2.0E slaat soms af na starten

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0E slaat soms af na starten

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243088
    Stender
    Moderator
      Lid sinds:
      5 April 2009

      De 2.0E in mijn Rekord slaat soms na het starten direct af, altijd met koude motor. De motor start erg snel (meteen na het draaien van de sleutel) maar soms valt ‘ie dan ook direct uit.

      Ik heb de luchthulpschuif al schoongemaakt en gekeken naar een 5e injector maar die heb ik niet. Wie heeft er suggesties? Motor loopt erg goed verder, ook op LPG maar start op benzine.

      #17939476
      bessy
        Lid sinds:
        4 February 2007

        Probeer eens een andere module.

        #17939475
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009

          Wat voor een module bedoel je?

          #17939474
          asconiakkefietje
            Lid sinds:
            15 December 2006

            check eerst even je slangen op breuken..
            stond laatst bij een e1 die exact t zelfde had die had de slang naar de luchtschuif kaput

            #17939473
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Ik gok op de thermo-tijd-schakelaar.
              Deze stuurt de computer aan hoe lang hij op koud-start moet lopen.

              Dit is de bruine temperatuursensor in het thermostaathuis.

              #17939472
              Stender
              Moderator
                Lid sinds:
                5 April 2009

                Hoe kan ik deze testen? Ik ga zo de slangen nakijken, al heb ik tot op de heden geen kapotte slangen gevonden.

                #17939477
                postbusmanta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2004

                  Je kunt hem toch even uitwisselen met die van de Manta?

                  Haal ook even je massapunt achterop het inlaatspruitstuk los en maak alle contactoppervlakken goed schoon.

                  #17939478
                  keesd
                    Lid sinds:
                    16 May 2011

                    Hallo, heeft iemand een idee waar die thermo-tijdschakelaar nog nieuw te koop is en wat de kosten zijn? Ik heb aan mijn manta alles al gedaan(bougies vervangen, kleppen gesteld, slangen gecontroleerd, gasklephuis revisie ivm valse lucht langs as, hulpluchtschuif vervangen), maar blijf ook dit probleem houden??????

                    Groet, Kees

                    #17939479
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar die zit. Ben er nog niet aan toe gekomen om ernaar te kijken.

                      #17939480
                      lenn0
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2009

                        Het is de bruine zeskant bovenop het thermostaathuis.

                        Die is blijkbaar nogal schaars aan het worden en is lang niet overal meer leverbaar. De prijzen rijzen de pan uit. Bij carpartsdirect 80+ euro’s…
                        COPE heeft er ook nog op de website staan voor ongeveer 35euro als ik me niet vergis.

                        (Toevallig pas zelf ook naar die sensor opzoek geweest.)

                        PS die dingen zaten echt in allerlei merken , kans bestaat dat je deze sensor via saab of een ander willekeurig merk waar motoren met LE-jetronic gebruikt werden nog makkelijk kan bestellen voor zeer schappelijk geld.
                        Moet je even zoeken met het boschnummer of het coresponderende merk-onderdeelnummer.

                        #17939481
                        Stender
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          5 April 2009

                          Is het dat ding met een snoertje eraan links van het kleppendeksel of het ding met 2 aansluitingen (waar bij mij niks aanzit) onderaan de radiator? Motorruimte van de Rekord is best vol in vergelijking met de Manta, hij heeft stuurbekrachtiging, LPG en een automaat.

                          #17939482
                          lenn0
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 February 2009

                            Ja er zit een stekker op aangesloten, inderdaad als je voor de auto staat aan de linkerkant van het kleppendeksel, op het thermostaathuis.

                            Die onderaan je radiator is een thermoswitch voor de aansturing van een electrische fan ga ik vanuit.

                            #17939483
                            Stender
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              5 April 2009

                              Okee dan weet ik welke je bedoelt. Kan ik deze doormeten ofzo of gewoon even wisselen met de Manta?

                              #17939484
                              lenn0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 February 2009

                                Als ik even terug lees begrijp ik dat je een L-jetronic 2.0e hebt in de rekord. (geen koude start injector)
                                Als je op de manta hetzelfde systeem hebt dan kun je zowieso wisselen.

                                Of de thermo tijd schakelaar tussen LE- en L-jetronic uitwisselbaar is, is mij onbekend.

                                #17939485
                                Stender
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  5 April 2009

                                  De Manta heeft een carburateur dus weet niet wat die heeft qua schakelaar. Die heeft dan toch gewoon een choke?

                                  #17939486
                                  lenn0
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2009

                                    Da’s waar, dan valt er niks uit te wisselen.

                                    #17939487
                                    Stender
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      5 April 2009

                                      Maar; kan ik die sensor testen of ontwijken of moet ik gewoon een andere hebben? Het wordt wel ietsjes erger naarmate het kouder wordt. Ik kan ‘m nu met koude motor wel laten lopen als ik ietsjes gas geef.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.