Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Iso stekker met losse draadjes?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2011 om 10:38 #17243016
Heb onlangs een Iso stekker gekocht voor mijn nieuwe wagen (vectra C) en ben nu bezig met mijn pioneer F920 er in te plaatsen. Enkel vraag ik me nu af waar de oranje en de rode draad naartoe moet gaan vanuit de iso stekker?
5 november 2011 om 10:42 #17938690Als je goed kijkt staat dat op de draadjes ;)
De oranje is om je radio verlichting mee te laten gaan met de dashboard verlichting, de rode zal wet een mute draad voor je telefoon oid zijn.5 november 2011 om 10:46 #17938689Hey ja, je hebt gelijk, had het nog niet gezien (had m’n bril ook niet op :oops: ) Maar op oranje staat illuminated, das dus de verlichting neem ik aan, die sluit ik niet aan … Op de rode staat switched 12V, maar moet ik die dan naar de baterij trekken met een zekering er tussen want hoorde net aan de telefoon van een car audio dealer dat deze naar de zekeringkast moet :???:
Edit : na wat research uitgekomen op ergens aan te sluiten waar strrom opstaat VANAF dat de sleutel omgedraait wordt in de auto maar nu is de vraag, waar kan ik deze best aftakken? Sigarettenaansteker heb ik vooraan niet …..
5 november 2011 om 12:08 #17938686Als het goed is hoef je in een opel geen extra draden te trekken, mits er niet al mee geprutst is. Kan je die draad niet gewoon op je bestaande iso stekker in de auto aansluiten?
Geschakelde plus kan je eventueel ook bij je contactslot vinden.
5 november 2011 om 12:28 #17938694Ja op de bestaande iso stekker dan heb ik weer zo’n klein dingeske nodig om het in de iso stekker te steken maar dat heb ik dus niet …. Maar als ik op de draad meet die tegenover die losse draad zit in de opel stekker dus, dan komt er geen stroom op als ik het contact opzet …. Hoe verklaar je dat dan??
5 november 2011 om 12:59 #17938692Zo zou het moeten zitten:
http://www.scantools.nl/img/kc/iso_radiostekker.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; 7 is de geschakelde plus.Het kan dan zijn dat je in de onderste stekker 4 en 7 om moet draaien.
5 november 2011 om 14:58 #17938695Heb met de multimeter wat aan het meten geweest en er is maar 1 connector dat 12V geeft en dat is een constante, geen geschakelde …. Hoe kan dit?? Wat nu?
5 november 2011 om 15:29 #17938696Dan zou ik een geschakelde plus van je contactslot halen.
5 november 2011 om 15:41 #17938697Dan moet ik heel m’n onderkant van het dash aan het stuur loskrijgen … En laat dat nu net niet lukken …. Ik heb al 5 vijsjes eruit gekregen maar nu hangt hij nog ergens vast aan de lichtschakelaar …. Want had daar ook al een vrije zekering gevonden waar ik geschakelde 12V kreeg maar geraak er niet aan … Moet de lichtschakelaar los gekoppeld worden ofzo?
5 november 2011 om 15:43 #17938698Ik heb geen ervaring met de vectra C maar kan je niet alleen de stuurkappen losmaken zonder je hele dashboard te demonteren?
5 november 2011 om 17:15 #17938699Ok, heb het los gekregen, nu stoot ik weer op het volgende probleem :( Hoe open ik in godsnaam die zekeringkast langs achter?
5 november 2011 om 17:19 #179387005 november 2011 om 17:32 #17938701En dan aan de kant waar de zekeringen zitten duwen neem ik aan? Zal wss voor morgenvroeg zijn aangezien het nu donker is :(
5 november 2011 om 17:34 #17938702Daar lijkt het wel op ja. Beetje voorzichtig trekken en dan zal het waarschijnlijk wel loskomen.
6 november 2011 om 09:28 #17938685Man man, wat een miserie … Heb het zekeringskastje met geen ***** los gekregen …. En aan het contact geraakte ik ook niet aan want dan moest het stuur :shock: gedemonteerd worden …. Heb dan maar gewoon het rode draadje met de gele (constante 12V) aangesloten en zal hem dan maar handmatig aan en uit zetten ….. Wordt er zot van, van dit gedoe …. Is gvd nog meer werk zo’n iso stekker aansluiten, dan een hele installatie te steken …. hopelijk gaat dat binnenkort beter dan :hmmz
6 november 2011 om 14:12 #17938684Het is toch wel vreemd dat er geen geschakelde plus achter je radio zit. Misschien weet een andere vectra bezitter daar wat meer over te vertellen?
6 november 2011 om 14:29 #17938688Ja, ik hoop idd toch nog te weten willen komen waar die dan juist zit …. Binnen enkele weken moet ik trouwens een afspraak maken voor een onderhoudsbeurtje en daar ga ik dan ook eens horen of zij mij kunnen helpen ….
6 november 2011 om 14:38 #17938687Gewoon die gele en rode draad vd iso stekker aan de plus vd auto hangen en dan doet de radio het altijd.
Je wil toch ook gewoon dat je radio het doet als je de sleutel niet in het gat hebt..6 november 2011 om 14:41 #17938691Maar dan schakelt je radio niet uit als je je sleutel uit het contact haalt.
Sowieso doet mijn radio het ook als ik geen sleutel in het contact heb.6 november 2011 om 16:13 #17938693Heb ik nu gedaan maar vindt ik geen oplossing …. M’n radio moet niet spelen als ik niet aan het rijden ben, is toch normaal lijkt me … Nu moet ik hem handmatig aan en af zetten, kan wel eens gebeuren dus als ik smorgens snel snel naart het werk vertrek en met m’n slaapkop vergeet de radio uit te zetten …. Daarvoor is die geschakelde 12V toch handig imo …
@kaneelschep wrote:
Gewoon die gele en rode draad vd iso stekker aan de plus vd auto hangen en dan doet de radio het altijd.
Je wil toch ook gewoon dat je radio het doet als je de sleutel niet in het gat hebt..6 november 2011 om 19:38 #17938703Ok, nog een nadeel dus van dat rode draadje met het gele te verbinden ….. Ben net eens gaan kijken naar m’n auto en zag dat nu constant de verlichting van m’n toetsjes blijft branden …. Kan ook de bedoeling niet zijn en vindt ik zelfs een beetje gevaarlijk mbt diefstal …. Hopelijk krijg ik morgen geen problemen met het starten van de auto ….
6 november 2011 om 20:19 #17938704Je hebt toch gewoon standaard een ISO blok in je vec zitten!
Lijkt me sterk dat ze er alles uitgeknipt hebben.7 november 2011 om 17:08 #17938705Ok wat ik vreesde is dus gebeurd … Vanmorgen wilde ik naar het werk vertrekken en m’n auto starte niet meer :argue Accu is nu aan het opladen en ik ga sevens die rode draad van de gele halen en er dan maar voorlopig een schakelaartje tussen zetten tot ik weet welke draad ik kan gebruiken want rij nu al 2 weken zonder radio rond en begin het echt wel een beetje beu te worden ….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.