Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Remschijven vervangen [Vec C]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 14:57 #17243524
Liefhebbers,
Ik heb uit Duitsland via eBay een mooie nieuwe set remschrijven en blokken laten komen.
Toen ik het echter op me auto wilde zetten kreeg ik met geen mogelijkheid de bouten aan de achterkant van mijn remklauw los.Kan ik iemand mij wellicht vertellen of het schroefdraad tegengesteld is? En of er een truc is om die bouten los te krijgen? Er is weinig ruimte om goed kracht te zetten, en een luchttol heb ik niet.
3 april 2012 om 15:04 #17945839Ten eerste je stuur helemaal draaien naar de benodigde kant, geeft meer ruimte. Daarna je sleutel verlengen met een stuk pijp oid.
Kan idd behoorlijk vast zitten en soms met een knal loskomen.3 april 2012 om 15:48 #17945840Is gewoon normaal draad, Let wel op, dat je er andersom voorzit he…
Willem
3 april 2012 om 16:15 #17945841Je zou inderdaad niet de eerste zijn die dat een keer fout doet :angel
3 april 2012 om 16:53 #17945842die bouten zijn toch ook met een soort lock-tite vasr gezet?
3 april 2012 om 16:54 #17945843@dappie wrote:
die bouten zijn toch ook met een soort lock-tite vast gezet?
3 april 2012 om 17:20 #17945844AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je moet toch ook niet op de grond lopen werken. Kan je niet ergens een brug regelen? Werkt 10x beter en sneller. Verder weet ik niet een trucje, behalve het met de luchtsleutel te doen ;)
Remmen vervangen is sowieso niet iets wat ik zou doen buiten..
3 april 2012 om 17:27 #17945845Gaat prima hoor over het algemeen. Assteun is wel aan te raden aangezien je best wel wat kracht moet zetten.
@ dappie, kan zijn dat ze het met een soort van loctite vast hebben gezet. Als je de arm van de sleutel maar groot genoeg maakt draai je daar wel doorheen.
3 april 2012 om 17:29 #17945846@ Mart
pfff poessie ;)heb laatst nog gewoon op de parkeerplaats mn schijven vervangen.
In mijn geval was het inbus 10 . . . gewoon met een ringsleutel er overheen de ‘arm’ verlengen, wat WD40 er op, een klap met de hamer en de bout kwam los.
De mijne waren overigens wel vastgezet met Loctite, zat een blauw randje op de schroefdraad.en wat Joop zegt . . . Assteunen plaatsen
je wil niet dat je auto van de krik kuukelt als je er half onder hangt een bout los te sjorren3 april 2012 om 17:34 #17945847AnoniemLid sinds:
1 January 1970@sw_reijnders wrote:
@ Mart
pfff poessie ;)Hahah ik ben automonteur dan ga ik geen moeite doen om onder mijn auto te kruipen ;) Auto op de brug, overall aan, koffie erbij en zo werkt Mart aan zijn auto ;)
3 april 2012 om 17:56 #17945848Jij vergeet gewoon dat een brug onder het hoofdstuk luxe valt :jerry
3 april 2012 om 18:15 #17945849Die bouten zijn inderdaad geborgd maar die moeten onder zachte dwang toch gemakkelijk los te krijgen zijn.
3 april 2012 om 20:56 #17945850AnoniemLid sinds:
1 January 1970@joop1970 wrote:
Jij vergeet gewoon dat een brug onder het hoofdstuk luxe valt :jerry
Laat ik dan maar niet zeggen dat ik 4 bruggen tot m’n beschikking heb ;)
4 april 2012 om 17:03 #17945851Ik ben inderdaad aan het kijken of ik een brug kan huren/lenen om het wat gemakkelijker te maken.
Echter nu weet ik tenminste dat ik niet de verkeerde kant op draai :P (en het ervoor zitten, dus andersom had ik al in de gaten, wel een goeie tip haha).Als je die YouTube filmpjes zo ziet dan is het allemaal echt piece-of-cake.
4 april 2012 om 18:10 #17945852AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is ook makkelijk te doen hoor. Je moet alleen goed gereedschap en voldoende ruimte hebben om kracht te zetten.
4 april 2012 om 19:08 #17945853goed gereedschap heb je ALTIJD nodig.
laatst een UKKER op VVOC gelezen en me rot gelachen . . . die gast wilde zn bougies vervangen en schrok zich rot hoe hij het moest gaan doen.
bij een 1.8 4cil :jerryook een geval van geen gereedschap
sommigen denken alles met een bahco te kunnenoke je kan er veel mee, maar lang niet alles :jerry
4 april 2012 om 19:13 #17945854AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik vind die engelse forums sowieso geweldig om te lezen! Laatst op MigWeb ook iemand die zelf een turbo tubular spruitstuk in elkaar had gebakken met elektroden lassen. 1 grote bak en braad, maar het werkte wel.. :thumb
6 april 2012 om 09:05 #17945856Ik heb zojuist even een extension bar voor me ratel set gekocht. Dan heb ik net ff een langere arm om goed kracht te kunnen zetten. Moet nu wel lukken denk ik zo
Thnx voor jullie advice and support.
6 april 2012 om 09:51 #17945855@martklanderman wrote:
Je moet toch ook niet op de grond lopen werken. Kan je niet ergens een brug regelen? Werkt 10x beter en sneller. Verder weet ik niet een trucje, behalve het met de luchtsleutel te doen ;)
Remmen vervangen is sowieso niet iets wat ik zou doen buiten..
Hier ben ik het mee eens, op de brug ideale werkhoogte, en luchtgereedschap, gaat zo los hoor ;). brug huren is niet zo duur en met een uurtje ben je klaar, ipv een tijd op straat te liggen kloten…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.