Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g 98 1.6 8v temperatuur probleem, please help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2012 om 23:38 #17243552
Goede avond allemaal!,
Mijn astra g heeft een probleem met zijn temperatuur. Hij blijft niet constant 90 graden. Als hij stil staat met motor aan dan wel. Alleen als ik dan ga rijden zakt hij vaak helemaal naar links toe. Zodra ik op de snelweg zit schommelt het heel erg. tussen de 0 en dan weer 80 graden.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt
31 maart 2012 om 07:09 #17946267Heb zo’n vermoeden dat dit een z1.6se blok is? (84pk)
Dit is meestal de Temperatuursensor bij deze blokken.
31 maart 2012 om 08:38 #17946268thermostaat die niet goed sluit
1 april 2012 om 11:46 #17946269Bedankt voor de reacties.
Weet ook toevallig iemand de plek van de thermostaat? ik las namelijk dat ze voor de 8v op een moeilijk bereikbare plek zitten.
Wie heeft hier ervaring mee?
1 april 2012 om 12:01 #17946270bij een 8V moet geloof ik de distr. riem eraf, kan iemand dat bevestigen?
en zo ja, kun je meteen “als hij eraan toe is” de distr riem vervangen.die van mij blijft constant op 85graden hangen, denk dat mijn thermostaat ook vervangen moet worden (z1.6se 8v)
pas als ik stilsta in de file komt hij op 90graden.Groeten Jeroen :thumb
1 april 2012 om 15:18 #17946271Dat zou echt balen zijn :(.
Zit net namelijk een ander blok op met nieuwe riem etc.
Hopelijk kan hier iemand met ervaring op reageren.
1 april 2012 om 15:23 #17946272zit bij vw dealer als monteur, werk jammer genoeg niet met opel, anders had ik je wat zekerheid kunnen geven.
Groeten
1 april 2012 om 15:54 #17946273Hallo,
Ik heb maar even een foto gemaakt van me blok.
http://sunstyle.nl/astra.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; (sorry als de foto zo groot is).
Ik heb een rode cirkel getekend, volgens vele verhalen zou hij hier moeten zitten. Iemand hier mee eens?
Thanks
1 april 2012 om 16:08 #17946274Jij hebt geen Z1.6SE (84pk) maar een X1.6SZR (75pk).
Zover ik weet zit er bij de X1.6SZR (75pk) de temperatuursensor achter het inlaat spruitstuk. Vast wel iemand die met 100% zekerheid kan zeggen waar die zit.
1 april 2012 om 16:20 #17946275Ik heb nu deze besteld, deze kwam als enige te voorschijn toen ik op kenteken zocht.
http://www.mister-auto.nl/fl/thermostaat-koelmiddel/bolk-bol-199033_v8994_g316_a999BOL-199033.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 april 2012 om 16:35 #17946276thermosthaat zit achter de distr riem, ik weet niet uit mijn hoofd waar de temp sensor zit.
1 april 2012 om 16:40 #17946277@opel-mark wrote:
thermosthaat zit achter de distr riem, ik weet niet uit mijn hoofd waar de temp sensor zit.
Dus dat betekend dat ik de distrubutie riem moet loshalen :( ?
1 april 2012 om 16:46 #17946278yup!
1 april 2012 om 16:46 #17946279Dit wordt dus een dure klus om door een garage te laten doen?
Of is dit zelf te doen?
1 april 2012 om 16:54 #17946280Als je een beetje goed gereedschap en technische kennis hebt, is het te doen, is het een 8 of een 16klepper, want bij 8klepper heb je zowieso het voordeel dat je maar een nokkenas hebt.
misschien even tussen de how-to’s op het forum of in google koekeloeren voor plaatjes of uitleg over demontage van distr.?Groeten Jeroen
1 april 2012 om 16:55 #17946281Hoi,
Me broer heeft wel aardig wat kennis en gereedschap.
Het gaat om een 8 klepper.
1 april 2012 om 17:03 #17946282oke, 8kolepper is sws een voordeel, nu nog iets op google of tussen howto’s vinden over de distr riem demonteren en monteren, let op, bij elk type motor is dit verschillend, jij schijnt dus een X1.6SZR (75pk) te hebben, als ik een paar reacties terug zie.
ik weet niet precies welk gereedschap je nodig hebt, want heb een distr riem van een opel nog nooit gedaan.1 april 2012 om 17:12 #17946283Misschien een domme vraag.
Stel het motorblok is vervangen (garage).
Zit de thermostaat in het blok zelf dan?.
Want anders kan ik dit namelijk onder garantie gooien van het motorblok (3 maanden)?
1 april 2012 om 17:18 #17946284De thermostaat zit in het blok zelf. dus het complete blok is vervangen? Heb eerlijk gezegd no idea of dit onder garantie valt, ik DENK het wel, maar misschien iemand die het cker weet?
Groeten Jeroen
1 april 2012 om 18:29 #17946285Ja het Blok is wel vervangen, maar een thermosstaat is niet een standaard vervangings item bij het wisselen van de motor.
Deze word dus niet gewisseld.. er valt ook niets te verhalen.
Als je temperatuursensor kapot zou zijn zou de motor ook niet lekker lopen, en veel verbruiken..Wel geven wij altijd als TIP: Vervang bij de Distributie van een smallblock 8klepper motor ALTIJD de thermosstaat mee bij de distributie riem..
niet iedereen weet dat helaas…
Willem
1 april 2012 om 18:33 #17946286Wat zullen de gemiddelde kosten zijn?
Thermostaat die heb ik al besteld dat zijn de kosten niet. Maar wat schatten jullie in? dit kan zeker in de honderden euro’s lopen?
1 april 2012 om 18:34 #17946287Ligt eraan, Zo moeilijk is het niet hoor, deze distri los halen, en weer vast zetten, bij elkaar rond de 2uur werk..
Willem
1 april 2012 om 18:41 #17946288Owh oke dat valt redelijk nog mee, nu maar hopen dat het echt de thermostaat is :P.
Net even nog een rondje gereden. Motorblok wordt wel warm. rond 80 – 85. Alleen zodra ik op snelheid kom begin hij te dalen. Het is niet echt te pijlen op welk stuk hij nou kouder wordt. Lange stuk snelweg blijft hij gemiddeld op 80 hangen. Maar door de stad met remmen en optrekken zakt hij redelijk vaak weg naar 10-20 graden. Stilstaand komt ie weer op thermeratuur.
2 april 2012 om 07:14 #17946289Net even met de garage gebeld. Hun conclusie was dat dit niet aan de thermostaat kan liggen. De slangen worden gewoon warm, en de auto warmt op. Hun denken eerder dat het aan de sensor moet liggen waar het niet goed gaat. Ik kan er zaterdag even langsrijden zodat hun gaan kijken.
2 april 2012 om 15:32 #17946290zou het niet de sensor zijn
heb ik nog wel een liggen
kan je zo ophalen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.