Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › problemen citroen jumpy 2.0hdi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2011 om 19:06 #17243635
hallo,
ik weet het, waardeloze franse meuk…..
bovengenoemde rijd bij ons als bedrijfswagen, we hebben 2 van deze dingen.
de oudste doet het perfect. niks mis mee en best vlot voor een diesel.ik rijd sinds een tijdje in de nieuwere, 2007 2.0HDi
s’morgens na het starten loopt deze als een v8. turbo is dan buiten gebruik.
eenmaal de straat uit loopt hij weer redelijk.
naast het slechte lopen stinkt hij ook behoorlijk. zorgelijk wel.na wat stad rijden komt het ook vaak voor dat de turbo uitvalt. en loopt wederom slecht.
de auto is meerdere malen heen geweest om na te kijken (citroen dealer)
de verstuifers zijn vervangen. a 1100 euro. liep toen nog niet 100%
verder mankeert er in hun ogen niks aan, en daar is het mee gedaan.
Mn baas is geen auto freak, maar juist het tegenover gestelde (rijd vw) dus dat zegt al genoeg :jerrykomt iemand toevallig dit probleem bekend voor? wordt er helemaal gek van af en toe :swear
auto heeft 84.000 gelopen
trouwens, ze zijn echt wel vlot ja, trekt mijn astra g 1.6 8v er makkelijk uit.
dan praten we over een 2.0hdi 90pk26 november 2011 om 19:53 #17947112ik rij zelf toledo tdi.. en als ik zoiets aan de hand heb.. dan ga k de boel uitlezen, wellicht dat het ook enig licht werpt (turbo druk e.d.) in jouw case
27 november 2011 om 18:51 #17947113turbo valt niet uit, die werkt of werkt niet.
Wat gebeurt is dat de boel in noodmodus gaat, en word het vermogen gereduceerd..
Storing dus, ik vermoed dat het een DPF (roetfilter) motor is.
slecht lopen wanneer ze koud zijn, hoort bij Franse diesels, daar staat weer tegenover dat die dingen ALTIJD rijden, al moeten ze op een halve cilinder verder.
dit rotte lopen zorgt voor veel vervuiling in het roetfilter, en zoals vaak worden busjes vaak gebruikt voor stads ritjes, dus aan regenereren komt het apparaat ook nooit toe..
denk gewoon dat het roetfilter verzadigd is, daar kom je achter bij uitlezen en meetwaarden controleren..
Willem
27 november 2011 om 19:30 #17947114heeft geen roetfilter naar mijn weten.
op na dat ze vaak bij de garage staan, doen ze het wel vrij vaak ja :jerry
wij hebben 2 jumpy’s rijden, en 1 citroen berlingo 1.9 diesel.
die 1.9 is wel een goeie motor, niet snel, wel erg sterk.6 januari 2012 om 19:53 #17947116helaas.
voor de kerst bij de dealer geweest.
wederom 4 nieuwe verstuivers.
alleen nu van een ander merk uit italie, nu mochten we even uch uch UCH 1800 euro ophoesten. ex montage.nu net nog geen 90.000 gelopen….
en wederom loopt hij nog niet 100% terwijl de oudere jumpy met zelfde motor wel perfect loopt.
6 januari 2012 om 20:08 #17947117Misschien is kijken bij een andere dealer…:hmmz
Bij ons werk rijden er ook 2 jumpy`s rond mogen niet klagen motorisch en rijden wel lekker.
En nog geen groot onderhoud aan gehad.. staat rond de 40.000km op
En we hebben nog grotere Jumpers lopen…. mijne staat gereld bij de dealer hier…van de week nog alarmlichten branden kon op de noodknop drukken maar het hielp niet…………….en de cv deed klik klak klik klak terwijl de motor liep :shock:
En een schroeilucht onder bleek de unit te kachel te zijn en die is vernieuwd
En gisteren 2 nieuwe voorbanden op laten leggen zat nog maar een paar mm op endat na 26.353 km
7 januari 2012 om 21:25 #17947118banden vreet dat ding idd. uitlijning is in orde, en toch schuin afgesleten banden…. en echt schuin, buitkant glad, loopvlak 2mm, binnenkant 5mm…..
onze heeft vaak problemen. airbag lampje brandt, conclusie dealer: meneer, als we dat gaan oplossen overstijgt dat de waarde van de auto (3 jaar oud toen)
-nieuwe einddemper
-nieuwe aircopomp
-inmiddels 8 nieuwe banden gehad voor (84.000 gelopen)
-af en toe geen turbo, dealer heeft de motor in orde bevonden en geen storingen gezien, daarmee was de kous af)
-mechanisme voorstoel stuk, stoel kantelt niet meer naar achter
-schokbrekers achtergelukkig hebben we ook nog een berlingo 1.9D
dat ding doet het werkelijk altijd, tikt wel aardig, maar altijd starten en lopen. terwijl dat busje afgeragd wordt i.v.m. geen vermogen…..
moet wel zeggen, die berlingo rijd geweldig goed. je kan heeeel hard over een drempel zonder dat je in de gaten heb dat je over een drempel gereden bent. je voelt echt bijna niets,7 januari 2012 om 21:39 #17947115Wat betreft die Jumper daar heb ik ook een paar jaar mee gereden een 2.8 HDI, was precies hetzelfde dat ding vrat voorbanden.
Uiteindelijk het euvel wel gevonden, zit hem in de draagarmen, schop maar eens tegen zo een voorwiel, je zal zien dat hij een heel eind beweegd.
En als je dan naar de draagarmen gaat kijken zie je niks, maar zet hem met een krik of zo maar eens omhoog, en beweeg dan het wiel.
Je zal zien dat de draagarm dan mee beweegd, en dan vooral in het bovenste deel wat slecht te zien is, maar wel te voelen.
Remedie is draagarmen vernieuwen, en dan de boel pas goed vast zetten als de wielen weer op de grond staan, anders kan je het over 30000 km weer opnieuw doen.
En mijn ervaring is met die gore franse meuk dat de draagarmen niet langer mee gaan als plus minus 75000 km.
Ongeacht welk merk je ook probeert, en oem van de dealer leeft niet langer als 30000 mits goed gemonteerd anders zijn ze na 5000 al op. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.