Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Motor Update Project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 17:49 #17243533
hallo
Ik heb de afgelopen weken mijn c kadett rally project eventjes opzij gezet om de motor van m’n ooms rally ascona te updaten.
Het gaat hier om een C24NE met webers. Deze motor is +/- 6 jaar geleden in deze auto ingebouwd.
De motor is toen der tijd bij de firma Kronenburg gereviseerd en aangepast.
Wat er toen percies gedaan was is ook niet bekent, dus is dit ook een goede gelegenheid om dit te onderzoeken.
Ook word een wat aanpassingen gedaan omdat de kleppen gaan zweven bij hoge toeren.Toen we de motor open hebben gemaakt bleek dat er een standaard nokkenas en klepveren in zaten.
Wel ziten er Omega zuigers in, is de Krukas gebalanceerd en zijn de kanalen bewerkt.We hebben nog een andere motor staan met een scherpere nokkenas en dubbele klepveren, dit hebben we dus overgezet.
Ook is er een schommelschot in de caterpan gemaakt, is het nokkenastandwiel verstelbaar gemaakt, is er een blokering in de distributiekettingspanner gemaakt
en worden de hydraulische stotorstangen vervangen door vaste.
Omdat de carterpan eraf is hebben we gelijk de drijfstang lagers vernieuwd.
20 november 2011 om 18:39 #17945925Mooi, een 2400 met Webers :thumb
Dat is het spul wat in een Ascona hoort te zitten :D4 december 2011 om 14:40 #17945926Gisteren hebben we de motor weer gestart. Hij liep al vrij snel en zonder problemen.
We hebben de webers nog synchroon gestelt en de onsteking nog wat vroeger gezet.
De kleppen staan afgesteld op in 0.25 en uit 0.30
Hij draait nu ruim 7000 toeren, zonder dat de kleppen gaan zweven.6 december 2011 om 09:32 #17945927Even een zij-vraagje: Hoe heb je dat blok zo mooi in de keur gekregen? spuiten? of gewoon met de kwast?
6 december 2011 om 18:11 #17945928heb ik gewoon gespoten met hittebestendige verf
9 september 2012 om 08:02 #17945929Welke is nou de standaard, en welke de versterkte veer? (Sorry, look op dit gebied)
9 september 2012 om 16:46 #17945930De linker is de orginele
12 september 2012 om 20:20 #17945931Mag ik vragen hoe jij jou carter ontluchting zo netjes op je kleppendeksel hebt gekregen? :angel
Ik ben nou met een lelijke slang en een klem bezig maar dat ziet er niet uit…
13 september 2012 om 15:54 #17945932Ik denk dat jij de gewapende slang bedoelt met de 2 rode koppelingen.
Die koppelig kun je bijvoorbeeld bij biesheuvel autosport kopen.
Het zijn eigenlijk gewoon slangenklemmen maar dan met een mooi aluminium omhulsel er om zodat het op eenkoppeling lijkt.
De schroef waarmee je de klem aandraait zit aan de onderkant zodat je die niet ziet.
Het kost misschien wat meer maar je hebt wel een mooie afwerking en het is makelijk te monteren.13 september 2012 om 21:48 #17945933Dat bedoel ik ja!
Wist niet dat je die er zo op kon maken, toch eens gaan shoppen dan.
Merci voor de info :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.