Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › monza/senator verlagen hoeveel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 17:42 #17243187
hoeveel heb jij je monza/senator verlaagt?
en met wat voor veren
hij moet een stukje omlaag11 november 2011 om 19:06 #17941271AnoniemLid sinds:
1 January 1970M’n A2 heb Mantzel voor en GSE veren achter, voor mijn omgeving en Monza een aardige mix :mrgreen:
Met Mantzel gaat ie ong 4.5cm zakken, woon je in een stad,
dan zou de vele drempels behoorlijk ‘dwars’ kunnen liggen met de Mantzels, vandaar mijn keuze-mix ;)hier een pic, met mn Monza, met Mantzel voor en achter, staat geweldig,
maar helaas laat mijn omgeving het niet toe om met deze Monza, met Mantzel veren, voor en achter, rond te rijden,
mn kats werden af en toe gekieteld, nu liggen de achterveren op de plank te pronken,
wachtend op de verwijdering van de kats of andere uitlaat, miss dat dan het probleem verholpen is. :DMantzels zijn bovendien moeilijk aan te komen, daarentegen zou je voor de GSE veren kunnen gaan
Misschien dat ‘GSE’ veren je Monza ook goed doen, de Monza gaat dan ong 2.5cm zakken :thumbbtw: Mooie Monza heb je, en even mooie velgen, wens jou er veel plezier mee :wors
18 december 2011 om 13:48 #17941273@manta dre wrote:
hoeveel heb jij je monza/senator verlaagt?
en met wat voor veren
hij moet een stukje omlaagdas wel geinig zeg wat manta dre heeft heb ik ook alleen omgekeert.
dus jij wil om laag en ik omhoog alleen wil ik achter omhoog.
ik heb ook van die mantzels veren achter erop das voor mijn te laag ivm met trekhaak ik wil dus orig,veren of wat ik hoorde e36 veren die passen ook??
wat is nu wijsheid orig,veren van monza of anderen veren.
ik heb bijna de zelfde monza als manta dre dus dre kijk maar hoe die eruit ziet als er 1 mantzel verlagings set eronder zit.
als ik met deze set verlaging gewoon rond rijd loopt er niks aan ook niet met drempels behalve met die greppels of vieze geulen,maar omdat ik 1 trekhaak heb wil ik achter liever omhoog gaan dus als iemand wil ruilen met zijn goeie achter veren tegen de mijne van mantzel stuur dan maar een PM.
ik rij met 14 inch velgjes rond 195/70/14.
:thumbup18 december 2011 om 15:49 #17941274Ik rij zelf met BMW E36 6cil veren rond voor,deze verlagen teveel en dit ben ik tegen gegaan door het zo te maken:
De veren lagen te los tussen demper draai lager..
Ik heb toen een busje genomen van 2,5cm wat precies over de schokdemper gaat,en dit busje vast gelast aan de plaat die de veer moet klemmen…dit werkt al enkele jaren perfect,die E36 veren zijn overal te vinden en kosten geen ruk..
Ik heb wel A2 veerpoten der zit nl veerschil tussen A1 en A2 veren..
Wat ik heb gemaakt kan iedereen en kost niks,veren nieuw van MP gekocht voor 35€ van Hartge of Eibach…Monza staat super nu,iets lager als GSE veren en zeker dezelfde strakheid en als ik wil kan ik zo nog 2.5cm verlagen..18 december 2011 om 15:57 #17941275@GSE wrote:
Ik rij zelf met BMW E36 6cil veren rond voor,deze verlagen teveel en dit ben ik tegen gegaan door het zo te maken:
De veren lagen te los tussen demper draai lager..
Ik heb toen een busje genomen van 2,5cm wat precies over de schokdemper gaat,en dit busje vast gelast aan de plaat die de veer moet klemmen…dit werkt al enkele jaren perfect,die E36 veren zijn overal te vinden en kosten geen ruk..
Ik heb wel A2 veerpoten der zit nl veerschil tussen A1 en A2 veren..
Wat ik heb gemaakt kan iedereen en kost niks,veren nieuw van MP gekocht voor 35€ van Hartge of Eibach…Monza staat super nu,iets lager als GSE veren en zeker dezelfde strakheid en als ik wil kan ik zo nog 2.5cm verlagen..slim gedaan GSE maar het probleem zit achter bij mijn monza die moet stukke hoger als op de foto wat je ziet passen daar ook e36 veren onder aan de achterkant??
18 december 2011 om 15:59 #17941276Dus je kan in theorie een Rekord E2 verlagen met E36 veren?
18 december 2011 om 19:48 #17941272Jip Rekord verlagen stelt niks voor…
Monza achter verhogen…
B-Sennie veren nemen…Deze zijn wat langer en stugger….
18 december 2011 om 20:14 #17941277@GSE wrote:
Jip Rekord verlagen stelt niks voor…
Monza achter verhogen…
B-Sennie veren nemen…Deze zijn wat langer en stugger….
type sennie 1 of 2 alvast bedankt voor de info GSE :thumbup
18 december 2011 om 21:40 #17941278Sennie B 1988-1994…Die grote boten van Opel luxer als een Omega..die bedoel ik..
19 december 2011 om 01:01 #17941279@GSE wrote:
Sennie B 1988-1994…Die grote boten van Opel luxer als een Omega..die bedoel ik..
ooooooh die…. :thumb
19 december 2011 om 17:33 #17941280ik heb bijna de zelfde monza als manta dre dus dre kijk maar hoe die eruit ziet als er 1 mantzel verlagings set eronder zit.
tweetyk25 ik vind deze monza wel te laag ik zou hem zelf iets hoger willen hebben
maar ga dat v/d zomer wel doen (heb een hekel aan kou)
19 december 2011 om 23:32 #17941281http://www.ebay.com.au/itm/VB-6CYL-COMMODORE-WAGON-SUPER-LOW-FRONT-KING-SPRINGS-/320806677273?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4ab1916b19″ onclick=”window.open(this.href);return false;
8 tientjes ex opsturen ex import belasting…en je hebt je veren nieuw ipv die oude Manzel meuk die al 3 ton gedraait heeft….
Veren zijn der zat te krijgen in verschillende maten,ff zoeken op ebay Australia VB-VK commodore pedders…en ga je gang..
20 december 2011 om 12:05 #17941282AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GSE wrote:
8 tientjes ex opsturen ex import belasting…en je hebt je veren nieuw ipv die oude Manzel meuk die al 3 ton gedraait heeft….
Veren zijn der zat te krijgen in verschillende maten,ff zoeken op ebay Australia VB-VK commodore pedders…en ga je gang..
ho,ho,ho, eventjes inhaken, ben :mrgreen:
de eerste Mantzel veren die werkelijk 3 ton hebben gedraaid wil ik wel eens onder ogen zien :hmmz
die van mijn hebben iig nog geen 30.000km ‘gedraaid’ :thumbbtw: op ebay.de zijn ook versterkte achterveren te krijgen,
die zijn handig voor ‘trekkers’ en de zwaardere ‘lpg schuiten’ :jerry
deze kosten ongeveer 100 euries, verder geen schrikbare bijkomende verzendkosten ;)20 december 2011 om 13:12 #17941283Laat ik het dan anders formuleren:
Monza/Senator A zijn al 25 jaar uit de handel en Mantzel zal zijn laatste veer wel 20 jaar terug hebben gemaakt..Dan kies ik toch liever voor een goed merk wat nieuw te krijgen is..want soms vragen ze 100-150€ voor een stel oude veren..Dan heb ik toch liever voor hetzelfde geld nieuwe veren..die hetzelfde zijn..
20 december 2011 om 13:21 #17941284wil er niemand ruilen met mijn achterste mantzel veren tegen goede achter veren voor een monza.
of wie heeft er nog goede achter veren liggen voor mij.
alvast bedankt :thumbup20 december 2011 om 16:07 #17941285@tweetyk25 wrote:
wil er niemand ruilen met mijn achterste mantzel veren tegen goede achter veren voor een monza.
je zou peter777 een berichtje kunnen sturen, denk dat hij zn Monza wel een stukkie omlaag wil hebben
20 december 2011 om 16:37 #17941286@bananenbennie wrote:
@tweetyk25 wrote:
wil er niemand ruilen met mijn achterste mantzel veren tegen goede achter veren voor een monza.
je zou peter777 een berichtje kunnen sturen, denk dat hij zn Monza wel een stukkie omlaag wil hebben
ik heb hem net een PM gestuurt en jij nog bedankt voor je hulp bananenbennie
:thumbup
20 december 2011 om 16:55 #17941287@manta dre wrote:
hoeveel heb jij je monza/senator verlaagt?
en met wat voor veren
hij moet een stukje omlaagWerk jij toevallig bij CPP, TSP?
En verlagen: verlagen totdat ie vast staat, en dan 4cm omhoog :thumb
20 december 2011 om 17:05 #17941288werk bij Draka kabel in Amsterdam
20 december 2011 om 19:21 #17941289@tweetyk25 wrote:
@manta dre wrote:
hoeveel heb jij je monza/senator verlaagt?
en met wat voor veren
hij moet een stukje omlaagdas wel geinig zeg wat manta dre heeft heb ik ook alleen omgekeert.
dus jij wil om laag en ik omhoog alleen wil ik achter omhoog.
ik heb ook van die mantzels veren achter erop das voor mijn te laag ivm met trekhaak ik wil dus orig,veren of wat ik hoorde e36 veren die passen ook??
wat is nu wijsheid orig,veren van monza of anderen veren.
ik heb bijna de zelfde monza als manta dre dus dre kijk maar hoe die eruit ziet als er 1 mantzel verlagings set eronder zit.
als ik met deze set verlaging gewoon rond rijd loopt er niks aan ook niet met drempels behalve met die greppels of vieze geulen,maar omdat ik 1 trekhaak heb wil ik achter liever omhoog gaan dus als iemand wil ruilen met zijn goeie achter veren tegen de mijne van mantzel stuur dan maar een PM.
ik rij met 14 inch velgjes rond 195/70/14.
:thumbupJe hebt PM :afro
20 december 2011 om 19:28 #17941290en je hebt er een terug PM :D
21 december 2011 om 10:38 #17941291AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry voor deze onderbreking, @tweetyk25 en @manta dre,
wens jullie succes met een evt verlaging/verhoging van jullie Monza’s :wors
@GSE wrote:Laat ik het dan anders formuleren:
Monza/Senator A zijn al 25 jaar uit de handel en Mantzel zal zijn laatste veer wel 20 jaar terug hebben gemaakt..Ik begrijp wat je ermee bedoeld, het 3ton en je 20jaar verhaal,
maar de org standaard veren blijven meestal langer onder een bolide aanwezig,
dus in feite zitten de Mantzels in verhouding met de org veren korter onder [dubbelzinnig] :mrgreen:20 Jaar :shock: en toen werd ik nieuwsgierig :hmmz, wat dacht je van ongeveer 10 jaar :D
Was even m’n papierkraam in gedoken, pff, op zoek naar de rekening,
ook wel grappig, op de rekening staat te lezen, ‘u bent geholpen door de heer Mantzel’.
de Mantzels zijn gekocht bij Mantzel in Oberhausen in het jaar 2001
en dat voor de prijs van ongeveer 200 euro,
nu wordt er voor 2de hands met regelmaat een veelvoud van dat bedrag gevraagd :DEn idd, er zijn tegenwoordig andere goedkopere opties om je hoogte/laagte aan te passen,
veren van een VW T4 en BMW E36 zouden tot de mogelijkheden kunnen behoren :thumbup25 mei 2015 om 14:47 #17941292@GSE wrote:
Ik rij zelf met BMW E36 6cil veren rond voor,deze verlagen teveel en dit ben ik tegen gegaan door het zo te maken:
De veren lagen te los tussen demper draai lager..
Ik heb toen een busje genomen van 2,5cm wat precies over de schokdemper gaat,en dit busje vast gelast aan de plaat die de veer moet klemmen…dit werkt al enkele jaren perfect,die E36 veren zijn overal te vinden en kosten geen ruk..
Ik heb wel A2 veerpoten der zit nl veerschil tussen A1 en A2 veren..
Wat ik heb gemaakt kan iedereen en kost niks,veren nieuw van MP gekocht voor 35€ van Hartge of Eibach…Monza staat super nu,iets lager als GSE veren en zeker dezelfde strakheid en als ik wil kan ik zo nog 2.5cm verlagen..Waren dit originele e36 veren of verlagingsveren.
en hoeveel lager ging je er mee.
heb je ook andere dempers gepakt….
wil mijn rekord e2 zeker 10 tot 15 cm verlagen namelijk27 mei 2015 om 20:13 #17941293Volgens mij klopt je band/velg verhouding ook voor geen kont.(op de vooras op je een te kleine afrolomtrek, en daardoor weinig vulling tussen wielkast en band)
Welke bandenmaat heb je erop en wat is de inchmaat 17/18?Mantzel verlagen wil mooi i.c.m. met aan aanhanger:
27 mei 2015 om 23:36 #17941294Geen BMW 316 veren pakken iig! Mijn monza lag op den duur zo achterlijk laag dat ie constant op de aanslag zat. Bij het slopen van de wagen (was te gaar) zagen we dat de domes helemaal waren gescheurd tot voorbij het vuurscherm. Ik blijf iig lekker bij de originele veren :) Alhoewel een originele matzell set wel uitkomst zal bieden natuurlijk….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.