Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aankoop Vectra 2.0T
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 01:14 #17243642
Geachte forummers,
Vandaag zag ik een mooie Vectra staan bij Kroon Auto’s in Nederhemert. Nu kwam ineens het idee om mijn Astra te ruilen tegen deze vectra en wil dus deze gaan bekijken is een zwarte Z20NET een complete OPC uitvoering met hier en daar wat irmscher. Bouwjaar 01-2006 met 91364Km op teller. Heeft iemand tips waar ik vooral voor zou moeten opletten, welke details, problemen enz. bij deze uitvoeringen?
Alvast bedankt voor de tips enz.
Link: Opel Vectra
27 november 2011 om 13:02 #17947147Mooie vec, niks mis mee. In ieder geval de veren voor en schokbrekers achter controleren.
Verder hopelijk een volledig onderhouds boekje er bij met van die mooie stempeltjes dan zit je wel ‘ snor’ Distributie op tijd vervangen?Safe driving Jurgen.
27 november 2011 om 13:27 #17947148@jraaf wrote:
Mooie vec, niks mis mee. In ieder geval de veren voor en schokbrekers achter controleren.
Verder hopelijk een volledig onderhouds boekje er bij met van die mooie stempeltjes dan zit je wel ‘ snor’ Distributie op tijd vervangen?Safe driving Jurgen.
Dankje voor de reactie, hoe kan ik de veren en schokbrekers het beste controleren? De auto naar beneden duwen en dan kijken hoevaak die stuitert of is er nog een andere methode? Nu heb ik last van vraagtekens in mijn hoofd.
Stel ik chip deze auto, tenslotte is het benzine en we kennen twee varianten de euro95 en euro98. Natuurlijk ben ik van plan om phase 1 eds te chippen ben ik dan genoodzaakt euro98 te rijden of kan ik ook op euro95 rijden? En hoe zit het met de versnellingsbak dacht dat hier een F40 onder zat hebben deze ook kuren netzoals de M32? Verder ziet de auto er op zich prima uit en ga ik de vec morgen bekijken.
En zoiezo als de auto mij niet bevalt hou ik het op ons Astra maarja mis de benzine variant wil deze auto ook niet laten gaan.
27 november 2011 om 14:06 #17947149@jraaf wrote:
Mooie vec, niks mis mee. In ieder geval de veren voor en schokbrekers achter controleren.
Verder hopelijk een volledig onderhouds boekje er bij met van die mooie stempeltjes dan zit je wel ‘ snor’ Distributie op tijd vervangen?Safe driving Jurgen.
volgens mij heeft de z20net net als de z22se/z22yh een ketting.
27 november 2011 om 14:29 #17947150Dure geintje dan als je het moet vervangen ketting is duurder als de distributieriem of het ik het fout? Heb net zitten zoeken er zit idd een ketting op
27 november 2011 om 17:19 #17947151Ketting duurt HEEL lang voordat je die moet vervangen tov 60dkm bij een z18xe
27 november 2011 om 17:51 #17947152Hmm maar alsnog zou je het moeten vervangen i.v.m. slijtage maar het duurt langer. Las wel ergens om de 60000km. Wat betreft chippen zou ik dan op 98 moeten rijden?
27 november 2011 om 18:03 #17947153@iquick wrote:
Hmm maar alsnog zou je het moeten vervangen i.v.m. slijtage maar het duurt langer. Las wel ergens om de 60000km. Wat betreft chippen zou ik dan op 98 moeten rijden?
Knappe vent hoor, als je deze moet vervangen, bij normaal gebruik, en onderhoud op juiste tijden, met GOEDE smeermiddelen mag ie wel 400.000km blijven zitten.
Willem
27 november 2011 om 18:11 #17947154AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je ‘m laat chippen heeft de chip pas zin als je op 98 gaat rijden, dus dat zal inderdaad wel moeten. Je kan ook op 95 rijden maar dan zal de ecu de ontsteking toch helemaal terug gooien. En dan heeft het chippen ook weinig nut gehad.
27 november 2011 om 18:44 #17947155@wim-v6 wrote:
@iquick wrote:
Hmm maar alsnog zou je het moeten vervangen i.v.m. slijtage maar het duurt langer. Las wel ergens om de 60000km. Wat betreft chippen zou ik dan op 98 moeten rijden?
Knappe vent hoor, als je deze moet vervangen, bij normaal gebruik, en onderhoud op juiste tijden, met GOEDE smeermiddelen mag ie wel 400.000km blijven zitten.
Willem
Haha nou dankjewel heb geen ervaring met kettingen en al we hebben altijd riem gehad nou dit weet ik dan ook al weer, zo leer je weer wat, opel forum is net een school met goeie docenten.
27 november 2011 om 18:49 #17947156@martklanderman wrote:
Als je ‘m laat chippen heeft de chip pas zin als je op 98 gaat rijden, dus dat zal inderdaad wel moeten. Je kan ook op 95 rijden maar dan zal de ecu de ontsteking toch helemaal terug gooien. En dan heeft het chippen ook weinig nut gehad.
Hmm en dus ook schadelijk dan of dat niet? Een maat van mij blijft ook op 95 rijden een keer per maand tankt hij 98 i.v.m. pingelen of hoe dat ook heet :hmmz
28 november 2011 om 13:27 #17947157Update: mijn auto waarde 8150 euro moet 3750 boven op betalen ai ai garages ook
Mobieltje deed het niet ik :(
28 november 2011 om 14:41 #17947158@iquick wrote:
@wim-v6 wrote:
@iquick wrote:
Hmm maar alsnog zou je het moeten vervangen i.v.m. slijtage maar het duurt langer. Las wel ergens om de 60000km. Wat betreft chippen zou ik dan op 98 moeten rijden?
Knappe vent hoor, als je deze moet vervangen, bij normaal gebruik, en onderhoud op juiste tijden, met GOEDE smeermiddelen mag ie wel 400.000km blijven zitten.
Willem
Haha nou dankjewel heb geen ervaring met kettingen en al we hebben altijd riem gehad nou dit weet ik dan ook al weer, zo leer je weer wat, opel forum is net een school met goeie docenten.
Yep, en willem is dan de directeur ;)
28 november 2011 om 15:01 #17947159Haha daar ben ik het mee eens :D
29 november 2011 om 16:38 #17947160@2000 wrote:
@iquick wrote:
@wim-v6 wrote:
@iquick wrote:
Hmm maar alsnog zou je het moeten vervangen i.v.m. slijtage maar het duurt langer. Las wel ergens om de 60000km. Wat betreft chippen zou ik dan op 98 moeten rijden?
Knappe vent hoor, als je deze moet vervangen, bij normaal gebruik, en onderhoud op juiste tijden, met GOEDE smeermiddelen mag ie wel 400.000km blijven zitten.
Willem
Haha nou dankjewel heb geen ervaring met kettingen en al we hebben altijd riem gehad nou dit weet ik dan ook al weer, zo leer je weer wat, opel forum is net een school met goeie docenten.
Yep, en willem is dan de directeur ;)
moet je wat hem ofzo
29 november 2011 om 17:58 #17947161AnoniemLid sinds:
1 January 1970@iquick wrote:
Hmm en dus ook schadelijk dan of dat niet? Een maat van mij blijft ook op 95 rijden een keer per maand tankt hij 98 i.v.m. pingelen of hoe dat ook heet :hmmz
Hoe hoger jou octaan gehalte, hoe minder je blok pingelt. En als je een auto chipt stel je o.a. je ontstekingstijdstip op een zo laat mogelijk tijdstip (dicht bij b.d.p) af. Je wilt immers dat je hoog rendement uit je verbranding haalt en dit kan door zo laat mogelijk te verbranden. Daarom is het noodzakelijk om 98 te tanken omdat deze minder snel voorontsteekt dan 95 (allermooist is natuurlijk octaan 100 in Duitsland). Gooi je er toch 95 in zal je pingelsensor ingrijpen en zal de ecu de ontsteking vervroegen om zo het pingelen te voorkomen. Hierdoor verbrand je brandstof eerder waardoor het rendement van je verbranding weer minder word (oftewel, had je ‘m net zo goed niet kunnen chippen).
En of je nu 98 of 95 tankt, dat maakt qua schadelijkheid niets uit, maar qua rendement dus wel!
19 december 2011 om 08:25 #17947162@martklanderman wrote:
@iquick wrote:
Hmm en dus ook schadelijk dan of dat niet? Een maat van mij blijft ook op 95 rijden een keer per maand tankt hij 98 i.v.m. pingelen of hoe dat ook heet :hmmz
Hoe hoger jou octaan gehalte, hoe minder je blok pingelt. En als je een auto chipt stel je o.a. je ontstekingstijdstip op een zo laat mogelijk tijdstip (dicht bij b.d.p) af. Je wilt immers dat je hoog rendement uit je verbranding haalt en dit kan door zo laat mogelijk te verbranden. Daarom is het noodzakelijk om 98 te tanken omdat deze minder snel voorontsteekt dan 95 (allermooist is natuurlijk octaan 100 in Duitsland). Gooi je er toch 95 in zal je pingelsensor ingrijpen en zal de ecu de ontsteking vervroegen om zo het pingelen te voorkomen. Hierdoor verbrand je brandstof eerder waardoor het rendement van je verbranding weer minder word (oftewel, had je ‘m net zo goed niet kunnen chippen).
En of je nu 98 of 95 tankt, dat maakt qua schadelijkheid niets uit, maar qua rendement dus wel!
Kijk weer wat geleerd ik heb toch de astra gehouden ze vroegen 3000 euro bij betalen. Ik hou het voor gezien. Zal toch in de toekomst een insignia worden.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.