Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › ventilator Kadett E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 19:36 #17242982
hallo,ik heb een vraagje voor jullie,
ik heb een Kadett e1.8nv uit 1988,zodra de motor warm is en de koelvin gaat draaien houd hij niet meer op..
geen pauzes,gaat gewoon door met draaien..wat kan dit zijn?
lijkt me toch niet goed,misschien een temp sensor?
hoor het graag van jullie!
mvg
3 april 2012 om 19:48 #17938429thermostaat ?
sluiting in je bedrading ?gr vinc
4 april 2012 om 15:58 #17938430@vincent23 wrote:
thermostaat ?
sluiting in je bedrading ?gr vinc
zijn er nog thermostaatjes te koop voor dit type/
of kan ik een andere er op zetten?mvg
4 april 2012 om 19:23 #17938431Elke onderdelen boer heeft die thermoswitches… Blijven wel eens kleven door vonk overslag door de opstart stroom van de fan. De zijn vaak 30A traag afgezekerd, maar de opstart piek is al gauw 100 ampere. Lassen de contacten gewoon aan elkaar…
http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-Opel-Corsa-B-Vectra-A-Tigra-Kadett-E-NEU-/170719068126?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item27bfa63fde” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even goed opletten, ze bestaan voor oudere Kadetts met platte faston contacten en latere Kadetts met superseal connectors….
4 april 2012 om 19:51 #17938432denk dat een 18NV uit 88 gewoon nog de platte connectors heeft.
4 april 2012 om 21:54 #17938433Oh ja, vrij zeker, mijne was E18NV uit eind ’87 en die had platte connectors…
7 april 2012 om 13:25 #17938434probleem opgelost!
7 april 2012 om 14:07 #17938435Mooi! :thumb
Maar hoe? :wtf
7 april 2012 om 14:46 #17938436@Vinci wrote:
Mooi! :thumb
Maar hoe? :wtf
heb de koelvin tijdens het draaien de stekker losgehaald..
even wachten en daarna weer aangesloten..
en wat denk je?ging mooi aan en uit zoals het hoort!
kan natuurlijk tijdelijk zijn dus voor de zekerheid maar een nieuwe gehaald..
7 april 2012 om 20:34 #17938437Klinkt niet echt als de duurzame oplossing, maar inderdaad makkelijk zat om het alsnog te vervangen als het nodig mocht zijn….
Ik stel me er bij voor dat de contacten nu (omdat de fan draaide) heet van elkaar los gekomen zijn, en waarschijnlijk in de toekomst wel weer net zo hard aan elkaar zullen gaan kleven.
Die fans zouden eigenlijk over een NTC gesoftstart moeten worden, zoals eigenlijk elke hoog vermogens electro motor. Maar ja, da’s wel de dure oplossing….
8 april 2012 om 09:27 #17938438@Vinci wrote:
Klinkt niet echt als de duurzame oplossing, maar inderdaad makkelijk zat om het alsnog te vervangen als het nodig mocht zijn….
Ik stel me er bij voor dat de contacten nu (omdat de fan draaide) heet van elkaar los gekomen zijn, en waarschijnlijk in de toekomst wel weer net zo hard aan elkaar zullen gaan kleven.
Die fans zouden eigenlijk over een NTC gesoftstart moeten worden, zoals eigenlijk elke hoog vermogens electro motor. Maar ja, da’s wel de dure oplossing….
klopt,heb je helemaal gelijk in,maar voor tijdelijk werkt het wel..
ik houd alles zeer goed in de gaten,mocht er weer wat zijn vervang ik het gewoon..
bedankt voor het meedenken en de tips! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.