Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [Corsa B] Angels eyes + Xenon? Nodig?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2011 om 18:34 #17243813
Heren,
Ik heb een vraag, ik vind de standaard koplampen van de corsa b mooi genoeg maar past hier ook xenon setje in?
Of ben je verplicht andere koplampen te nemen??
Alvast bedankt !
1 december 2011 om 19:26 #17949184Past prima. Je bent alleen een enorme lul als je het doet.
De originele spiegelbakken van een Corsa B strooien veel teveel en daarmee zit je je tegenliggers zo ongeveer de ogen uit hun koppen te branden.Het gaat niet zozeer om angeleyes, maar om de aanwezigheid van projectielenzen. Die beperken strooilicht enorm.
Lees ook dit ff: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 december 2011 om 19:49 #17949185Wel duidelijk…
Jammer anders had ik het wel geplaats in de standaard koplampen. Is er niet iets dat ik die lenzen in bouw in de standaard lampen?
@McKaamos wrote:Past prima. Je bent alleen een enorme lul als je het doet.
De originele spiegelbakken van een Corsa B strooien veel teveel en daarmee zit je je tegenliggers zo ongeveer de ogen uit hun koppen te branden.Het gaat niet zozeer om angeleyes, maar om de aanwezigheid van projectielenzen. Die beperken strooilicht enorm.
Lees ook dit ff: http://wiki.nlpower.com/wiki/doku.php/verlichting:xenon” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 december 2011 om 19:54 #17949186Dat kan wel ja, wordt in het buitenland ook wel gedaan, maar dat is 1) meer werk, 2) risico dat je je lampen verkloot, 3) duurder als een set angel-eyes
1 december 2011 om 19:55 #17949187Tnxs!
Ik ga kerstvrouw vragen voor setje angel eyes :-P
@McKaamos wrote:Dat kan wel ja, wordt in het buitenland ook wel gedaan, maar dat is 1) meer werk, 2) risico dat je je lampen verkloot, 3) duurder als een set angel-eyes
1 december 2011 om 23:25 #17949188H4 bi-xenon kits zouden ook minder strooilicht moeten hebben dan gewone H4 xenon.
Ik weet dat er tegenwoordig ook bijv. H7R Xenon kits zijn. Deze zijn voor reflector koplamp units. Op de lamp waar het strooilicht wordt veroorzaakt zit een coating.
Het schijnt van oorsprong een techniek van Mercedes te zijn.
Heb het via via gehoord en gelezen op internet.
2 december 2011 om 08:47 #17949189Ik heb zelf een H4 Bi-xenon nodig heb ik begrepen.
@Mastah-GSi wrote:
H4 bi-xenon kits zouden ook minder strooilicht moeten hebben dan gewone H4 xenon.
Ik weet dat er tegenwoordig ook bijv. H7R Xenon kits zijn. Deze zijn voor reflector koplamp units. Op de lamp waar het strooilicht wordt veroorzaakt zit een coating.
Het schijnt van oorsprong een techniek van Mercedes te zijn.
Heb het via via gehoord en gelezen op internet.
2 december 2011 om 18:40 #17949190Het is wel iets beter, maar ligt nogsteeds voornamelijk aan de koplamp.
Die van een Corsa B zijn gewoon veel te groot.Trouwens, Bi-Xenon (H4-4) is niet wat je nodig hebt. echte Bi-Xenon is namelijk 2 xenon buisjes op 1 voet.
Waar je het over hebt is Hi/Lo Xenon (aka H4-3). Daar zit een spiegelmechanisme op en de lamp zelf kan worden terug getrokken of vooruit geschoven (met een piezo actuatortje) ten opzichte van die spiegel al naar gelang je dimlicht of groot licht wil. Dat systeem is nogal fragiel. De actuators gaan vreselijk vaak stuk want ze kunnen slecht tegen trillingen. Je mag dus steeds lampen wisselen en dat is een dure aangelegenheid.
Daarbij is er ook nog H4-2, wat een halogeenpitje heeft om je grootlicht te doen naast je Xenon.
H4-1 is een enkele xenonbuis en blijft je grootlicht functie onbenut. (APK afkeur!)Los daar van is er het ontwerp van je koplampen. En die staan gewoon simpelweg niet toe dat je fatsoenlijke strooilicht beperking hebt, ook niet met “R” lampen of H4-3.
Als er een D code op je koplamp staat en hij vreet H4 lampen, dan is zo’n systeem idd interessant, want dan is er in het ontwerp rekening gehouden met eventueel gebruik van Xenon verlichting die geschikt is om daar mee te gebruiken.Die “R” type lampen bestaan trouwens al heel lang, maar zijn lang voorbehouden gebleven aan het D1 en D2 platform (o.a. BMW, Mercedes, Volvo).
Ook daar is er rekening gehouden met de lamp v.s. de koplamp.
Het is dus echt een systeem uit twee componenten.Om het allemaal nog even extra in context te zetten:
Ik heb zelf een Corsa B, en m’n vriendin ook. Mijne met aftermarket glad glas en die van haar doodorigineel.
Beide heb ik Xenon in geprobeerd, ook een H4-3 set, en ik kan je er van verzekeren dat het een oogpijnfestijn wordt.
Je kan met je knieen tegen de bumper gaan staan, naar beneden kijken en dan nog is het licht te intens om naar te kijken.2 december 2011 om 21:12 #17949191Luid en duidelijk !
Tnxs voor de advies McKaamos!!
Nu hopen dat de kerstvrouw me dat kado wilt geven :jerry
@McKaamos wrote:Het is wel iets beter, maar ligt nogsteeds voornamelijk aan de koplamp.
Die van een Corsa B zijn gewoon veel te groot.Trouwens, Bi-Xenon (H4-4) is niet wat je nodig hebt. echte Bi-Xenon is namelijk 2 xenon buisjes op 1 voet.
Waar je het over hebt is Hi/Lo Xenon (aka H4-3). Daar zit een spiegelmechanisme op en de lamp zelf kan worden terug getrokken of vooruit geschoven (met een piezo actuatortje) ten opzichte van die spiegel al naar gelang je dimlicht of groot licht wil. Dat systeem is nogal fragiel. De actuators gaan vreselijk vaak stuk want ze kunnen slecht tegen trillingen. Je mag dus steeds lampen wisselen en dat is een dure aangelegenheid.
Daarbij is er ook nog H4-2, wat een halogeenpitje heeft om je grootlicht te doen naast je Xenon.
H4-1 is een enkele xenonbuis en blijft je grootlicht functie onbenut. (APK afkeur!)Los daar van is er het ontwerp van je koplampen. En die staan gewoon simpelweg niet toe dat je fatsoenlijke strooilicht beperking hebt, ook niet met “R” lampen of H4-3.
Als er een D code op je koplamp staat en hij vreet H4 lampen, dan is zo’n systeem idd interessant, want dan is er in het ontwerp rekening gehouden met eventueel gebruik van Xenon verlichting die geschikt is om daar mee te gebruiken.Die “R” type lampen bestaan trouwens al heel lang, maar zijn lang voorbehouden gebleven aan het D1 en D2 platform (o.a. BMW, Mercedes, Volvo).
Ook daar is er rekening gehouden met de lamp v.s. de koplamp.
Het is dus echt een systeem uit twee componenten.Om het allemaal nog even extra in context te zetten:
Ik heb zelf een Corsa B, en m’n vriendin ook. Mijne met aftermarket glad glas en die van haar doodorigineel.
Beide heb ik Xenon in geprobeerd, ook een H4-3 set, en ik kan je er van verzekeren dat het een oogpijnfestijn wordt.
Je kan met je knieen tegen de bumper gaan staan, naar beneden kijken en dan nog is het licht te intens om naar te kijken.3 december 2011 om 08:17 #17949192Geen punt :)
Het is trouwens niet zo dat het volgens de nederlandse wet niet mag. We mogen hier praktisch alles wat Xenon betreft (duitsers zijn jalours joh, wil je niet weten ;) )
Maargoed, het is gewoon irritant voor je tegenligger en soms ronduit gevaarlijk, maar dat realiseren veel mensen zich niet. Soms wordt je tegenligger gewoon zo erg verblind (vooral snachts) dat ze b.v. fietsers en voetgangers niet meer zien.
Zelf ook meegemaakt dat ik zo verblind werd dat ik bijna een fietsers op een rotonde schepte. Je schrikt je echt kapot.
Ben ook al twee keer zelf van m’n fiets geschept. Is geen pretje :P Gelukkig weinig aan over gehouden, maar wel twee keer een fiets in puin :PDaarnaast is er ook nog het risico op APK afkeur. Je lichtbeeld kan in zo’n mate beinvloed worden dat het afkeur is. Hoeft niet altijd te gebeuren, maar het kan wel.
Persoonlijk zou ik het risico gewoon niet nemen.Ook wel grappig trouwens, is dat ik met m’n Calibra dag en nacht met zowel dimlicht als mistlicht kan rijden. Zit beide Xenon in, maar ook allebij zo’n projectielens.
M’n Corsa heeft gewoon halogeen, maar zelfs als ik overdag rijd met de mistlichten aan wordt er naar me geseind met grootlicht. Bij de Calibra heeft niemand het door :P Zo groot is het verschil dus ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.