Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c problemen OPGELOST!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 20:32 #17243786
hallo,
ik heb van de week een 2de hands rw motor gekocht omdat ik dacht dat mijn oude kapot was.
op alle kabels meet ik stroom behalve op de groenen, dat ik de – dacht ik.
nu ben ik er achter dat als ik de – van mijn multimeter er op zet en dan op de andere meet meet ik niks.
als ik die groene volg tot aan de schakelaar en daar meet heb ik het zelfde probleem.
moet hij ergens nog geaard worden of wat kan het probleem zijn.
bij de motors doen het niet.en het volgende.
ik kan mijn knipperlichten alleen aanzetten als de knop van de gevaren lichten is ingedrukt.
de gevaren lichten doen het niet knopje ingedrukt of niet.
op zekering 3 zouden de gevaren lichten geschakeld moeten worden maar daar gaat alleen een + naar toe maar niks van af.
op zekering 6 zitten de knipperlichten als ik die er uit trek gaan de knipperlichten ook uit.als iemand weet of kan uitleggen of eventueel langs komen om te kijken zou ik dat heel erg fijn vinden.
alvast bedankt
30 november 2011 om 20:42 #17948998Als je verteld wie je bent en waar je vandaan komt heb je meer kans op een reactie op je oproep voor hulp..
Het kan niet zo’n groot probleem zijn, zitten niet zoveel kabels in een kadett-je. Zal eens kijken of ik ergens nog een schema kan vinden..
30 november 2011 om 21:38 #17948999voorstellen is wel zo netjes !!! dan krijg je sneller hulp .
1 december 2011 om 09:37 #17949000Heeft de verlichting goede massa? Ook het draadje achter je klokken?
Heb je de boel uit elkaar gehad? Gespoten? Verf kan zorgen voor slechte massa, dus dat even nakijken.
Groeten, MArk
1 december 2011 om 10:01 #17949001ik zal me eerst even voorstellen dan.
ik ben Luke 18 jaar
kom uit mooie stad Oss
zit op school voor tweede automonteur op de ROC in Uden.
heb een bruine c kadett uit 1978 sedan.de auto is gespoten door de vorige eigenaar ik heb zelf niet aan het interieur gewerkt.
motorblok + bak lagen er uit, dus die heb ik opgeknapt gespoten en dergelijk.ik zal vanmiddag even met een schuurpapier aan de slag gaan alle massa punten opfrissen.
ik post wel of het iets heeft gewerkt.
thnx
1 december 2011 om 14:52 #17949002vandaag klok er uit gehaald alles wat geaard was opgeschuurd.
dat heeft niks geholpen.daarna ben ik alle kabels nagelopen die van het stuurkolom afkomen.
daar heb ik ontdekt dat 1 rode kabel opgesplitst wordt in 3 kabels waarvan 1 naar de licht schakelaar gaat.
dus ik zet mijn lichten aan en men gevaren lichten beginnen te knipperen.
gevaren lichten uitgezet en met knipperlicht aangezet en die doen et ook.
moeten de gevaren lichten het ook doen als de lichten uit zijn of maakt dat niet uit voor de APK?en over de ruitenwissermotor dat is nog steeds niet opgelost…
er lopen 4 kabels van de motor af naar de schakelaar moeten 1 van die kabels nog een tussenstop maken bij de zekeringkast?
thnx
1 december 2011 om 15:03 #17949003De ruitenwissermotor wordt volgens mij ook nog weer geschakeld door het voetpedaal van de ruitensproeierpomp.
Misschien dat het daar ergens in zit?1 december 2011 om 17:27 #17949005voetpedaal? uhm.. wat bedoel je daar mee? dat de ruitenwissers gaan draaien als je sproeit? of hoe ziet zoon ding er uit :shock:
zal morgen verder gaan met een schaar alle plakband en tape en zo er af halen en weer kabels volgen.
misschien dat ik er dan nog iets vind.zal jullie op de hoogte houden
1 december 2011 om 17:32 #17949004Naast je koppelingspedaal zit normaal een voetpompje voor de ruitensproeiers.
Als ik mij niet vergis zit de ruitenwisser motor hier ook op geschakeld.1 december 2011 om 20:52 #17949006kijk ook even de zekering na van de rw motor en de kachelmotor.
ik heb het bij mijn ctje gehad onder weg dat die eruit sprong.zit op een rond kastje lings bij de pedalen op de a stijl geschroefd. zit een rode porseleinen zekering op aan de zijkant.
groetjes erwin1 december 2011 om 20:57 #17949007ik heb op de knipperlicht hendel een knop op het einde zitten als ik daar op druk begint hij te sproeien… of is dat weer wat anders?
1 december 2011 om 21:43 #17949008volgens mij waren alle stekkers gelabeld ,het is bij deze kadett wel het geval dat waarneer je de auto op kontakt zet dat de stadsverlichting gaat branden.voordat de kadett uit elkaar ging werkte alles zonder problemen.heb le nog vragen stuur mij ff een mailtje
groet de “oude ” eigenaar1 december 2011 om 22:11 #17949009@lukelaaf wrote:
ik heb op de knipperlicht hendel een knop op het einde zitten als ik daar op druk begint hij te sproeien… of is dat weer wat anders?
Dat is hetzelfde, bij de eerste type kadett c zat er een pompje bij je linker voet. Een balgje waar je het water mee op de ruit pompt.
Bij de nieuwere kadettjes, de C2’s zit er een motortje en een knopje op de knipperlicht hendel ;)2 december 2011 om 12:19 #17949010ik heb allen kabel nagelopen en toen ben ik er achter gekomen dat. de kabel van de zekering de motor ruimte inloopt.
daar splits hij zit op in de + voor de claxon, ruitensproeier pomp, r.w. motor, en naar de carburateur loopt.alles daarvan doet het gewoon al hij op contact staat dus zou de r.w. motor het ook moeten doen.
maar dat is niet zo, hoe kan ik testen of dat de motor niet kapot is?ik meet trouwens geen spanning als ik de + van mijn multiemeter op de + van de RW motor zet en de – op de groenen kabel.
dacht dat dat de aarde is.
of hoe wordt de RW motor geaard?kan ik hem doorverbinden zodat hij weel begint te draaien?
bijvoorbeeld de + van de accu op de geschakelde + van de motor en de – dan op de – van de accu?
of blaas ik hem dan op?2 december 2011 om 12:49 #17949011het is opgelost ik heb met met stomme kop dat ijzeren plaatje op de rw motor omhoog gezet en zwartgespoten..
en dus was de motor niet geaard.. :sleepinghet kadettje is nu klaar voor de keuring dus straks even een afspraak maken
mensen bedankt voor jullie hulp.
9 december 2011 om 21:04 #17949012en goed gekeurd? :thumbdown :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.