Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H probleem na verlaging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2011 om 21:17 #17243138
hallokes,
ik heb mijn Astra H 5deurs, juist 5dagen verlaagd met eibach veren op de originele schokdempers
(heb dit samen met de vervanging zomerbanden naar winterbanden laten doen)
nu merk ik dat als ik draai met men stuur en of bochten neem of zelfs ik ik tegen lage snelheden rijdt,
dat aan de bestuurderskant rechts voorraan er “iets” kraakt.
tijdens het rijden wordt dit ook erger.ook als ik op de zijflank (niet motorkap) duuw dan hoor ik het gekraak ook.
wat zou dit kunnen zijn??
9 november 2011 om 22:07 #17940163De kunstof stabilisator stangetjes….heb het zelfde probleem gehad even een paar nieuwe halen en erop zetten
probleem weg…………suc6mvg Paul
10 november 2011 om 09:14 #17940164eum, heb je er een voorbeeld van of foto?
weet totaal niet waarover je het hebt. of bedoel je de rubbers ervan of de hele baar?
waar kan ik deze halen buiten opel garage?
of hebben ze deze meestal op stock?
en vooral is dit kostelijk?omdat het probleem is eigenlijk ook begonnen na de verlaging
dus als ik terug mijn originele veren steek is het dan weg of niet?zaterdag gaat mijn garagist (diegen dat ze geplaatst heeft) alles nog eens controleren
dat ik zeker ben10 november 2011 om 21:03 #17940165Ik heb er zelf geen foto van maar als je naar je ophanging kijkt zie je een kunstof stangetje met 2 kogelgewrichten met een bout en moer…op die kogelgewrichten zit teveel speeling en daardoor kraakt ie…
Als je je oude veren terug zet is het mischien tijdelijk weg maar het probleem komt dan toch snel weer terug
beter beide stangetjes vervangen…..De kosten vallen wel me ik heb toen iets van 46 euro betaald…..bij de automateriaal zaak
vervangen stelt niets voor kwartiertje werk……dit is zo’n stangetje
http://www.google.nl/imgres?q=voorwielophanging+astra+h&hl=nl&rlz=1T4SUNA_enNL221NL221&biw=1280&bih=648&gbv=2&tbm=isch&tbnid=BqwyMdyoPNXV4M:&imgrefurl=http://www.winparts.be/591/onderstel-en-vering/wielophanging/verbinding—koppelstang%3Fautomerk%3DOPEL%26automodel%3DASTRA%2BH%2B%2B%257C%2B%2B2004.03-%253F%253F%253F&docid=UeyBmeRcTvh70M&imgurl=http://www.winparts.be/thumb/Shop/Febi/14558.jpg%253Fw%253D100%2526h%253D70%2526v%253D2&w=100&h=70&ei=Qzu8TsGpMI2aOtK50NEB&zoom=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;mvg Paul
10 november 2011 om 21:53 #17940166en hoe kan je testen dat het werkelijk dit probleem is?
nu snap ik toch al over welk onderdeel er gesproken wordin ieder geval bedankt voor de hulp
10 november 2011 om 22:05 #1794016799% kans dat dit het probleem is……. :vertag
suc6 :thumb
11 november 2011 om 16:57 #17940168moeten de rubbers hiervan dan ook vervangen worden?
hoe heb jij dit dan gevonden?
en dit is gewoon op te lossen met nieuwe te steken?
want zo oud is mijn wagen nog niet (2jaar en 53.000km) zou dit dan al kunnen?morgen ga ik naar mijn garagist, en zal zien wat hij zegt ook
11 november 2011 om 17:17 #17940169Die stangen kraken niet, die klapperen.
En dat kan je zelf testen door er even aan te trekken van onderen af.Ik denk dat de veren nu tegen de aanslagen liggen.
Altijd met veren monteren minstens een cm ruimte overhouden tussen einde veer en veer aanslag.
Als die er strak tegen aan staat gaat het spul lawaai maken, doordat de veer verspringt op de schotel.11 november 2011 om 17:41 #17940170misschien fusee niet vast aangedraaid
geen rubber tussen schotel en veer
je moet tot -4cm gewoon zonder probleem kunnen verlagenGr. Mario
11 november 2011 om 17:45 #17940171Wat ook wel eens wil…..
de stabalisatorstang kraakt in de rubbers..
Inspuiten of loshalen en goed in het vet zetten (laatste heeft mijn voorkeur)11 november 2011 om 18:55 #17940172ik ga dit allemaal meenemen naar mijn garagist
en die zal morgen toch tot een oplossing moeten zien te komen
maar toch vind ik het raar dat ik het voorheb met een relatief jonge wagen (2jaar) en maar 52000km
maar ik zal al deze suggesties afdrukken en meenemen :)alvast al bedankt voor jullie meedenken
12 november 2011 om 14:28 #17940173hij heeft alles gecontroleerd, wel niets opengedaan van rubbers enz
omdat er niets aan te merken was, toen hij op de brug stond
wel heeft hij alle onderdelen ingespoten
hij zei wel onderaan de veer zit geen rubber als hij in de schotel komt
maar dit heeft er ook nooit gestokenmaar ben daarna terug naar huis gereden en hij had het nog steeds
(wel niets moeten betalen)kan ik er zelf iets aan doen?
want heb al veel goesting om mijn originele er terug onder te zetten12 november 2011 om 17:44 #17940174Dat kan ik geloven… :???:
Geen andere dealer of gewone garage dicht in de buurt voor een second opinion?12 november 2011 om 18:35 #17940175had het bij mijn astra coupe ook na veel zoeke en vervangen zat het er nog altijd in
dus hebk de schroefset eronderuit gehaald en het was gedaan :)
ik weet et op d edag van vandaag nog altijd niet wat dit is ga van de zomer eens verkorte stabistangen zetten en hopen dat het probleem dan opgelost is :)12 november 2011 om 19:10 #17940176ik weet dat bij de astra f fabriek af wel rubbers onder de veren zitten
maar gekgenoeg zijn deze niet meer leverbaar bij handel of dealer
zal het eens bij een aantal g’s controleren zodra ik in de gelegenheid ben daar niet zeker van
had na verlaging van de voorzijde te veel speling onderaan mn veer
dit heb ik opgelost door een stukje tuinslang onderaan om de veer te doenGr. Mario
12 november 2011 om 19:14 #17940162ik kan ook nog eens naar de opel garage gaan
natuurlijk betaal ik er dan ook weer voor, maar hopelijk hebben ze het probleem dan gevondeniemand al gecontroleerd bij hun astra g en h’s ofdat er onderaan de schotel en veer een rubber tss steekt
dat kan ik natuurlijk ook eens proberen, van er iets tss te steken, maar origineel was dit ook niet het geval12 november 2011 om 19:26 #17940177Ik zal morgen eens gaan kijken :thumb
13 november 2011 om 17:11 #17940178vandaag ff op werk gekeken, en klopt dat er geen in zit
een garage moet toch er achter kunnen komen waar het vandaan komt? raar
“Iets er tussen steken” gaat alleen als je de poot uit elkaar haalt
er moet gewoon iets niet goed zijn gemonteerd
eibach is een gerenommeerd merk wat niet op een slechte naam zit te wachten
als de juiste veren zijn besteld moeten ze gewoon passen zonder probleem13 november 2011 om 17:19 #17940179ik heb deze wel 2dehands gekocht (4maand oud) (en zijn weggedaan, wegens verkoop auto)
ze zijn voor mijn type astra hwant als ik de auto s’morgens start en rij, is er niets aan de hand (hele nacht stil gestaan)
het is precies pas als hij wat warmer heeft en wat gereden heb, dat het kraken/klotsen begint13 november 2011 om 18:27 #17940180het blijft koffiedik kijken als je de auto niet voor je neus hebt staan
het zou ook nog uit de schokbreker kunnen komenje zou met 2 man kunnen proberen uit te vinden waar het precies vandaan komt
ene duwt op de auto zodat ie begint te kraken
en de ander tast diverse onderdelen af
iets wat kraakt produceert trillingen dus je zou kunnen voelen waar het ongeveer vandaan komt13 november 2011 om 18:31 #17940181krik je auto eens op, haal het wiel er af
en kijk of je de veer kan bewegengr Mario
13 november 2011 om 19:53 #17940182wat als ik deze kan bewegen?
want als hij op de brug stond zonder ondersteuning van de wielen
kost je de veer bewegen, meer dan is deze toch niet meer gespannen?
of ben ik mis?13 november 2011 om 20:31 #17940183als je de veer kunt bewegen is apk afkeur!
de kans zou bestaan dat de veer uit de schotel springt
zoals ik zei,….. rond het begin waar de veren in de schotel rusten stukje tuinslang er om
opgelost!edit, er dient ALTIJD spanning op de veer te staan
13 november 2011 om 20:53 #17940184Ik heb bij mij toen de rubbers van de orginele veren mee over gezet….dus kan het dat mischien ook zijn
mvg Paul
13 november 2011 om 20:57 #17940185@steinmetzpaul wrote:
Ik heb bij mij toen de rubbers van de orginele veren mee over gezet….dus kan het dat mischien ook zijn
mvg Paul
lees eens goed vorige posts :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.