Ook de 2.0 en 2.2 Diesels gloeien na als ze gestart zijn, zelfs in de zomer!!!!!! en wel een Seconde of 30, bij koude ne half warme start…
Willem
2 januari 2012 om 21:37 #17949256zo nieuwe acuu er in geen prombleemen meer met start vaag vindt ik dat
acu mischien op of zo wel iets zwader er in gezet altijd beter4 januari 2012 om 16:56 #17949257Te weinig stroom om GOED voor te gloeien
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.