Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2011 om 23:48 #17243012
Titel zegt het al. In de 1e 3e en 5e versnelling geen bij geluiden, maar in de 2e en 4e en hoog schurend geluid. Drukgroep, lager en koppeling + kabel zijn vrij nieuw en het euvel zit volgens mij in de bak. Hij schakelt voor de rest wel prima. Iemand een idee waar het in kan zitten? Lagers/tandwielen?
24 december 2011 om 10:41 #17938652oliepeil al nagezien ?
24 december 2011 om 15:17 #17938653ik heb het in 3 en 5
klinkt alsof er een lager rot is
heb er nu synthetische olie in zitten maar word niet minder
24 december 2011 om 17:30 #17938654Olie niveau is op peil. ongeveer 1500km terug ververst met deze http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/seg_aut/krgo/91/wegverkeer/kroon-oil-transmissie-olien/syngear-75w90/” onclick=”window.open(this.href);return false; olie.
Terwijl de bak onder de auto hing gevuld tot vlak onder het vulgat….24 december 2011 om 18:05 #17938655einde bak zou ik zeggen heb het zelfde gehad begint normaal in de versnellingen die je meest gebruikt en als laatste in de vierde omdat deze direct is is waarschijndelijk een lager schade uitbouwen en een andere bak monteren.
24 december 2011 om 21:11 #17938656@rekordherm wrote:
einde bak zou ik zeggen heb het zelfde gehad begint normaal in de versnellingen die je meest gebruikt en als laatste in de vierde omdat deze direct is is waarschijndelijk een lager schade uitbouwen en een andere bak monteren.
Maar als het een lager is dan moet ie wel te vervangen zijn toch? :) Reparatie heeft geen haast wil zelf wel een poging wagen. Heeft iemand een exploded view tekening van de bak?
25 december 2011 om 23:35 #17938657die exploded vieuw moet ergens op het wereldwijde web staan. kon m zo niet vinden.
maar t zijn rotbakken om mee te stoeien als leek in de bakken industrie.
zat zelf te denken aan de synchromesringen. mogelijk dat daar wat loos mee is.25 december 2011 om 23:57 #17938658Hebbes!
exploded view voor de 240 en 265:
http://www.megaupload.com/?d=86KVHP1A” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 december 2011 om 00:04 #17938659:thumb
en succes dan maar :thumbup
en posten hè, die :kewlpics
26 december 2011 om 00:30 #17938660@Ghanz wrote:
:thumb
en succes dan maar :thumbup
en posten hè, die :kewlpics
Komt goed! Hoe meer foto’s en uitleg hoe groter de kennisdatabase wordt :)
26 december 2011 om 09:55 #17938661Met een beetje technisch inzicht valt het wel mee.
Ik heb een hele wp handboek van getrag zal ff kijken vanavond. Staat ook hoe je synchromesh vervangSent from my GT-I9001 using Tapatalk
26 december 2011 om 13:07 #17938662@kiyamizio wrote:
Met een beetje technisch inzicht valt het wel mee.
Ik heb een hele wp handboek van getrag zal ff kijken vanavond. Staat ook hoe je synchromesh vervangSent from my GT-I9001 using Tapatalk
Te gek, een goede voorbereiding scheelt vaak een hoop ellende tijdens demonteren.
26 december 2011 om 19:12 #17938663http://www.megaupload.com/?d=86KVHP1A” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier een link naar werkplaats handboek getrag 240-265.
28 december 2011 om 22:29 #17938664Heb je er wat aan gehad
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
29 december 2011 om 02:03 #17938665@kiyamizio wrote:
Heb je er wat aan gehad
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
Zeker, en nu mijn eigen bak uit elkaar slopen en kijken wat er nu precies aan puin ligt. In elk geval is het een handige tekening om de boel weer aan elkaar te krijgen. Maar moet eerst de veerpoten nog lassen en dan kan het blok er e.d en vervolgens APK. Daarna ga ik een de 240 uit elkaar trekken. Tot die tijd lekker met de 4 traps rond cruisen :afro
29 december 2011 om 15:38 #17938666je zou ook dit eens kunnen proberen:
helpt ook tegen het geluid
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.