Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nep-alarm/Led astra J
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2012 om 16:28 #17243169
Ik heb geen alarm op mijn nieuwe Astra J maar sta altijd in centrum A’dam en wil graag een nepLed inbouwen zonder mijn hele dashboard te hoeven uitbouwen. Op het dashboard zit een kant-en-klaar bolletje dat vermoedelijk een Ledje bevat voor een alarminstallatie. Kan ik die zonder veel moeite aan de gang krijgen en hoe kan dat bolletje verwijderd worden (zie geen schroefdraad ) Wie o wie?
7 januari 2012 om 19:44 #17940905[edit: onderwerp verplaatst naar juiste groep]
Maar dat bolletje is van je airco, daar zit een zonnesensor in, lijkt me een slecht plan om daar iets bij te bouwen.
7 januari 2012 om 20:16 #17940906Misschien in de bovenste kap van je stuurkolom een gaatje boren en de led erin drukken er is daar ook wel een aansluiting te maken dat als je de sleutel eruit haalt de led gaat knipperen. Ik heb het al vaker zo gedaan werkt goed en is geen openhartoperatie! Gr. Frans
7 januari 2012 om 22:14 #17940907wow 2000, dank! Ik was ervan overtuigd dat het bolletje een led bevatte. En wat betreft het gaatje boren in de stuurkolom-kap (franswinterbans): dat is natuurlijk een aardig idee, redelijk zichtbaar ook. Ik weet hoe de aansluiting moet zijn op continue 12V draad en geschakelde, maar ik hoorde bij de dealer dat er een bepaalde soort bedrading in de auto ligt waar je niet aan mag rommelen ivm mogelijke meldingen in boordcomputer. Waar?
7 januari 2012 om 22:18 #17940908op intenet zijn 12 volt 5mm dik rode knipperleds te verkrijgen. kost geen drol
kijk maar eens bij c o n r a d . n lkun je zo aansluiten op de 12 volt en dan begint hij te knipperen. dat gebruikte in vroeger voor m’n scooteralarm.
7 januari 2012 om 22:23 #17940909maar dan knippert hij ook als je rijdt…. Eigenlijk altijd dus. Op een scooter niet erg, maar in de auto in het donker?…
7 januari 2012 om 22:30 #17940910Schakelaartje onder het dashboard
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
7 januari 2012 om 22:59 #17940911Astra H is volledig CANbus, de Astra J is nog steeds deel CANbus gestuurd en daar kan je dus niet zoals bij een scooter of Astra G “even” 2 draadjes weghalen.
Grote nadeel van CANbus is dat alle bekabeling gemonitord wordt en dat er daardoor dus ook overal spanning op staat.Bij een G heb je gewoon “harde” contacten, dat heb je bij een H en een J dus niet.
8 januari 2012 om 07:53 #17940912OK, onmogelijk dus, dat ledje…Dank juffer1 voor je kennis; wel jammer.
8 januari 2012 om 10:02 #17940913Is er geen geschakelde 12V via de aansluitingen van je radio te realiseren ??
@Arjan Bij een H volledig en bij een J DeelCanbus ?? m.a.w. een stap terug ???8 januari 2012 om 10:27 #17940914Canbus is volgens vele verhalen niet zo geweldig, er blijken teveel problemen op te steken.
@TS: moet het ledlampje dan echt via je auto circuit gaan?
Misschien kan je gewoon een ledje netjes inbouwen met een verwisselbare standaard batterij dus niets met je auto..
Een ledje verbruikt nu namelijk niet zo geweldig veel, en dan simpel een schakelaar tussen batterij en ledje.8 januari 2012 om 12:33 #17940904@kwuyts: ik denk dat ik dat idd maar ga doen, batterijtje in opbergvak onder dashboard en ledje netjes inbouwen ergens in dash. Kijken of er kant-en-klare setjes bestaan van een flikkerled op batterij…
8 januari 2012 om 13:43 #17940915@stillekracht wrote:
Is er geen geschakelde 12V via de aansluitingen van je radio te realiseren ??
@Arjan Bij een H volledig en bij een J DeelCanbus ?? m.a.w. een stap terug ???@ Leen : Probleem is dat je bij een Astra H (en denk bij de Corsa D, Vectra C en Zafira B ook) geen geschakelde + meer hebt in de ISO stekker.
Tijdens het laatste fabrieksbezoek werdt me door de tourleider verteld dat ze bij de Astra J van het CANbus af gingen stappen.
Het CANbus systeem blijkt meer problemen op te leveren dan het voor gemak zorgt.
Daardoor zouden ze nu weer voor zover mogelijk terug gaan naar conventioneel.23 Februari gaan we overigens weer naar Bochum en zal ik het daar nog eens navragen.
8 januari 2012 om 13:59 #17940916Dit heb ik ook al geprobeerd met een ledje in de originele alarmschakelaar maar zonder succes
8 januari 2012 om 19:18 #17940917
Waarschuw binnen en buiten ;)
Day lichts 2 extra lichtjes in gebouwd valt goed op in het donker gaat het ook om :D11 januari 2012 om 15:04 #17940918Hoi, Jongens
Ik lees dit ff zo door neus en lippen door, maar een nepled zoals jullie dit noemen is zo makelijk!!
Dit kan met behulp een simpel basis auto relay zoals de achterruit verwarming relay in een Astra F
Ik weet zo niet of deze ook in een j zit, ik hab nu geen tijd meer, maar morgen zal ik een simpel voorbeeld tekenen hoe je dat kan realiseren.Het enige wat je nodig hebt is een knipperled 12v en een relay zo kant en klaar te kopen voor een paar euro.
Groetjes
11 januari 2012 om 15:39 #17940919@computerbug: ben zeer benieuwd! Wacht op je aanvulling.
11 januari 2012 om 15:47 #17940920ja natuurlijk in een astra f gaat het zeker maar in een H niet
11 januari 2012 om 17:19 #17940921Hoi, Jongens
Ik was vroeger klaar dan ik verwachte, dus heb ik het even getekend.
Werking: zodra je het contact aan zet versprinkt het relay en gaat de led uit.
Zet je het contact uit, gaat de relay in rust en gebruikt verder geen stroom dus gaat de led knipperen.Ga nu niet aan klooien vraag het als je het niet begrijpt of vragen hebt.
ja natuurlijk in een astra f gaat het zeker maar in een H niet
Hoe weet je dat dan??, je hebt het schema nog niet gezien, Ik weet eerlijk gezegd niet waarom dat niet zou gaan, als je een beschrijving had gegeven, had ik kunnen kijken wat ik kan doen.
11 januari 2012 om 21:24 #17940922Mooie, duidelijke tekening die voor de grootste leek nog begrijpelijk is, waarvoor dank.
Een ding is wel belangrijk en daar gaat het in het begin van deze topic over: Ik schijn geen draadje te mogen onderbreken of bijmaken ivm de zgn Canbus bedrading in de Astra J; dus waar haal ik de constante stroom en de massa vandaan? sigarettenaansteker?11 januari 2012 om 21:25 #17940923En….. knippert “jouw” LED?
11 januari 2012 om 21:39 #17940924@computerbug wrote:
ja natuurlijk in een astra f gaat het zeker maar in een H niet
Hoe weet je dat dan??, je hebt het schema nog niet gezien, Ik weet eerlijk gezegd niet waarom dat niet zou gaan, als je een beschrijving had gegeven, had ik kunnen kijken wat ik kan doen.
Omdat een Astra H (& J deels) CANbus gestuurd is.
Grote nadeel in dit verhaal is dat je in een Astra H niet zomaar een hard geschakelde + hebt.
Deze moet je uit je lichtschakelaar halen (!) en dan nog is deze niet 100% vrijgeschakeld van de constante +12V omdat er altijd een kleine spanning op deze draad blijft staan.
In een Astra H worden zoveel dingen / onderdelen tijdvertraagd uitgeschakeld dat ik me afvraag wat voor problemen deze opzet zou geven.Even ter info : Er zit een module die alles wat op en rondt het stuur gebeurd omzet naar een bus signaal…
12 januari 2012 om 05:49 #17940925En….. knippert “jouw” LED?
Als je mij bedoeld!, nee!! deze zou doorbranden, want er zit geen voorschakel weerstand tussen!!
Dit schema is gemaakt, vanuitgaande dat je de voorgeschakelde Rood knipper led 12v fake gebruikt! zoals afbeelding.
Alstublieft jongens wees eens wat duidelijker met meldingen of opmerkingen, zodat ik er wat mee kan.Als je mijn leds in de auto bedoeld ja!!, twee stuks ingebouwd in de spiegels zowel links en rechts.
En wat betreft canbus ik ben beslist geen expert, maar voor zover ik weet zit er bij de radio een constante stroom en contactstroom,
en ik zie op het forum genoeg die een parrot er bij aansluiten en deze hebben het zelfde nodig als het schema,
en leverd ook geen storingen op naar mijn weten, verbeter mij als ik het fout heb.Ik heb schema aangepast zo dat je ook losse componenten kunt gebruiken i.p.v. Rood knipper led 12v fake.
12 januari 2012 om 14:49 #17940926@computerbug wrote:
En wat betreft canbus ik ben beslist geen expert, maar voor zover ik weet zit er bij de radio een constante stroom en contactstroom,
en ik zie op het forum genoeg die een parrot er bij aansluiten en deze hebben het zelfde nodig als het schema,
en leverd ook geen storingen op naar mijn weten, verbeter mij als ik het fout heb.Bij deze dus :
Nee, die 2 voedingen zitten er dus niet ! Er zit alleen een constante spanning en geen geschakelde spanning in het ISO blok achter de radio. Dat is ook het hele probleem waar dit hele topic nou al over gaat.
De geschakelde spanning moet je dus bijv. uit je lichtschakelaar of kachelbediening gaan halen. Nou gebruikt een Parrot ook even wat minder spanning als een door jou getekend relais. De Parrot ziet namelijk alleen een ingang hoog of laag worden en verbruikt nagenoeg geen spanning van de geschakelde plus, je relais daarintegen gaat het vermogen (al is dat redelijk laag) wel verbruiken.
Daarnaast maakt het voor de parrot niet uit als er een spanning van 4 of 6 volt zou blijven staan zolang die maar onder de drempelwaarde blijft. Een relais kan daar net genoeg aan hebben om toch bekrachtigd te blijven.12 januari 2012 om 15:26 #17940927Hoi, Juffer1
Oke’ ik ga ook helemaal niet strijden hier om, ik neem aan dat de radio ook uitgaat als je contact uit zet.
Dan zou het er toch moeten zitten lijkt me, niet meteen gaan slaan!, ik denk maar mee.Wat relai betreft, heb je gelijk, daarom had ik het over basis en zeer eenvoudig en laat ik maar zeggen in een standaard auto dit perfect werkt, maar ik denk dat je het wel snap wat ik probeer te zeggen.
Die niet alleen op het contact aangesloten kan worden maar ook op, handschoenen kastje en sigaretten ansteker etc.Maar stel ik plaats in het handschoenen kastje een led lampje, blijft er dan niet genoeg spaning over voor het relai.??, ik denk maar mee he’.
Andere optie zou kunnen zijn, even proberen een relai aan de sigarettenaanstekerplug te solderen en kijken of de auto hier genoegen mee neemt, want deze vraagt nog meer ampere. altans ik neem aan dat de sigarettenaanstekerplug zoals in de Astra f contact geschakeld is.Maar er is ook een manier die dieper gaat in zaken, en kom ik hoogst waarschijnelijk op jullie probleem’
maar dan komen we uit bij een printplaat, en kan (in leek taal) een lage ampere relai gemonteerd worden.
voorbeeldje: deze trekt al aan bij 1,5v en gebruikt ook amper stroom, en zou de canbus het amper of niet moeten voelen.
Dit schema is voor mij ook makelijk te maken en ook voor beginners.Ik sta overal voor open en ik wil graag helpen uitpluizen.
Zeg het maar!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.