Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C Blazer werkt niet,
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2011 om 14:39 #17243340
Beste, Ik heb hier een vectra c BJ 2003 met een 1.8 Benzine motor, Nu werkt de kachelmotor niet, De parafaanplaat afwatering heeft dicht gezeten en nu is er waarschijnlijk water in inlaat van de ventilatie gegaan, Gevolg geen ventilatie,airco en verwarming meer, Nu geeft ie volgende foutcode’s:
P1533 Onbekende Fout
B0195 Circuit aanjagermotor spanning te laag,
Iemand hier ervaring mee?Mvg Bart
15 november 2011 om 16:35 #17943730Mischien dat de kachel weerstand kapot is.
Dat gebeurt namelijk wel meer.
Maar hoe je dat moet testen weet ik zo niet.Groeten,
Patrick15 november 2011 om 16:42 #17943731Kachelweerstand kapot…
Gelijk je aanjager motor los halen en gangbaar maken of vervangen.
Ze gaan zwaar draaien en op het laatst brand dan de weerstand door.
Volgens mij doet een nieuwe aanjager zon 150/175 euro, weerstand zal max 40 euro kosten.
16 november 2011 om 12:28 #17943732meestal is de oorzaak van een doorgebrande weerstand bij een C Vectra meestal door een stroeflopende kachemotor inderdaad…
we deze kachelmotor ook al eens vervangen bij ons in de hobbyschuur bij een C-vectra ivm doorbranden weerstand
Willem
16 november 2011 om 14:48 #17943733Had een hele tijd geleden ook hetzelfde, moest ook een nieuwe kachelmotor en nieuwe weerstand.
Kachelmotor gekocht voor 109 euro ( bij de betere automaterialenzaak), en de weerstand voor 57 euro ( bij de VOD ).Misschien heb je hier iets aan kwa prijzen..
tot op de dag van vandaag doet alles het perfect
17 november 2011 om 18:22 #17943734Hallo allemaal,
weerstand is niet kapot, tenminste het is meestal de diode die er op zit die door brand, deze er tussen uit knippen en vervangen voor een nieuwe van ik dacht 221gr verkrijgbaar bij een witgoed reparatie centrum voor ong € 0,50 tot €1,-, scheelt je toch een euro of 55,- minimaal, en is 5 min werk
grtjes arius
17 november 2011 om 18:29 #17943735Iemand ergens een handeleiding hoe ik de motor en weerstand demonteer? Of iemand met een nederlandstalige TIS?
17 november 2011 om 19:54 #17943736heb jij een handbediende airco of ecc bartje?
17 november 2011 om 20:09 #17943737ecc^^ dubbele;)
17 november 2011 om 21:42 #17943738bartje toch
heb ik daar destijds zo’n mooie how-to voor geschreven (en nu gelijk maar in het nieuwe how-to forumdeel gezet ;) ).
viewtopic.php?f=129&t=157522als je onder je stuur duikt en je zit met je neus tegen het gaspedaal aan . . . kijk naar rechts, dan zit die daar met 2 schroeven achterop het kachelhuis gebouwd.
17 november 2011 om 21:46 #17943739@sw_reijnders wrote:
bartje toch
heb ik daar destijds zo’n mooie how-to voor geschreven (en nu gelijk maar in het nieuwe how-to forumdeel gezet ;) ).
viewtopic.php?f=129&t=157522als je onder je stuur duikt en je zit met je neus tegen het gaspedaal aan . . . kijk naar rechts, dan zit die daar met 2 schroeven achterop het kachelhuis gebouwd.
Dit is van de b vectra, moet het weten van de c vectra:)
17 november 2011 om 22:13 #17943740oh wacht, ik helemaal in de veronderstelling dat je het over je eigen b’tje had :angel
excuses17 november 2011 om 22:16 #17943741Gelukkig niet;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.