Forumindex › Forums › Modellen › Astra › koppeling aanpassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2011 om 12:19 #17243152
hallo
ik heb een andere vraag kan je de koppelingspedaal
aanpassen zodat hij kort is dus dan heb je geen speling meer
ik had een peugeot306 en hij dat ook de pedaal was lekker kort
was echt super en reed veel makkelijker alleen ik weet niet hoe je
dat moet dat aanpassen.Weer iemand hoe het moet??
alvast bedankt,
ant
10 november 2011 om 12:23 #17940750Stellen bij de koppelingshevel op de Bak (Astra-F) Bij astra-G en nieuwer niet te stellen..
Bij de Astra-F kan je het pedaal altijd optillen, dat is normaal.
Strak pedaal bij peugeot = koppeling op zijn eind
Willem
10 november 2011 om 13:34 #17940751oke dus hij is wel in te stellen heb een astra F en zo ja hoe presies??
10 november 2011 om 21:57 #17940752Bij Peugeot en Citroen is het vrij normaal dat de koppeling “strak” staat.
De koppeling is dan maar in een vrij kleine slag te bedienen maar de platen zijn dan nog echt niet op.10 november 2011 om 22:05 #17940753ja en dat is wat ik wou in men opel doen zodat hij een kleine slag heeft maar is het wel mogelijk Bluns??
11 november 2011 om 05:35 #17940754dat kan idd niet.
helaas. maar volgens mij i.c.m. een afgedraait vliegwiel kan dat wel….11 november 2011 om 11:46 #17940755@antonio_astra_F wrote:
oke dus hij is wel in te stellen heb een astra F en zo ja hoe presies??
Bij je koppelingsarm zit een blokje die je aan kan draaien, dan stelt hij de koppelingskabel strakker, er zit een (debiel) clipje die er voor zou zorgen dat deze niet terug kan draaien, dat werkt dus niet echt, oplossing is een moertje M7 achter tegen het blokje aan te draaien (moertjes worden ook bij Zundapp gebruikt voor de cilinders), ik heb dat bij mijn broertje ook gedaan en hij was eindelijk van dat gezeur met de koppeling af.
11 november 2011 om 12:36 #17940756Wanneer het pedaal wat doet is inderdaad wat anders tussen die 2 merken. Je kan hem dus wel ietsje opstellen. maar hetzelfde wordt dat niet.
Ik vind het weer lekkerder als het wat aan het eind koppelt. Dan kan je lekker je been strekken ipv beetje krampachtig half ;)
Maar ja…. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van gewenning. :D11 november 2011 om 22:25 #17940757@Bluns wrote:
Bij Peugeot en Citroen is het vrij normaal dat de koppeling “strak” staat.
De koppeling is dan maar in een vrij kleine slag te bedienen maar de platen zijn dan nog echt niet op.Heb hier al zat aan die Franse kneut staan prutsen, zowel gewone straat auto’s als Circuit auto’s..
tot nu toe bij motor demontage’s in combinatie met strakke afstelling koppelin (weinig vrije slag) was de koppeling het terugplaatsen niet meer waard..
wil zeggen dat het nog niet aan vervanging toe is, maar ook niet heel goed meer.
Ook PSA automobielen hebben een goede vrije slag bij een nieuwe koppeling..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.