Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › PK’s en GELD tekort
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 17:36 #17243186
Hallo daar ben ik weer met m’n gewone 1.4i NZ uit 93 lekker 5 deurs geen roest nieuwe banden gerepareerde kachel (dankzij dit forum) en nu de grote ham vraag……
geen PK’s en GEEN geld
wat nu?
opelucht filter, **geprobeerd wel meer geluid maar niet meer pk’s** althans niets van gemerkt
ombouwen naar 1.6 GSI?
wat moet er dan omgebouwd worden?
Dit is wat ik denk dat er nodig is maar waar ik het fout heb of waar ik te kort schiet verwacht ik een volwassen tik op de vingers van jullie.
Uiteraard het 1.6 gsi blok.
remmen van corsa gsi over zetten
zo’n stang over de veerpotenen dan nu de tik op de vingers voor wat ik fout heb of vergeten ben:
11 november 2011 om 17:38 #17941239Bouw ik veel liever een C20ne in ipv een 1600 gsi motor…..
Motor moet je gewoon los kopen en zelf reviceren, dan is het nog betaalbaar. Motorsteunen zelf maken, aandrijfasjes zijn ook goedkoop te maken. Ander brandstofpompje in je tank en ff naar de rdw.
En idd wel ff Gsi remmen, of groter.
een gsi motor uit een corsa is leuk, maar ik vind het rotdingen. Oliezuipers en storingsgevoelig.
Zon fijne 8v is dan veel beter.Denk dat je beter kan sparen voor een auto die van zich zelf al flotter is.
Je kan nu wel een hoop centen uitgeven aan een andere motor en ombouw en herkeuring…..
Dat levert een Corsa uit 94 nooit meer op, dus alles wat je doet is zonde van je geld.11 november 2011 om 17:52 #17941240Ben met je eens dat hij het geld nooit meer opbrengt en dat sparen beter is, maar…
als ik de 1.6 gsi voor weinig kan kopen en zelf het boeltje kan inbouwen, doe ik wat ervaring op voor weinig.
en ik hoop dat ik voor de 1.6 gsi aan het frame niets hoef te veranderen **i.e motorsteunen of aandrijfassen**als dat wel het geval is gaat ik inderdaad ff door met de 1.4 en sparen maar
11 november 2011 om 17:59 #17941241als je absoluut geen geld hebt zou ik de corsa te koop zetten en gaan fietsen :jerry
ombouwen kost zoieso geld
voor het inbouwen van een gsi motor zul je ook een andere brandstofpomp moeten plaatsen
en evt startonderbreker na 94
blok past gewoon op je versnellingsbakgr mario
11 november 2011 om 18:06 #17941242p.s. open luchtfilter gaat je nz echt niet beter van lopen
er zijn maar 2 dingen wat een beetje uitmaakt en dat is de kat er van onder en bp ultimate gaan rijden
voorderest waardeloos :jerry11 november 2011 om 18:11 #17941243lol bedankt voor de eerlijkheid,
ik heb geen geld voor grote projecten, dus ombouwen leek het best omdat ik dat in gedeelte kan doen en fietsen? ik woon in den haag ik wil nog niet dood!
dus in het kort kan het wel met de aanpassingen genoemd hierboven, maar het blijft dus een beter idee om door te sparen voor iets anders :)
11 november 2011 om 18:20 #17941244heb je er ook over nagedacht hoe en waar je het wilt doen
op straat zonder takel wordt het echt niks hoor :D
er is eigenlijk maar een motor die ik in jou geval zou adviseren
en dat is een c16se(i) 101pk, tunebaar
deze heeft geen startblokkering in de ecu
ook wisselen brandstofpomp moet altijd van single naar multipoint injectie
past ook zo op je versnellingsbak
goedkoop in aanschaf, misschien 200eu
met aanschaf van nieuwe distri-multiriem spanrollen waterpomp olie filter en water
rond de 350 400 eu hangt ie er fris in :D11 november 2011 om 18:31 #17941245Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa;)11 november 2011 om 18:37 #17941246@CalibraMenno wrote:
Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa;)versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, radiateur, uitlaat kompleet anders? goedkoop :???:
11 november 2011 om 18:52 #17941247Ja die post had ik dus ook gelezen en dat kost me uiteindelijk meer dan ik wil. Ik moet terwijl ik de 1.4 iets opwaardeer wel verder kunnen sparen voor een ander model.
Dus het word de GSI, en de plaats ja die is er, thuis alles voor bereiden dan naar zoetermeer naar de doe het zelf garage sleutelplaats voor een dag, eventueel brug erbij. Ik kan daar al het gereedschap huren/lenen dat ik nodig heb dus alleen het blok mee en dan lekker sleutelen in de hal met verwarming.
bedankt voor de info hier kan ik wat mee. :wors
11 november 2011 om 19:07 #17941248maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)
de x16xe heeft meestal startonderbreker in de ecu
is een gepiel met draadjes :???: mee bezig, zie onderschrift :swear
makkelijkste is een c16xe die heeft dit niet net als de 8 klapper11 november 2011 om 20:48 #17941249@trashmetal wrote:
@CalibraMenno wrote:
Ik zou ook voor een c20ne gaan, kost niet al te veel zie bijv: http://link.marktplaats.nl/497749477″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En kan niet veel stuk aan, 115pk dus daarmee heb je niet te klagen in je corsa;)versnellingsbak, aandrijfassen, veerpoten, radiateur, uitlaat kompleet anders? goedkoop :???:
Bak f16: 50 euro (ze worden wel duurder verkocht maar over het algemeen ben je 50 euro kwijt)
veerpoten??? std houden…alleen grotere remmen.
Aandrijfassen, std met deawoo nexia (16v) binnenste homokineten
Radiateur??? Std houden….
Uitlaat compleet anders??? Std houden en vanaf het spruitstuk een bochtje/buis maken naar de bestaande lijn.Motorsteuen kan je zelf maken…..of laten doen.
Rdw kost 50 euro.
Ik koop liever een gebruikte 8v als een gebruikte gsi motor….
Die 16v gsi’s zijn vaak gaar en gebruiken olie.Waar je bang voor moet zijn is dat je straks een hoop geld kwijt bent om een betrouwbare motor te hebben….
En de revicie van een 8v is ook stukken goedkoper is als een 16v…
Plus het sleutelt een stuk fijner aan zon oud blokje.Vind die 8v op marktplaats wel aan de prijs…2ton op de klok en dan nog voor 200 euro.
Hou het forum gewoon goed in de gaten en je hebt een complete motor voor 100 euro. Heb je weer geld over om hem te voorzien van nieuwe drijfstanglagers/koppakking enz…..
Ik zou geen motor gaan plaatsen waarvan je niet weet hoe die is….dus strippen dat ding en voorzien van nieuwe spulletjes.
Als je dat zelf kunt en je haalt dat spul gewoon bij de onderdelenboer heb je voor niet al te veel geld een goeie motor in je wagen.11 november 2011 om 22:34 #17941250Benzine retour afknijpen bij deze C14NZ, trekt ie als een lier, alleen voor de lange termijn niet fijn voor het motortje, krijgt dan ERG veel benzine..
Willem
12 november 2011 om 07:39 #17941251anders vraag het Freek even die worsteld al jaren met de probleem. :jerry maar rijd wel een 200pk c20net :wors
12 november 2011 om 07:57 #17941252Lepel er een X18XE1 in in plaats van ene X16XE (GSI) Hiervoor kun je dezelfde aanbouwdelen gebruiken als bij een X16XE (grotendeels) is ook een smalblock. En vaak goedkoper da de corsa GSI blokjes.
12 november 2011 om 09:58 #17941253@trashmetal wrote:
maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)
de x16xe heeft meestal startonderbreker in de ecu
is een gepiel met draadjes :???: mee bezig, zie onderschrift :swear
makkelijkste is een c16xe die heeft dit niet net als de 8 klapperX16XE en C16XE zijn gelijk op de afwezigheid van een EGR en SAI na.
Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.12 november 2011 om 13:17 #17941254Heb 1 advies voor jouw vraag, dit zeker ivm je opmerking dat je geld te kort hebt.
Doe het niet, spaar rustig ff door en doe het dan goed!Leest ook veel op http://www.corsa-novatuning.nl!
Maar goed ook ik zou een 8v nemen en dan een 1.6 want die zijn goed te krijgen en je kan heel veel van je huidige setup gebruiken.
12 november 2011 om 16:04 #17941237Mee eens.
Als je geen geld hebt, laat het dan lekker.
Een C14NZ valt vrij weinig extra uit te persen en er zijn bar weinig tuning delen voor te krijgen.Een ander blok er in hijsen is ook niet zonder kosten, kortgezegs is het niet eens goedkoop. Hoewel het in jouw geval waarschijnlijk de goedkoopste optie is, is een ander verhaal. Als een open luchtfilter al duur voor je is, dan zijn echte performance onderdelen net zo onbetaalbaar als een staaf goud.
Spaar even lekker door, verkoop je Corsa en koop een GSi model.12 november 2011 om 18:26 #17941255ik ben het ook eens met het hierboven geschreven.
geen geld en geen pk’s is gewoon op de rechter baan tuffen en sparen :vertag
12 november 2011 om 19:21 #17941256@McKaamos wrote:
@trashmetal wrote:
maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)
de x16xe heeft meestal startonderbreker in de ecu
is een gepiel met draadjes :???: mee bezig, zie onderschrift :swear
makkelijkste is een c16xe die heeft dit niet net als de 8 klapperX16XE en C16XE zijn gelijk op de afwezigheid van een EGR en SAI na.
Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.dashboom is niet voorbereid op startonderbreker
dat er onder plakken, okee en dan?
dat draadje moet toch ergens naartoe neem ik aan
nergens is hier een duidelijke uitleg van te vinden hoe dit aan te sluiten
dus vertel het maar ;)12 november 2011 om 19:44 #17941257@trashmetal wrote:
@McKaamos wrote:
@trashmetal wrote:
maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)
de x16xe heeft meestal startonderbreker in de ecu
is een gepiel met draadjes :???: mee bezig, zie onderschrift :swear
makkelijkste is een c16xe die heeft dit niet net als de 8 klapperX16XE en C16XE zijn gelijk op de afwezigheid van een EGR en SAI na.
Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.dashboom is niet voorbereid op startonderbreker
dat er onder plakken, okee en dan?
dat draadje moet toch ergens naartoe neem ik aan
nergens is hier een duidelijke uitleg van te vinden hoe dit aan te sluiten
dus vertel het maar ;)Donor wagen en dash-boom mee nemen ;)
Of een vraagbaak/werkplaatshandboek nemen en dan kijken waar de verschillen zitten. Haynes handboek moeten ze beide in staan.12 november 2011 om 20:08 #17941258Draadboom van C16XE + ECU van een stukgelopen c16xe sloepen inclusief diverse sensoren en overzetten op de X16XE of X18XE1. Is veel werk, maar loopt die ook. Kun je zelfs een X16XE of X18XE1 kopen zonder ecu en /of kabelboom.
12 november 2011 om 22:12 #17941259X16XEL fase-II, Z16XE, X18XE1, Z18XE hebben andere bevestiging voor de in en uitlaat spruitstukken..
gaat niet werken zonder aanpassen..
Bij mij in de Combo komt het Complete X18XE1 gebeuren incl originele X18XE1 Computer, draadboom etc etc…
Heb er wel een Vrijgegeven Computer bij, kan ik mijn eigen startblokkering op inleren..
Willem
12 november 2011 om 22:15 #17941260maar het spruitstuk van een C16XE pat wel op de X16XEL fase II Z16xe en volgensmij zelfs de X18XE1
12 november 2011 om 22:17 #17941238Ik heb een X18XE1 staan hier, en een Los spruitstuk liggen zowel inlaat als uitlaat…
bouten komen niet overeen..
de bevestiging van de van de X16XEL fase-II, en Z16XE zou gelijk kunnen zijn, maar lijkt mij vreemd als deze dezelfde in en uitlaat als de X18XE1 en Z18XE hebben…
Nu is de uitlaat het probleem niet, die kan je wel aanpassen…
maar een X16XE systeem loopt niet met een X16XEL-II inlaat en andersom…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.