Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › ratelen Stationair draaien 2.2dti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 22:19 #17243731
Ik heb een vectra c 2.2 dti, en onder de 1000 toeren rateld die heel erg.
Ben er al mee naar div garages geweest, waaronder een opel dealer.
en die zei kettingspanner, maar die vervangen maar geen verschil!
als ik luister (ook onder de auto) kom het bij het onderblok weg.!
Iemand een idee wat het kan zijn??Bedankt alvast
20 december 2011 om 20:55 #17948107niet een steun gaar.
bij de Vectra-B ging vaak een motorsteun kapot waardoor rammelen ontstond.
Willem
12 april 2012 om 19:24 #17948108Hallo Wim v6,
Bedoel je de 2.2 direct ingespoten benzine motor?
Onze vectra c station liep stationair heel onrustig.
Begon te ratellen en plots had ie geen vermogen meer todat ie niet meer liep.
Heb alles vervangen dus de kettingen, tandwielen, geleiders en spanners van zowel de nokkenassen en de balansassen.
Bij de opel deler zijn hier setjes van (twee setjes met nog een paar pakkingen erbij). Koste geloof ik tussen de €400 en € 450 euro met elkaar.
Een hele doos vol met onderdelen.
Toen was het over. Als je geluk hebt zijn je kleppen nog niet krom, dat geluk heb ik ook gehad.
Veel merken hebben hier last van. VW en audi ik geloof ook fiat.
Het gekke is dat geen enkel merk er iets van leert omdat telkens dezelfde fout wordt gemaakt.
Het probleem is dat er maar een simplex kettinkje opzit en geen duplex.
Dat is allemaal prima behalve bij het starten wanneer de spanners direct nog geen oliedruk hebben, waardoor deze dunne kettinkjes niet genoeg op spanning staan en elke keer een beetje worden uitgerekt.
Ik kon de distributie ketting zelfs een eindje van het tandwiel aftillen zoveel speling zat erop.
Let wel dat je je balansassen goed op tijd zet anders stuitert het blok in je auto.
Dit is trouwens ook een indicatie dat de kettingen versleten zijn; het blok loopt dan als een diesel wanneer de auto stationair draait.
Je moet wel een beetje ervaring hebben met sleutelen want het is andere koek dan bij een gietijzeren c.i.h. blok.
Sommige blokken hebben hier al last van bij 40.000 km. De onze had iets meer dan een ton gelopen geloof ik.Groeten,
Rogier Zeelenberg
12 april 2012 om 21:52 #17948109gaat om een 2.2 diesel..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.