Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › maten enzo.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2011 om 17:18 #17243086
Kan mij iemand de 3 verschillende maten nog eens zeggen
11 december 2011 om 20:11 #17939453c30se is toch een 24v daar past geen vliegwiel van een 3.0 of 2.0 aan
11 december 2011 om 20:59 #17939454mm, dat is minder, vandaar ik het hier vraag.
11 december 2011 om 21:02 #17939455in de krukas van een 24v zitten 2 boutgaten meer
origineel heeft hij een komvliegwiel die niet in een cih bak past
er zijn wel aangepaste vliegwielen te koop die passen op een 24v11 december 2011 om 21:08 #17939456Dan kan ik anders misschien een automaatbak erachter pakken en cardanas aanpassen, is goedkoper dan zo een aangepaste vliegwiel.
(Ronald Bolz in Duitsland zou dit hebben meen ik.)
maar met een c30se wil ik toeren kunnen maken, dus schakelbak..
Of ik moet de originele R25/R28 nemen en cardanas aanpassen, kan ook.
Komt wel goed, maar wil ik nog graag weten waar mijn vliegwielen en platen voor kunnen zijn, iemand die een fijn lijstje heeft?
11 december 2011 om 22:21 #17939457koppelingplaat maten zijn
8 = 200 mm
8.5 = 215mm
9 = 228 mm
9.5 = 240 mm12 december 2011 om 07:41 #17939458@rekordherm wrote:
koppelingplaat maten zijn
8 = 200 mm
8.5 = 215mm
9 = 228 mm
9.5 = 240 mmen zo kun je verder rekenen,
10 = 254
10.5 = 266
11 = 279enz.enz.enz..
12 december 2011 om 10:29 #17939459C 30 SE met 4 bak houd niet lang en maakt veel te veel toeren.
En de R25 is voor kleinere motoren de 24 klepper moet de R 28 hebben.
Maar daarmee ben je met de aanpassingen nog niet klaar.
Houder dynamo, enz.
Geef je en tip !!!
Als je en c 30 se wil rijden in welke auto ook dan laat hem van iemand ombouwen die verstand ervan heeft anders krijg je hem nooit aan het lopen .
En 24 klepper is en heel andere koek dan en 2.6 of en 2.2 !!
Zijn er genoeg die dit wel voor en normal bedrag willen doen en spaart je en hoop ellende.
Moet je wel aan denken dat de c 30 se niet zo gemakkelijk op lpg loopt.
als je dit wel wil adviseer ik en g3 instalatie.
Met venturi kost je dat meer aan lmms dan en frontkit voor en 24 klepper kost.
Wat bedoel je met ik wil toeren maken ?
Toeren kan je het beste met de automaat anders zou ik hem op mijn 4 liter ook niet rijden, vanaf en bepaald vermogen is niets mooier dan en automaat of je moet al regelmatig op de raceparcours gaan.
Gr. Peter12 december 2011 om 11:59 #17939460Vliegwiel van Ronald met drukgroep en plaat en een Getrag 264 uit een Monza/Senator (4-gang bak) houd dit makkelijk..
Alleen ik zou dan toch echt een 5-bak nemen die 5 is extra en op lange ritten is het wonder als je die 5de gang kunt gebruiken..
12 december 2011 om 17:09 #17939461rekordherm en ckad, jullie antwoordt heb ik niks aan, ik vraag bij welke motoren en bakken ik die maten kan gebruiken?
Naja, dan wordt het of automaat of een 5-bak.
12 december 2011 om 17:15 #179394621 ding is simpel de 24V is de “sterkste gangbare serie motor” op een lotus en 4.0 24V en nog wat dingen na…
Dan neem je toch automatisch een 6 punts drukgroep en de grootste plaat die je kunt vinden…
12 december 2011 om 18:02 #17939463GSE, heb jij een e-mail adres van Ronald?
12 december 2011 om 18:08 #17939464Moet um zijn andere probeer eens op het OHF..
12 december 2011 om 18:38 #17939465Ik ben inmiddels wat het regelen met de meneer!
16 december 2011 om 10:45 #17939466@GS2.6 wrote:
Kan mij iemand de 3 verschillende maten nog eens zeggen, 8 / 8,5 / 9, dus welke maat hoort waarbij?
Ik heb verschillende vliegwielen en koppelingsplaten en drukgroepen liggen, maar ben alles kwijt..
het gaat nu in ieder geval om, c30se met 4-bak cih, welk vliegwiel en koppling en drukgroep? (ik meen 3.0E en 2.0S)
Waarom vraag je dan zelf om de MATEN :hmmz (hiermee bedoel je toch afmetingen en geen vrienden) dus wij proberen je hiermee op weg te helpen zodat je verder kan.
Bij Ronald wordt je wel geholpen dus dan komt het wel goed. Suc6 ermee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.