Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › How To Distributie wissel V6 gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2011 om 11:40 #17243092
Zie topic onderwerp…
Van mijn Vectra B 2001 met X25XE motor (V6) Moet de waterpomp verwisseld worden, nu wordt deze niet bi de V6 door de distributie aangedreven, maar bevind hij zich er wel midden in. De distributie is zo langzamerhand aan vervanging toe, dus wil ik dat maar allebei tegelijk doen.
Ik ben er dan toch al bij in de buurt. Ik kan over het blokkergereedschap beschikken via een vriend, dus dat maakt het al een heel stuk makkelijker.
Wie heeft er een How 2 van de distributiewissel voor mij?
Ik was hier al aan t zoeken, maar kon niets vinden helaas.8 november 2011 om 11:42 #17939510heb je ervaring met het wisselen van een distributie riem?
8 november 2011 om 11:50 #17939511Yep, heb er vele gedaan, dit wordt alleen wel mn eerste Opel V6, dus vandaar de info vraag.
Als ik t zo zie is het t dubbele van een “gewone” 16V, daarom heb ik al wel t blokkergereedschap geroggeld.8 november 2011 om 19:30 #17939509Het is wachten op Willem!
Zodra hij hier komt, heb je antwoord!8 november 2011 om 20:31 #17939512Ok ik wacht op Willem dan, maar er zijn er toch wel meer met een V6?
9 november 2011 om 14:38 #17939513jap , alleen heb de ballen verstand er van :P zoek zelf nog iemand die het aandurft :P
9 november 2011 om 20:02 #17939514Is best te doen,heb mijn eigen zelf gedaan met een set van skf.Hier zit een beschrijving bij van hoe en wat ivm montage.Suc6.
Gr. Gts32v6
9 november 2011 om 20:11 #17939515toevallig vanmiddag mijn eigen gedaan :D
is eigenlijk niet anders dan een lijnmotor,
enigste hier is dat je 4 nokkenassen heb die precies op tijd moeten staan
en 2 cillinderbanken die ten opzichte van elkaar op tijd moeten worden gezet dmv de spannersmet het blokeergereedschap is dit makkelijk te doen (als je ervaring heb met riemen vervangen)
zonder deze blokjes is het een hels karwij maar door b.v. blokjes hout tussen de tandwielen te zetten ook wel te doen.9 november 2011 om 22:35 #17939516Dubbele stelmogenlijkheid, neem alsjebleift de tijd om deze Serieus op tijd te zetten, een riem die net niet lekker staat, is zo’n afbreuk op het rijgenot!!!!!
Demonteren:
– Demonteer luchtfilterbak
– demonteer spatkap onder de multiriem
– Draai de bouten van de waterpomp poelie, Krukas poelie, stuurpomp poelie een slag los
– demonteer Comfort steun op rechter veerschotel (inclusief stenen op veerpoot schotel en motor).
– Demonteer multieriem door de spanner met sleutel 15 met de klok mee te draaien om de riem te ontspannen
– Demonteer de 3 poelies
– Demonteer Multiriem spanner (2 bouten achterop blok)
– Demonteer distri kap (let op het boutje aan schutbord zijde aan zijkant van de distrikap > afhankelijk van type)
– Zet de motor op tijd.alles in tegengestelde richting terug monteren
timen:
– leg de riem tegen de draairichting om erop
– breng de riem op spanning
– Stel de nokkenassen tegenover elkaar Goed af
– Stel nu de nokkenassen met de krukas GOED af
– draai de motor 2x rond
– controleer timing en spanning > staat deze niet goed, dan weer de hele stel methode overnieuwWillem
9 november 2011 om 22:47 #17939517THANKS!!!!!
Kijk dit is de info die ik nodig had, met die paar punten van wijsheid moet het zeker lukken!
Straks een poging wagen…….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.