Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Nieuwe oldtimerregeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2011 om 22:05 #17243287
http://forum.fok.nl/topic/1736238″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Goed nieuws lijkt me zo!
13 november 2011 om 22:21 #17942815Dat is zeker mooi nieuws! Dan zijn de mijne uit ’88, ooit nog belastingvrij worden. Niet op ze gestemd, maar toch mooi dat ze wat voor elkaar krijgen :thumbup
13 november 2011 om 22:33 #17942816betekent dit dat mijn cabrio uit 88 belasting vrij wordt in 2018?
13 november 2011 om 22:38 #17942817yep, en mn f-je dus in 2024
13 november 2011 om 23:11 #17942818vette sheise!
14 november 2011 om 08:21 #17942819En voor dat je het weet zit er een nieuw kabinet, die alle plannen weer om gooid.
Zal sowieso nog 5jaar duren voordat auto’s na ’86 er baat van hebben, en wie weet wat er dan in de tussentijd alweer veranderd is!18 november 2011 om 06:13 #17942821Ik kom dit wetsvoorstel nog tegen op een ander forum. Komt er op neer dat er een tussenfase geintroduceerd word.
Te weten,
a. op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud was;
b. in 1987 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 26 jaar geleden is;
c. in 1988 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 27 jaar geleden is;
d. in 1989 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 28 jaar geleden is; dan wel
e. in 1990 voor het eerst in gebruik is genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming ten minste 29 jaar geleden is.Stukken volledig in te zien op;
http://rijksbegroting.minfin.nl/algemeen/onopgemaakte_stukken?page=5&datum=20111117″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Met titel ; Wijziging van de Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992, de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en enige andere wetten (Wet uitwerking autobrief).
Toch goed gegokt om er een van 1987 te kopen :D 2013 is de mijne aan de beurt :D Wegenbelastingvrij rijden geeft toch een volwaardiger “oldtimer” gevoel :)
En dan nu weer allemaal massaal toekomstig belastingvrije auto’s inkopen en veel te duur verkopen tegen die tijd! :D :DMaar… het blijft een wetsvoorstel die op 15 nov 2011 is ingediend… wanneer wordt zoiets definitief.. of is dat het nu al vraag ik mij af.
18 november 2011 om 11:39 #17942822We gaan het wel zien tzt.
18 november 2011 om 14:01 #17942823je cabrio uit 88 wordt in 2015 belastingvrij. ;)
18 november 2011 om 15:20 #17942824ow das mooi :) dus het wordt zo uitgevoerd zoals blitzkicker zegt?
18 november 2011 om 22:22 #17942825Een eerder bericht op Fehac.nl (11 nov 2011)
Vrijstelling blijft behouden!
Van het Binnenhof is een goede ontwikkeling te melden, waaraan de FEHAC de afgelopen maanden hard heeft gewerkt. De “bevriezing” van de vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers, die per
1 januari 2012 in zou gaan, gaat waarschijnlijk niet door. Want er is een Kamermeerderheid voor een aangepaste regeling, waardoor er weer een verschuivende leeftijdsgrens komt. Zoals het er nu naar uitziet, gaat deze naar 30 jaar. Aan de details van de regeling wordt nog gewerkt. Op 17 november a.s. zal de Tweede Kamer er een besluit over nemen, in het kader van het Belastingplan 2012.Hiermee wordt een regeling waartoe eind 2008 werd besloten ongedaan gemaakt. Volgens die regeling moest per 1 januari 2012 voor alle motorvoertuigen (personen-, bestel- en vrachtauto’s en motorfietsen) die vanaf die datum 25 jaar worden het volle pond aan motorrijtuigenbelasting worden betaald. De duizenden liefhebbers die één of meer klassiekers als liefhebbersvoertuig koesteren zouden hiervan de dupe worden. De datum van 1 januari 2012 was gekozen, omdat naar het inzicht van 2008 dan de kilometerheffing zou ingaan. Dan zou iedereen per km gaan betalen, maar de wegenbelasting zou vervallen.
Maar met het aantreden van het nieuwe kabinet, ruim een jaar geleden, werd duidelijk dat de km-heffing niet door zou gaan. De FEHAC heeft toen gelijk aan de bel getrokken. En dit jaar heeft de FEHAC extra vrijwilligers voor de belangenbehartiging aangetrokken. Daardoor konden we ons vaker en beter in Den Haag presenteren, bij ministeries en politiek. Dit lijkt nu de eerste vruchten af te werpen. Want de PVV pakte de handschoen op. Kamerlid Roland van Vliet kwam voor de zomer met een motie. Staatssecretaris Frans Weekers (VVD) sprak daar zijn sympathie voor uit. Maar liet het aan de Kamer over om met een voorstel tot herziening van de wet te komen. Nu ligt dat voorstel er dus. En het ziet er naar uit, dat het voldoende steun zal krijgen.
Om ook de tegenstanders te overtuigen heeft de FEHAC nog een brief met bijlagen naar de Kamer gestuurd, waarin op basis van het onafhankelijk onderzoek (AMOEBE) dat de FEHAC heeft geïnitieerd duidelijk naar voren komt, dat oldtimers totaal geen milieuprobleem vormen, door het geringe aantal en de zeer lage kilometerjaargemiddeldes.
11 november 2011
Bron : http://www.fehac.nl/actueel” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 november 2011 om 22:56 #17942820En dan nu even de tweede kamer stukken in de gaten houden :) Staat al wel iets gepubliceerd van de 17e, maar nog niks concreets gevonden. Staat meer slap geouwehoer in dan dat er knopen worden doorgehakt.
19 november 2011 om 10:08 #17942826http://www.autoblog.nl/oldtimers-belastingvrij-dit-zijn-de-spelregels” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alsnog slecht nieuws voor de diesel en LPG-rijders…
Stomme gezeik.
19 november 2011 om 18:13 #17942827Tjah, maar als het dit definitief is ben ik allang blij dat mijn meest favoriete opel (lees Senator B) belasting vrij word
20 november 2011 om 09:06 #17942828@Stender wrote:
http://www.autoblog.nl/oldtimers-belastingvrij-dit-zijn-de-spelregels
Alsnog slecht nieuws voor de diesel en LPG-rijders…
Stomme gezeik.
dit is om te voorkomen dat NL overstroomt word door Mercedes 300D’s ed, door mensen die menen op die manier heel goedkoop te kunnen rijden. Ik vind die regeling nog niet zo stom eerlijk gezegd. En als ik het goed begrepen heb, krijgen die auto’s wel korting op de wegenbelasting, en hoeven ze niet het volle pond te betalen.
3 december 2011 om 09:08 #17942830als ik dat goed begrijp is die brandstof toeslag enkel voor auto’s vanaf 1987
dus heb je een bak voor 87 dan heb je die toeslag niet???
als ik dat stukje althans lees3 december 2011 om 09:18 #17942831Mijn kadett E uit 1990 wordt in 2019 belastingvrij.
Lijkt te doen in de staat waarin hij nu verkeerd !!En mn Astra F in 2022 maar dat is nog een heel eind weg.
Tevens krijg ik dan te maken met een “brandstoftoeslag” omdat ik met mn F op LPG rijd.
Maar het zal toch niet 78 Euro per maand wezen die ik nu betaal ?Rik :)
3 december 2011 om 15:56 #17942832hnm… oook maar eens een senator B aanschaffen dus :P
3 december 2011 om 19:48 #17942833@Ghanz wrote:
hnm… oook maar eens een senator B aanschaffen dus :P
Pfff, jij en een Senator B? :jerry
Is dus nog hoop voor de Zafira, dat ie ooit nog belastingvrij wordt :D
3 december 2011 om 20:21 #17942834@Ghanz wrote:
hnm… oook maar eens een senator B aanschaffen dus :P
en mij maar voor gek verlaren :jerry :jerry :jerry
3 december 2011 om 21:10 #17942835Gewoon een echte oude wagen aanschaffen en klaar maken, das het echte oldtimer rijden! :jerry
3 december 2011 om 23:15 #17942836hoop dat mn astra f over 12 jaar er nog net zo of nog mooier bij staat :wub
hoewel ik er toch wel een c kadett of manta b bij wil king:Mario
5 december 2011 om 17:32 #17942837@mantadevil wrote:
als ik dat goed begrijp is die brandstof toeslag enkel voor auto’s vanaf 1987
dus heb je een bak voor 87 dan heb je die toeslag niet???
als ik dat stukje althans leesklopt die toeslag is enkel voor auto’s vanaf 87. En die voor die auto’s hoef je enkel de TOESLAG te betalen, dat wil dus zeggen de meerprijs tenopzichte van een normale benzine auto.
@KadAstra-EF wrote:
En mn Astra F in 2022 maar dat is nog een heel eind weg.
Tevens krijg ik dan te maken met een “brandstoftoeslag” omdat ik met mn F op LPG rijd.
Maar het zal toch niet 78 Euro per maand wezen die ik nu betaal ?Rik :)
5 december 2011 om 17:55 #17942838@Rene_Wijlaars wrote:
@mantadevil wrote:
als ik dat goed begrijp is die brandstof toeslag enkel voor auto’s vanaf 1987
dus heb je een bak voor 87 dan heb je die toeslag niet???
als ik dat stukje althans leesklopt die toeslag is enkel voor auto’s vanaf 87. En die voor die auto’s hoef je enkel de TOESLAG te betalen, dat wil dus zeggen de meerprijs tenopzichte van een normale benzine auto.
@KadAstra-EF wrote:
En mn Astra F in 2022 maar dat is nog een heel eind weg.
Tevens krijg ik dan te maken met een “brandstoftoeslag” omdat ik met mn F op LPG rijd.
Maar het zal toch niet 78 Euro per maand wezen die ik nu betaal ?Rik :)
:argue :argue :argue :argue
Ben ik nog 50 Euro kwijt Terwijl ik heel “milieubewust” rijd :jerry
Bedankt trouwens voor je uitleg :thumbupRik :)
6 december 2011 om 00:21 #17942829gas is om op te koken, doe mij maar bp ultimate king: :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.