Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Krukaspoelie Omega 2.2DTH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 20:31 #17243191
Lekker begin van het weekend:
De Vrouw belt vanmiddag met de melding dat de Omega niet meer stuurt en acculampje blijft branden.
Ik gekeken, dacht aan gebroken multi-riem.
Helaas, het was de krukaspoelie in 2 stukken :wtf
Het midden gedeelte blijkt van een soort rubber (?) te zijn
—
Origineel Opel = 280,- ex. :swear
Waarom is dit van plastiek ???
12 november 2011 om 18:14 #17941329Om trillingen op te vangen anders zouden deze 3x zosnel breken.
Gr jack
13 november 2011 om 21:04 #17941330Ook fijn: Krijg de bout van de poelie niet los :fy1 (op straat dan)
Dat wordt dus afslepen naar de garage :thumbdown3 december 2011 om 12:26 #17941331Dit is men volgende werkje. Ik heb onlangs de poelie op men Vectra GTS 2.2dti ook moeten vervangen. Deze was ook afgescheurd. Eerst men halve en 1 duimverlengstuk overgewrongen en vervolgens vrachtwagengereedschap gaan halen. Ondertussen nog eens met een drukpistool van de racerij (om centrale moeren los te schieten op hoge druk) geprobeerd. Werkte ook niet. Toen met 2 man aan een lange verlengbus zitten trekken en ondertussen met een zware hamer op het T-stuk kloppen. Dus met drie man en een hoop hamervet ging het wel los. Ondertussen waren we al een paar uurtjes bezig.
Heb dus nu bij men omega gezien dat er precies vetstreepjes uit het midden van de poelie naar buiten lopen (over het rubber dus). Dus binnenkort men maten nog eens bellen.3 december 2011 om 16:46 #17941332Dit is dus bij de 2.2 diesels een zeer zwak punt,
linkje naar ons Opel Omega Portal forum, http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=46&t=2647″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mvg Colin
3 december 2011 om 20:38 #17941333Dat staat me met andere woorden dus nog te wachten :(
24 augustus 2013 om 16:29 #17941334En het is zover. :(
Van de week een by-pass klep vervangen ivm een waterlek en ineens eens naar de poelie gekeken.
Deze is lelijk aan het inscheuren en dus toe aan vervanging.
Gelijk een nieuwe besteld en gisteren eens geprobeerd.
Zoals te verwachten……..niet los te krijgen. :(
Poging moeten staken wegens tijdgebrek.
Ik ga volgende week eens langs bij een maat met meer gespecialiseerd gereedschap.25 augustus 2013 om 06:24 #17941335Komt meestal van de olie welke zweet uit de krukasskeerring..
en dit komt niet alleen voor bij de Omega diesels, ook bij de andere 2.0 en 2.2 diesels.
heb er al gelezen die meer pech hebben gehad als de mesnsen hier, die was de distributiekap in gelanceerd… aantal kleppen om een hoekje..Willem
14 september 2013 om 18:08 #17941336 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.