Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › remmen calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2011 om 14:42 #17243259
op cicuit valt mijn remdruk weg van mijn calibra wat is de oorzaak en hoe te ververhelpen
13 november 2011 om 15:24 #17942327Rem vloeistof ververst??
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 november 2011 om 21:05 #17942328Vertel eerst eens iets over de situatie.
Hoe lang ben je al aan het rijden wanneer het gebeurt? gaat er een lampje branden? Hoe hard rijd je? (als in, doe je je best om hard te gaan of ga je gewoon het circuit over om lekker rond te rijden?) Wat voor rem installatie ligt er onder de Calibra? (helemaal standaard of is er iets aan verbouwd?)
En wat voor Calibra hebben we het over? Turbo/V6 of 8v/16v N/A?13 november 2011 om 22:38 #17942329als ik zo een uur volspeed in zolder toer komt dat voor is een standard instalatie abs is er uit
13 november 2011 om 22:39 #17942330sorry was vergeten is 2lt 16v
13 november 2011 om 22:45 #17942331Waarschijnlijk Faden van de remmen, en te warm worden van de vloeistof welke te veel vocht bevat.
dan trap je het pedaal naar de bodem..
Remsysteem op een Calibra is voor zo’n zware auto wat te licht uitgevoerd…
Willem
13 november 2011 om 23:18 #17942332Wat Wim zegt.
Opzich zijn de remmen voor straatmisbruik prima, maar op het circuit met standaard remmen? Dat is vragen om problemen.Eerst je rem olie even vervangen. Dikke kans dat de olie inmiddels gekookt is en dan werkt het voor geen meter meer.
Dan minstens fatsoenlijke remblokken er op (Ferodo’s bijvoorbeeld) en gegroefde+geboorde remschijven.Als alternatief kan je grotere remmen monteren.
Remklauwen van een Calibra Turbo (of een Saab, even uitzoeken op onderdeelnummer van ATE, via reference sheet. zijn dezelfde klauwen) en remschijven voor een Meriva A X18XE van 2003 tot 2005. Liefst een set upgrade schijven (minstens gegroefd) voor jouw beoogde gebruik, en remblokken van Ferodo er in.Een set ATE Powerdisc schijven en Ferodo DS Performance blokken zijn goedkoper dan origineel van de dealer, dus wat dat betreft een prima en kosteneffectieve oplossing. Zelfs als je de grotere set gaat doen.
14 november 2011 om 09:33 #17942333bedankt voor de info zal al beginnen met nieuwe remolie dot4 van ate en andere blokken zetten ook koeling buizen op de schijven zetten en dat eens uittesten voor we weeral meer kosten doen jf
17 november 2011 om 09:48 #17942334zijn de remmen van een 4×4 soms beter heb er zo nog een staan maar moet dienen voor een ander project moter en versnellings bak in een totaal andere wagen jf
17 november 2011 om 09:59 #17942335En als je echt lekker wilt remmen op het circuit, schuif je stalen mantels over je remleidingen. Geeft veel meer gevoel.
17 november 2011 om 10:09 #17942336heb nog omwikkelde lijdingen liggen zal deze er dan op zetten voor te testen jf
17 november 2011 om 13:22 #17942337zijn de remmen van een 4x 4 beter?
nee behalve als het een 4×4 turbo is -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.