Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verbruik astra g 1.6 16v na vectra c inlaatbuis mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2011 om 11:52 #17242991
Heb bij mijn astra g 1.6 16v uit ’98 de aanzuigbuis van een vectra c geplaatst, luchtfilter vervangen door een sportinleg jr-filter en de begrenzers uit de doos gehaald.
Volgens mij is de auto hiermee echt meer gaan verbruiken, hoe hebben jullie het verbruik ervaren na de mod?
Maar sowieso was ik van te voren al niet erg tevreden met het verbruik, 500km op 40l met half half stad en snelweg.
Ik moet zeggen rijdt op de snelweg wel meestal 140 op teller.
De auto heeft nu 111xxx op de teller en is door de eerste eigenaar 12 jaar bij de opeldealer in onderhoud geweest, boekjes zijn volledig ingevuld.
2 weken geleden nog een grote beurt laten uitvoeren, dus olie, bougies ed zijn allemaal nieuw.Ik hoopt dat jullie zo genoeg info hebben om mij te helpen.
4 november 2011 om 15:04 #17938515Ben je niet gewoon harder gaan trappen om het mooiere aanzuiggeluid te horen?
Ik rijd zelf een Astra G X18XE1 Coupé, op LPG haal ik de 1 op 12 op snelwegritten en op benzine 1:15. En ik rijd net als jij behoorlijk door.4 november 2011 om 15:11 #17938516Ja ik geef weleens gas, maar ruim 90% van de tijd rij ik ‘gewoon’ maar vind het verbruik beetje tegenvallen. De grote vraag is zou het verbruik bij gelijke rijstijl beter of slechter worden na die mods? Misschien moet ik de accu een keer loshalen dat de computer opnieuw wordt gereset en zich aanpast aan de nieuwe setting?
4 november 2011 om 15:18 #17938517Nee, dat werkt niet.
Jouw modificaties zorgen ervoor dat er meer lucht de motor in kan. Dit wordt ook gemeten door je LMM en die zorgt er dan voor dat er meer benzine wordt ingespoten, anders zou de motor te arm gaan lopen.
Ik moet zeggen dat ik 1:12,5 niet heel erg vind tegenvallen hoor.4 november 2011 om 15:19 #17938518Heb ook al die begrenzers uit die van mn gtc turbo gehaald en grotere inlaatbuis en ik rij nog steeds zuinig (950km op 52l)
4 november 2011 om 15:22 #17938519Ja, maar een nieuwere auto (een h gtc t.o.v. de g) is sowieso zuiniger. Niet echt vergelijkbaar.
4 november 2011 om 15:28 #17938520Ja ik vond het ook wel prima tot dat ik las dat sommige ook 1 op 14/15 halen. Dus de mod maakt de auto wel wat onzuiniger…?
4 november 2011 om 15:30 #17938521Ja, natuurlijk, dat is toch logisch?
Ik rijd zelf met een K&N openluchtfilter en dat scheelt een half litertje op de 100 km. Ik heb dat wel over voor een mooi aanzuiggeluid.4 november 2011 om 15:39 #17938522Ja true, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook wel meer stadsritjes heb gemaakt dat zuipt natuurlijk ook meer.
Ik laat het lekker zo vind de response en het geluidje ook wel wat waard.
thnx4 november 2011 om 22:32 #17938523is het soundtechnisch echt zinvol om een K&N inleg filter te plaatsen icm met die vectra c aanzuigbuis? of is het verschil maar peenuts?
bij mijn oude starlet had ik wel een open luchtfilter van K&N…. bbwwaaaaooooopppppp!!! kicke jonge…
4 november 2011 om 23:03 #17938524@RISL wrote:
Nee, dat werkt niet.
Jouw modificaties zorgen ervoor dat er meer lucht de motor in kan. Dit wordt ook gemeten door je LMM en die zorgt er dan voor dat er meer benzine wordt ingespoten, anders zou de motor te arm gaan lopen.
Ik moet zeggen dat ik 1:12,5 niet heel erg vind tegenvallen hoor.X16XEL / Z16XE heeft geen LMM, net als al zijn oudere broertjes en zusjes..
Willem
4 november 2011 om 23:53 #17938525@wim-v6 wrote:
@RISL wrote:
Nee, dat werkt niet.
Jouw modificaties zorgen ervoor dat er meer lucht de motor in kan. Dit wordt ook gemeten door je LMM en die zorgt er dan voor dat er meer benzine wordt ingespoten, anders zou de motor te arm gaan lopen.
Ik moet zeggen dat ik 1:12,5 niet heel erg vind tegenvallen hoor.X16XEL / Z16XE heeft geen LMM, net als al zijn oudere broertjes en zusjes..
Willem
Vanuit de kroeg:
Wat heeft dit voor gevolg of actie nodig?5 november 2011 om 00:18 #17938526Motor krijgt meer lucht (word geconstateerd door een meting van de inlaatdruk (MAP) en lambda sensor (O2)), dan zorgt de inspuitcomputer voor MEER brandstof, oorzaak > Gevolg..
Ik heb bij mijn Vectra (3.0 V6 laag Compressie motor) bij wijze van PROEF de inlaatbuizen aangepast, en ben erachter dat het GEEN ruk uitmaakt qua prestaties en verbruik is misschien zelfs meer geworden, maar het gaat geen streep harder..
Willem
5 november 2011 om 07:31 #17938527Tja, maar bij een Z16XE maakt het in vermogen wel degelijk verschil, Ook door het beter sneller verplaatsen van de lucht zal de temperatuur mischien maar een graden maar toch wat lager uitkomen. Wim je was nog een sensor vergeten. De luchttemp sensor die op de inlaatbuis zit word ook nog gebruikt om de hoeveelheid brandstof te bepalen. Het verbruik gaat welliswaar omhoog, maar eigenlijk zou je hiervoor ook wat terug moeten krijgen.
Onderin word de z16xe er niet luier opmaar net wat lekkerder lopen. En wat soepeler met pakken van de koppeling.
5 november 2011 om 10:05 #17938528Ik ben benieuwd hoe die Tigra’s en die Corsa B’s altijd zo bruut klinken met die x16xe-tjes, dat geluid wil ik ook. Hoe krijg ik dat voor elkaar met een x16xel???
5 november 2011 om 10:08 #17938513Meestal door een open luchtfilter. Of een opgeboorde luchtfilterbak: http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/drill-your-airbox-131.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 november 2011 om 10:12 #17938512Nou ik heb een K&N 57i filter, doet wel iets qua geluid maar als je dan zo’n Tirgra-tje voorbij hoort komen, das heel andere koek. Zou dat liggen aan het hele inlaat traject dat anders is bij die blokken??
5 november 2011 om 10:15 #17938511Je hoort je luchtfilter wel? Als je stationair draait en je trapt hard je gas in moet je “grom”horen uit je filter. Dat is de verandering in luchtstroom die je dan hoort.
Zit er geen dikke uitlaat onder de tigra’s die jij voorbij hoort komen?edit:
http://www.youtube.com/watch?v=VIfk9v8M8sM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Rond de 10 seconden hoor je die “grom”5 november 2011 om 11:28 #17938514Jah dat wel, dat doet ie van mij wel, ik kan zo geen filmpje vinden waarin tot uiting komt wat ik bedoel. Maar het is echt een aanzuiggeluid, een heel mooi mechanisch geluidje, net of er webers op zitten oid, klinkt ontzettend gaaf namelijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.