Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Help distributie gebroke
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2011 om 06:05 #17243143
Hallo mede Opel rijders
Vandaag is mijn disrubitie gebroken van mij Opel corsa gsi uit 1999
Kunnen jullie mijn misschien vertellen wat er allemaal stuk kan zijn ?
10 november 2011 om 06:27 #17940605Ik verwacht wel een paar kromme kleppen. En miss wel zuiger schades.
Wil je dit blok reparen of een andere erin
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
10 november 2011 om 07:07 #17940606Ja, ga in ieder geval uit van kromme kleppen. En die kleppen zullen ook wel afgedrukt staan in de zuigers. En verder weet je het pas als je ‘m openmaakt.
10 november 2011 om 09:10 #17940607Umh dat is bale maar ja
Is een c20let iets om er in te hange? En moet ik dan veel verandere?
10 november 2011 om 09:20 #17940608Corsa B’s met C20LET zijn er genoeg en anderen kunnen je daar meer over vertellen. Maar volgens mij zul je zelf een hoop moeten fabriceren of kopen bij Mtech (http://www.mathijssentechnics.nl), aangezien de Corsa nooit affabriek is geleverd met C20LET. Is best wel een flinke klus hoor, terwijl een gewone motorwissel zo uitgevoerd is.
Als ik jou was, zou ik je blokje opentrekken en eens goed kijken. Wie weet hoef je alleen nieuwe kleppen te steken (naast kleprubbers, pakkingen e.d.) en dan ben je dus een stuk goedkoper uit dan een ander blok of andere kop. En sowieso een stuk goedkoper dan een C20LET erin hangen.
10 november 2011 om 10:19 #17940609Inderdaad is een c20xe of c20let of z20lex mogleijk, maar daarvoor moet je veel aanpassen.
Om het gemakkelijk te houden zou ik een andere smalblok motor gebruiken met meganische gasklep zoals een X18XE1 of X16XE(L). Hierbij kun je je huidige bak aan aanbouwdelen behouden. En hoef je enkel de motor en de ecu + kabelboom te wisselen.11 november 2011 om 14:12 #17940610Even wat dingen duidelijker maken, want niet alles wat hier boven staat vind ik juist beschreven ;)
Andere motor.
1. 2 liter conversie (altijd RDW aanpassing kenteken nodig)
2 liter 8 klepper of 16 klepper
http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Steunen via: Griffin Autosport (ebay.co.uk of http://www.vauxhallsportforum.com/phpBB2/” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Dit is al heel vaak gedaan, kost je met de juiste voorbereiding een weekendje sleutelen.
Voordeel: veel power er direct bij.
Nadeel: je moet opzoek naar een donor auto en het kost relatief veel geld, want het zijn oude motoren die je eerst flink moet opfrissen.
Prijs: Te doen voor 2500 euro.
2 liter TURBO
Dit is te doen, maar kost heel veel geld en ook na de inbouw. Geloof ik kan het weten!
Voordeel: POWER :D
Nadeel: duur in onderhoud en verzekering.
Prijs: begint bij zo’n 5000 euro, maar reken op het dubbele als je gaat voor een goede revisie en 6 bak.2. Andere 1600 (C16XE, X16XE, X16XEL)
Voordeel: makkelijk, goedkoopste oplossing (mits donor blok in goede staat is)
Nadeel: veel werk voor hetzelfde vermogen, als je niet vervangt dan erf je anders zooi.
Prijs: 750 euro en dat is hoog ingeschat, want aanbouwdelen van de donor zijn weer te verkopen.3. Andere smallbock erin (1800).
Voordeel: meer vermogen, aanbouwdelen van standaard motor gebruiken.
Nadeel iets duurder dan directe 1600 swap ivm eventuele ecu afstemming.
Prijs: 1000 euro zonder ecu aanpassing11 november 2011 om 16:05 #179406111999 neem aan dat we praten over een corsa b gsi x16xe?
goed blokje opsnorren op sloop voor 250 max met nix er bij
en gewoon overhangen, verder niets veranderen11 november 2011 om 16:13 #17940612Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.
11 november 2011 om 16:17 #17940613bij opel hoeft er niets ingeleerd te worden dus kan gewoon
en de startonderbreker communiceert met de ecu, die blijven zitten12 november 2011 om 09:39 #17940604@koenelsenaar wrote:
Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.
Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.
Dan gaat het gewoon goed.Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.
12 november 2011 om 19:34 #17940614@Corsa_GSi wrote:
@koenelsenaar wrote:
Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.
Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.
Dan gaat het gewoon goed.Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.
werkt de ecu van een c16xe op een x16xe?
12 november 2011 om 20:10 #17940615Als je boomen en paar sensoren (stekker is anders) overzet werkt dat prima.
15 november 2011 om 16:39 #17940616@trashmetal wrote:
@Corsa_GSi wrote:
@koenelsenaar wrote:
Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.
Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.
Dan gaat het gewoon goed.Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.
werkt de ecu van een c16xe op een x16xe?
Lezen wat ik schrijf.
Je gebruikt alleen blok en kop van de X16XE en alle aanbouwdelen van de C16XE.
Hierdoor rijdt dus gewoon een C16XE.
Dan is het gewoon starten en lopen.Geen idee trouwens of een ecu van C16XE op een komplete X16XE gaat werken ivm de sensoren.
15 november 2011 om 17:08 #17940617Zoiets moet toch ook kunnen met een x18xe1 heb ik weleens gehoord??
15 november 2011 om 17:17 #17940618x18xe1 is ook een smallblock, gebaseerd op de x14xe en x16xe, dus dat moet kunnen ja.
15 november 2011 om 17:38 #17940619Jah dat was mijn beredenering ook maar ik zet er bewust vraagtekens bij, blokken kunnen wel hetzelfde zijn, maar geld dat ook voor in en uitlaattraject he, niet dat je dan alsnog hele auto moet aanpassen.
15 november 2011 om 17:44 #17940620Tja, aanbouwdelen, ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Zaken zoals motorsteunen, versnellingsbak enz. zitten wel allemaal op dezelfde plek. En volgens mij komen de uitlaten ook overeen. Inlaat ook lijkt me. Maar verdere aanbouwdelen (ECU, dynamo, airco?) Ik denk van wel, maar nogmaals, geen 100% zekerheid.
15 november 2011 om 19:29 #17940621de x14xe kop heeft kleinere doorlaat kanalen dan de x16xe
de x14xe kop is het zelfde als de x16xel
de x16xe kop is het zelfde als c16xe maar dan met egr
ook de inlaatspruitstukken zijn verschillend van de 1.4 en 1.6 in doorlaat diameter
de 1.4 heeft 45mm breedte en de 1.6 52mm
inlaat van de x16xe is gelijk aan de c16xe
inlaat van de x14xe is gelijk aan de x16xel
de ecu’s van de x..xe en de c16xe hebben andere stekkers
de kabelboom en ecu van een c16xe zou dus moeten werken op een x16xe
dynamo is zowat op elk opel blok te plaatsen, zelfs de c14nz bijvoorbeeldcorrigeer maar als ik iets mis heb ;)
Nu zit ik me iets anders af te vragen
Zou het inlaatspruitstuk van een honda crx een beetje passend te maken zijn? :wtf17 november 2011 om 16:39 #17940622X18XE1 is anders tov x16xe, vraag maar aan WimV6.
17 november 2011 om 16:51 #17940623? heb ik het iigv niet over gehad :D
18 november 2011 om 07:56 #17940624x18xe1 is gebaseerd op de x16xe en de x14xe (smallblocks)
de x18xe is een bigblock en komt dus niet overeen met die smallblocks.18 november 2011 om 16:24 #17940625@RISL wrote:
x18xe1 is gebaseerd op de x16xe en de x14xe (smallblocks)
de x18xe is een bigblock en komt dus niet overeen met die smallblocks.ja dat klopt helemaal dat post je hierboven ook al :)
Maar ecu is anders, kabelboom is anders en de kop is anders, inlaatspruitstuk en uitlaat ook.
Alles overbouwen kan natuurlijk wel om een x18xe1 in te bouwen.
18 november 2011 om 16:29 #17940626Als je de kabelboom sensoren en ecu overzet van je x16xe werkt het prima!
18 november 2011 om 17:42 #17940627Geld dit ook voor een x16xel(2)? Of zit daar toch meer verschil in?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.